Nettopalkka 1400 euroa - mielipiteitä?
Vuokrien ja muiden pakollisten kulujen jälkeen tällä palkalla ei todellakaan matkustella, käydä kylpylöissä tai shoppailla, mikä näyttää olevan työttömien suurin huoli. Oon niin täynnä kaikkia pummeja, jotka valittavat rahasta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tonnin suurempi nettopalkka eikä edes sillä matkustella, käydä kylpylöissä tai shoppailla. Yksinhuoltaja ja iso asuntolaina. Kun näinkin hyvillä tuloilla on tiukkaa niin ihmettelen miten pienipalkkaiset yksinhuoltajat pärjäävät.
Tulihan se sieltä, iso asuntolaina. Pienipalkkaiset ja työttömät asuu vuokralla.
Niin asuvat, ja vuokrahan se vasta kallis on. En väittänyt olevani köyhä, sanoin vain että jopa näillä tuloilla on tiukkaa koska asuminen on kallista, ainakin jos on elätettäviä. En tietysti saa mitään tukia mutta ei kuulu saadakaan kun kerran nautin hyvää palkkaa.
Minä ainakin matkustelisin ja shoppailin, mutta olenkin sinkku ja 400 euron vuokralla. Miksi asut tonnilla Hesen keskustassa?
Kertokaahan nyt kaikki tulonne! Kolmen lapsen yh, elareitakin tulee. Entä tt-tuki, vuokratuki ja lapsilisät. Ei sinulla ole mitään aihetta ruikuttaa.
Kyllä yhteiskunta on silloin vääristynyt jos töissäkäyvän ihmisen pitää nostaa jotain tukia elääkseen.
En tarkoita yksinhuoltajia, kodinhoitotukia tmv...
Vaan jos normi töissä käyvä sinkku tarvii vuokraan asumistukea niin jossain mättää joko palkat on liian pieniä tai asumismenot on karannu käsistä. Sitten verotusta nostetaan että saadaan kaikki tuet maksettua, koska yllätys yllätys ilmaisia lounaita ei ole.
En tarkoita sinua ap. vaan kommentoin tuohon kun joku ehdotti että jos saisit asumistukea ja olen kuullut joidenkin töissäkäyvien sitä saavan.
Mun pakollisten kulujen jälkeen tuosta jäisi vielä 400 vaatteisiin, huveihin, säästöön.
Miehen kanssa maksetaan yhteiset 50-50. Oma netto tuplaten tuon. Valintoja.
Riippuu missäpäin suomea asuu, itse asun yksin oulun seudulla, vuokra 45 neliön asunnosta 520€ ja pärjään ihan hyvin, helsingissä tällä palkalla olisi kurjat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin matkustelisin ja shoppailin, mutta olenkin sinkku ja 400 euron vuokralla. Miksi asut tonnilla Hesen keskustassa?
Hesen keskustassa?! Ai Turussa??
Mulla sama, pakolliset menot (asuminen + ruoka + puhelin&netti) n. 800e. Säästöön jää jonkun verran.
Netto 1300 vuokra 700 1 lapsi. Emme asu helsingissä, ei asumistukea. Auto pakollinen jos aikoo käydä töissä. Rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen. 50e laitan kuussa säästöön hätätilanteita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tonnin suurempi nettopalkka eikä edes sillä matkustella, käydä kylpylöissä tai shoppailla. Yksinhuoltaja ja iso asuntolaina. Kun näinkin hyvillä tuloilla on tiukkaa niin ihmettelen miten pienipalkkaiset yksinhuoltajat pärjäävät.
Tulihan se sieltä, iso asuntolaina. Pienipalkkaiset ja työttömät asuu vuokralla.
Eivät asuntolainan kulut ole sen suuremmat tai pienemmät kuin vuokrakaan, saman verran siinä käyttörahaa jää.
Vierailija kirjoitti:
Netto 1300 vuokra 700 1 lapsi. Emme asu helsingissä, ei asumistukea. Auto pakollinen jos aikoo käydä töissä. Rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen. 50e laitan kuussa säästöön hätätilanteita varten.
Tuohan on alle ttt:n.
Aika ok olisi jos sulla olisi omistusasunto ja lyhentäisit lainaa joka kuukausi. Vuokralla asumalla ja jos et säästä etkä sijoita mitään et varmaankaan tule koskaan pääsemään leveämpään elämään kiinni. Sinnikkyys, säästäväisyys, asuntolaina ovat asioita joilla pienituloinenkin pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät asuntolainan kulut ole sen suuremmat tai pienemmät kuin vuokrakaan, saman verran siinä käyttörahaa jää.
Pienipalkkainen tait työtön ei saa lainaa ja asumistukea saa enemmän kun asuu vuokralla. Oma asunto on sama kuin säästäisi koko ajan. Lopeta viisastelusi.
Mulla jäisi tuosta palkasta pakollisten menojen jälkeen 1050e elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen tait työtön ei saa lainaa ja asumistukea saa enemmän kun asuu vuokralla. Oma asunto on sama kuin säästäisi koko ajan. Lopeta viisastelusi.
Sain lainaa kymmenen vuotta sitten vähätuloisena yksinhuoltajana ilman omia säästöjä. Sen ansiosta asutaan vähän paremmalla alueella kuin mitä olisi varaa maksaa vuokrana.
Itse olen akateeminen pätkätyöläinen. Joinain kuukausina saan hieman tuloja, toisina en mitään. Miehen (pienehköllä) palkalla tässä elellään. Meillä on kiva oma talo, mutta laskujen maksaminen on työlästä ja stressaavaa. En osta oikeastaan koskaan mitään. Valmistaudun silti saamaan alapeukkuja tähän kommenttiini. Tällä palstalla kun tuntuu olevan vallalla täysin väärä käsitys siitä, että akateeminen koulutus automaattisesti avaisi ovet hyvään elintasoon ja suuriin tuloihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lainaa kymmenen vuotta sitten vähätuloisena yksinhuoltajana ilman omia säästöjä. Sen ansiosta asutaan vähän paremmalla alueella kuin mitä olisi varaa maksaa vuokrana.
Mä taas jouduin myymään asuntoni, kun jäin työttömäksi. Ja asun nyt isommassa asunnossa.
Minä tienaan kuukaudessa vaivaiset 1100e kk.
Asumistukea saan se vähän auttaa tilannetta.
Miksi palkalla ei nykyään elä?