Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kivikissaäidille.

Vierailija
09.04.2017 |

Miksi et vain katkaise totaalisesti välejäsi äitiisi ja ala vihdoin elämään elämääsi ilman äitiäsi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti taitaa olla ap.

Vierailija
22/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin näen itseni täysin toisenlaisena. En minä ajattele olevani tuollainen. Mutta mikään ei suju ja on kaikenmaailman ongelmia. Että kyllä mulla nuo ongelmat on, kukaan ei ole tukenut eikä auttanut mua niissä, ihmiset on aivan käsittämättömän välinpitämättömiä, vieraantuneita ja itsekkäitä ja ilkeitä ja olettavat kaikkien vain olevan aikuisina jotenkin "kypsiä", aivan kuin mikään ikä takaisi mitään sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti taitaa olla ap.

No en ole tod. Oon vaan niin tottunut laittamaan aina ap, kun selitän asioitani :D sori...

Vierailija
24/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se on varmaan hyväkin, että näen itseni myös tai varsinaisesti pärjääjänä, minulta on aina odptettu sitä, koska identiteettiini ei kuulu olla mikään luuseri, jollaisista ongelmista kuitenkin kärsin. En suostu asettumaan luuserin rooliin, vaan haluan olla terve ja hyvinvoiva, niin minulle lapsena luvattiin jos tn niin kuin äiti sanoo. Niin ei käynyt, ja luultavasti juuri siksi, koska (koitin) tein niin kuin äiti sanoo.

Vierailija
25/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tn = teen

Vierailija
26/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli jotenkin ristiriitainen, hän aina vaati, että teen niin kuin äiti sanoo. Sitten kuitenkin myöhemmin minun olisikin kuulemma pitänyt kyseenalaistaa sitä, mitä hän sanoi :'(

En ymmärrä. En tajua, miksei hän ITSE voinut kyseenalaistaa sitä, mitä määräsi tai jos en suostunut tottelemaan, niin antaa periksi? Kun hän ei koskaan antanut periksi, niin silti sitten hän vain sanoo, että minun ois pitänyt kyseenalaistaa hänet?? Koitin mä kyllä, mutta koska äiti käytti myös valehtelua ja manipulointia keinoina vaientaa minut niin en koskaan kyennyt... Ihan hirveää kuulla sitten aikuisena hänen vapaasti toteavan, että olisin voinut kyseenalaistaa hänet? Kuinka? Kun jos tein niin, hän sanoi: "sinä vain kuvittelet, että kyllä ystäväsi välittävät sinusta, oikeasti he eivät vain sano sinulle, että pitävät sinua epämiellyttävänä ja vastenmielisenä". Että kyllä minä keinot keksin, millä sinä varmasti nujerrut, saatana. Ja sittn aikuisena: "Sä voit hyvin kyseenalaistaa sen, mitä mä sanoin". Voi vitu, mikset saatanan kasvattaja itte kyseenalaistanut itteäsi!!!!!?????!!!!! Sinun se ois kuulunut tehdä vitun ketunruoka!!!!!

Vierailija
27/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti oli lukenut jostain kasvatusoppaasta minun aikuisena valitusteni jälkeen, että "kasvava lapsi ja nuori kyseenalaistaa vanhempansa" ja sieltä sitten saanut ahaa-elämyksen, että lapsensa ei vain ollut tehnyt niin! Ja itse täysin sokeana sille, että hän vaikka valehteli saadakseen minut pidettyä kyseenalaistamatta tai ainakaan siinä onnistumatta mitään. Hän vaikka valehteli minun ystävieni inhoavan minua, jotta hänen kuvitelmansa minusta olisivat johdonmukaisia.

Vierailija
28/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eikö tää ole aika tyypillistä narsistin toimintaa?

Vierailija
29/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielellään oisin kyseenalaistanut vanhempieni toimintaa, mutta isä oli pitkään niin hyvä tuki mulle, että häntä ei tarvinnut, ja äiti taas tappeli vastaan kuin (näen sen nyt: lapsellinen) jalopeura, etten vain missään asioissa saisi kokea...mitä lie se on? Oikeassaoloa, vai mitä? Itsellisyyttä? Mitä ikinä se onkaan, mitä se lapsille tuo, kun nämä kyseenalaistavat aikuiset. En tiedä mitä se on ja minut valtaa valtava masennuksentunne, kun koitankin ajatella, että saisin mitenkään itsenäisyyden.

Vierailija
30/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niin kuin ymmärrä sitä, että vanhempien pitää lasten itsenäistyessä tapella vastaan....mutta jos on narsistivanhempi, niin ehkä he näkee sen niin hirveänä uhkana itselle, koska silloinhan se heidän täysin valheellinen muka-totuutnsa menisi ihan pipariksi. Ja se, että joku muu saattaisikin olla asioista jotain eri mieltä. Se on narsitiselle äidille aivan hirveä uhka ja asia.

Vierailija
31/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pelkään mun lasten itsenäistymistä. En usko, että he tulevat pärjäämään elämässä, vaan kuolevat nuorina aikuisina. Siis tällaisena irrationaalisena pelkona tää... Mulle ei ole annettu niitä selviytymisen eväitä, niin miten mun lapsenikaan niitä saisivat....vain mies voi heille niitä ehkä antaa. Ja sen vapauden olla omaa mieltä :'(

Itken sitä siksi, koska en pärjää itsestäni erillisten ihmistn kanssa kovinkaan hyvin. Mutta mieluummin itselliset lapset joiden kanssa en ole tekemisissä, kuin minuun sidotut lapset.

Vierailija
32/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu on tämän tarinan ainoa narsisti

Vierailija
33/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hirveää, kun aikuista syytetään siitä, ettei ole kyseenalaistanut vanhempiaan. Mulle tulee siitä kyllä mieleen syyttää vanhempia. Vanhemmat voivat todellakin estää sen prosessin lapselta niin "halutessaan". Siis tuskin kukaan vanhempi haluaa, mutta tulee silti toimineksi niin.

Tottakai olisi lapselle terveellisempää päästä irti vanhemmistaan, mutta se, joka ei tätä ennemminkään halua, on sairas äiti tai ehkä joskus isä. Nih.

Vierailija
34/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se olet lähipiirisi diktaattori, jolle itsen kyseenalaistaminen olisi häväistys.

Vierailija
35/35 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet identiteetiltäsi luontainen häviäjä, loser by nature.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi