Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasta ennen -päiväys. Mikä on vanhin, mitä olet syönyt?

Vierailija
09.04.2017 |

Napostellut tämän viikonlopun näkkäripakettia,jonka parasta ennen 15.3.2015. Ihan ok. Ei pahemmin huomaa eroa. Ei ehkä niin rapea enää.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa syötiin ampumaleirillä vanikkaa jonka laatikossa oli vuosiluku 1943 oli täysin kelvollista.

Vierailija
22/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä muista mikä on vanhin kaikista, mutta pari vuotta sitten käytin ruoanlaitossa (ruoka vain itselleni) 3kk vanhaa kermaa. Kerma ei haissut eikä näyttänyt pilaantuneelta joten uskalsin käyttää. Purkki oli aukaisematon. Usein en suostu juomaan edes päivän vanhaa maitoa mutt jostain syystä uskalsin kuitenkin kerman käyttää ja ihan hyvin kävi eli ei tullut mitään oireita syömisen jälkeen.

Maitotuotteet on harvoin vaarallisia ja silloin kun ne on totaalisesti menneet pilalle niin sen kyllä huomaa. Ihmisillä on niiden suhteen aivan väärä pelko.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamaton jugurtti muuttuu parasta ennen päiväyksen jälkeen hiljalleen viiliksi. Maku muuttuu muttei siitä sen vaarallisempaa tule.

Vierailija
24/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin tuore kana minkä olen grillannut taisi olla viikon päiväyksen jälkeen. Tulee etenkin kesäisin osteltua alennuskoipireisiä ja sitten ne unohtuilee jääkaappiin.

Grillaa vain vähän pitempään että on taatusti läpikypsää :S

Vierailija
25/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia 2kk huoneen lämmössä viim. Käyt. Pvm jälkeen ja aivan mahtavia oli.

Vierailija
26/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureksin kynsiä ja ne ovat jo 45 vuotiaat.

Vierailija
27/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta purkittamisesta. Olen testannut tuoreiden yrttien kanssa ja säilyvät parhaiten, kun ne pussittaa ja laittaa vielä pussin purkkiin. Maut ovat vielä vuoden kahden jälkeen erittäin vahvoja, mikä nyt kaupan mausteissa on lähinnä huono vitsi.

Sinkkumies

Vierailija
28/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pureksin kynsiä ja ne ovat jo 45 vuotiaat.

Sulla ei ole 45 vuoteen kasvaneet kynnet? Tarkista kalsiumin saanti ja muutenkin ehkä kannattaisi käydä lääkärillä.

Vierailija
29/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita, säilykkeitä, kuivatavaraa voi olla vuosikausia vanhaa.

Rasvaiset tuotteet härskiintyy, niitä tutkin avatessa vähän tarkemmin.

Nyt kun en asu yksin, ei niitä kaapin pohjan yllätyksiä ole ollut niin paljoa.

Vierailija
30/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mausteet ovat menneet vanhaksi yli vuosikymmen sitten, mutta tuskin pilalla silti.

Vierailija
31/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vuonna 2000 parasta ennen valkopippuria pistin ruokaani vuonna 2012. Jäi mieleen, vaikka maistui täysin tavalliselta. :D

Mä purkitan mausteet, ei tartte huolehtia parasta ennen päiväyksestä ;) Tiedän, että esim. korianteri on hankittu erään tyttöystävän kanssa viime vuosituhannella. Koskahan lienee mennyt vanhaksi..

Sinkkumies

Kuivamausteet säilyy purkittamattakin. Ostin litran purkin oreganoa 90-luvun lopussa. Sitä on vieläkin jäljellä pari desiä. Pitäisi tehdä ahkerampaan pitsoja.

Terveyden puolesta onkin varmasti aivan ok, mutta etenkin yrttimausteissa maku "haalistuu" eli laimenee oman kokemukseni mukaan selvästi. Mutta jos toimii sulla hyvin, käytä tietenkin iloisin mielin :)

Vierailija
32/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaapissa mausteita, jotka ovat jostain 1960-70-luvulta. Tässä kuva niistä:

https://ibb.co/hV9ukk

Varmasti purkeistakin näkee, etteivät ole ihan uusia. Maku niistä on hiipunut, mutta kyllä niitä edelleen syödä voi.

Vierailija
33/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaapissa mausteita, jotka ovat jostain 1960-70-luvulta. Tässä kuva niistä:

https://ibb.co/hV9ukk

Varmasti purkeistakin näkee, etteivät ole ihan uusia. Maku niistä on hiipunut, mutta kyllä niitä edelleen syödä voi.

Ennemminkin olisin huolissani tosta paskasta missä noi purkit on...

Vierailija
34/38 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahkaa 6 kk päiväyksen jälkeen. Ulkonäkö ja tuoksu menivät aivan täydestä, mutta jälkimaku oli sen verran kitkerä ettei tehnyt mieli enempää muutaman lusikallisen jälkeen.

Vierailija
35/38 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 v vanhoja makaroneja, mökin kaapista löytyi avaamaton pussi. Vähän mauttomia, mutta ei nyt ollut mikään kallis pussi alunperinkään.

Vierailija
36/38 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kuiva-aineissa noi päiväykset mitään merkkaa. On ollut jopa puhetta niiden poistamisesta kokonaan.  Ihmiset heittävät turhaan roskiin käyttökelpoista ruokaa kun katsovat päiväyksiä.

Vierailija
37/38 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hota-pulveripussukan hupsautin kerran oluseen josko siinä olisi vielä ytyä tallella o_o

Vinttiä siivotessa löytyi muun vanhan roippeen seasta... mitähän tuolla nyt sitten olis ollut ikää...

Ehkä tommonen 40 vuotta :D

Gör inte detta hemma!

Vierailija
38/38 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran usein muuttanut vuosien varrella, että olen aika tietoinen kuivakaapin sisällöstä, usein siis pakkaan ruuat sieltä mukaan uuteen kämppään, mutta käyn ne kyllä läpi että mitä kehtaa enää säilyttää. Veikkaan, että vanhin on tällä hetkellä perunajauho vuodelta 2010/11 ja uskallan käyttää silloin harvoin kun sitä tarvii. Yhtä vanhoja riisihiutaleita on myös. Kuiva-aineet menee vaikka miten kauan ja maitotuotteetkin viikon pari eräpäivän jälkeen (avaamattomat), ainoot minkä kanssa oon aika tarkka niin liha/kala, nakit, leikkeleet jne mutta niissä värikin muuttuu ja rasva nousee pintaan hyvin äkisti eräpäivän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän