Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasta ennen -päiväys. Mikä on vanhin, mitä olet syönyt?

Vierailija
09.04.2017 |

Napostellut tämän viikonlopun näkkäripakettia,jonka parasta ennen 15.3.2015. Ihan ok. Ei pahemmin huomaa eroa. Ei ehkä niin rapea enää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita vuodelta 2014, siivosin kaapit ja tuota vanhemmat heitin pois. Vain omiin sapuskoihin, en vieraiden. Muistan vielä ajan kun päiväyksiä ei kuivamuonissa ollut, vaan piti käyttää omaa nenäänsä. Joitakin mausteita tulee ostettua vain tiettyä tarkoitusta varten ja sitten ne jäävät, esim. piparimausteet. 

Vierailija
2/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joskus mausteena muskottipähkinäjauhetta joka on ostettu markka-aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2000 parasta ennen valkopippuria pistin ruokaani vuonna 2012. Jäi mieleen, vaikka maistui täysin tavalliselta. :D

Vierailija
4/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanhoja jauhoja. Oli ihan kunnossa. Käytin pari kertaa ja sitten päätin ostaa uusia.

Sinkkumies

Vierailija
5/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin viimeviikolla makaronia, jonka parasta ennen päiväys oli 10/2008.

Ei mitään vikaa. Hyviä olivat.

Vierailija
6/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kuivatut herneet ovat käytännössä ikuisia kunhan pysyvät varastossa kuivina. 

Vierailija
7/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tattaripuuroa viime kesänä n.1990 vanhoista ryyneistä.Yritin syödä mutta roskiin meni. 

Vierailija
8/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tattaripuuroa viime kesänä n.1990 vanhoista ryyneistä.Yritin syödä mutta roskiin meni. 

Jeesuksen ajoilta.. ohhoh..

Vierailija
9/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatarvikkeista just mausteista osa saattaa olla tosi vanhoja, mutta ei haittaa mua. Kylmäsäilytettävistä tuotteista söin viime kesänä 4 kk vanhasta kermaviilistä tehtyä kastiketta, kun kaveri vannotti ettei se mene "noin lyhyessä ajassa miksikään!" Ihan hyvältä maistui, eikä kukaan saanut mitään oireita, mutta itse olisin ehkä heittänyt sen roskiin.

Vierailija
10/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2015 kastikeaineksia (jauhepussit) käytin juuri vähän aika sitten. Oli aika pippurista eli tuntui maku vahvistuneen. Olin yllättynyt, koska ajattelin, että olisi käynyt nimenomaan toisin päin eli mausteiden maku olisi ollut laimeampi...

Vierailija
11/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vuonna 2000 parasta ennen valkopippuria pistin ruokaani vuonna 2012. Jäi mieleen, vaikka maistui täysin tavalliselta. :D

Mä purkitan mausteet, ei tartte huolehtia parasta ennen päiväyksestä ;) Tiedän, että esim. korianteri on hankittu erään tyttöystävän kanssa viime vuosituhannella. Koskahan lienee mennyt vanhaksi..

Sinkkumies

Vierailija
12/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just kaappiin. Pussi kuivattuja herneitä parasta ennen 301088. Kyllä mä noista vielä rokan teen.

Vierailija
13/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa vanhaa rahkaa. Syön monesti pari-kolme viikkoa vanhoja hapanmaitotuotteita, poikaystäväni taas heittäisi ne heti päiväyksen umpeuduttua menemään. Ikinä ei ole mitään ongelmia tullut. Kyllä sen hajusta tai homeesta huomaa, jos joku tuote on pilalla.

Vierailija
14/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatuotteet kuten jauhot, mausteet, riisi ym säilyvät todella pitkään parasta ennen päiväyksenkin jälkeen kunhan ne on säilytetty kuivassa.

Itse olen syönyt esim 1kk vanhaa jogurttia. Toki avaamaton pikari oli. Hapanmaitotuotteet säilyvät myös hyvin. Tarkka olen päiväyksissä vain kalan ja lihan kanssa. Muutoin voin syödä jos ei näytä/maistu/tuoksu pilaantuneelle.

Vierailija
15/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Mä purkitan mausteet, ei tartte huolehtia parasta ennen päiväyksestä ;) Tiedän, että esim. korianteri on hankittu erään tyttöystävän kanssa viime vuosituhannella. Koskahan lienee mennyt vanhaksi..

Sinkkumies

Kuivamausteet säilyy purkittamattakin. Ostin litran purkin oreganoa 90-luvun lopussa. Sitä on vieläkin jäljellä pari desiä. Pitäisi tehdä ahkerampaan pitsoja.

Vierailija
16/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä muista mikä on vanhin kaikista, mutta pari vuotta sitten käytin ruoanlaitossa (ruoka vain itselleni) 3kk vanhaa kermaa. Kerma ei haissut eikä näyttänyt pilaantuneelta joten uskalsin käyttää. Purkki oli aukaisematon. Usein en suostu juomaan edes päivän vanhaa maitoa mutt jostain syystä uskalsin kuitenkin kerman käyttää ja ihan hyvin kävi eli ei tullut mitään oireita syömisen jälkeen.

Vierailija
17/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissakesänä löysin jääkaapin perukoilta puoli vuotta vanhaksi menneen edam-tyyppisen juuston. Maistoin piruuttani kun avaamaton paketti ei hometta eikä mitään. Tuoksui juustolta, maistui mainiolta, söin pois.

Jotain juustojahan kypsytellään vuosia ennenkuin ne pääsee edes myyntiin.

Vierailija
18/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kuiva-aineissa noi päiväykset mitään merkkaa. On ollut jopa puhetta niiden poistamisesta kokonaan.  Ihmiset heittävät turhaan roskiin käyttökelpoista ruokaa kun katsovat päiväyksiä.

Vierailija
19/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Sinkkumies

Kuivamausteet säilyy purkittamattakin. Ostin litran purkin oreganoa 90-luvun lopussa. Sitä on vieläkin jäljellä pari desiä. Pitäisi tehdä ahkerampaan pitsoja.

Mä ostin viimevuonna litran purkin oreganoa ja jäljellä on 1/4. Purkitan, koska mua ottaa päähän jos ne leviää ympäri keittiötä.

Sinkkumies

Vierailija
20/38 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanomani, että se oregano sopii moneen muuhunkin. Salaattiin ja munakkaaseen esim. 

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi