Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vanhemmat tee selväksi lapsilleen, että klo 7.30 sunnuntai-aamuna EI MENNÄ pimputtelemaan kenenkään ovikelloa??

Vierailija
09.04.2017 |

Monelle se on viikon ainoa vapaapäivä ja ihmiset tapaavat nukkua pitkään. Minä mukaan lukien. Olen kyllä varannut suklaamunia, mutta nuo jäivät ilman herkkuja. Sanoin, että tulevat 12 aikaan uudelleen niin saattaa tärpätä.

Mitä noiden vanhempien päässä on liikkunut?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästähän ne vasta tulevat

Pohjois-Pohjanmaalla virvottiin tänään, mutta Etelä-Pohjanmaalla virvotaan vasta ensi lauantaina :)

Vierailija
82/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään virpojista ja annan omienikin mennä, jos haluavat (tänä vuonna eivät menneet). Mutta kyllä mäkin oletan, että virpomaan lähtiessä osataan jo/vanhemmat osaa käytöstavat. Ja tosiaan kirkonmenon jälkeen on ihan eka perussääntö tässä kuin monessa muussakin. Eli 11 jälkeen. Tosin en mä ite hernettä nenään vedä vähän aikaisemmistakaan.

Mutta vaikka kuin herään 7.30, niin aamupalani haluan syödä pitkän kaavan mukaan ja aamutoimeni tehdä rauhassa. En kyllä pidä normaalina, että ennen 9.30 tai 10 kukaan tulis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä päästätte ne lapsenne jo 10 aikaan ovikelloja soittelemaan ja ihmisiä herättämään? Olen lomalla ja ensin alkuviikosta kolmena aamuna heräsin huoltomiesten ovikellon soittoon (ei nyt tietenkään liity tähän virpomisasiaan mitenkään) ja nyt sitten tänään klo 10-jotain heräsin taas ovikellon soittoon! En todellakaan avaa. Lopettaa pitäisi koko virpomisperinne.

Moni teistä puolustelee, että joku 9-10 on hyvä aika aloittaa, kun lapset ei ole silloin päiväunilla. Mitä ihmettä? Haluaa muutkin ihmiset nukkua kuin vaan lapset.

Ensi vuonna täytyy muistaa ruuvata ovikello irti jo edellisenä iltana.

Vierailija
84/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuorotyöläisenä arvostan, että on vanhempia jotka eivät ennen yhdeksää päästä liikkeelle. Ei ole kiva herätä yövuoron jälkeisenä aamuna n. puolen tunnin unien jälkeen puoli kahdeksalta siihen että joku rimputtaa ovikelloa. On mulla niitä herkkuja ostettuna, mutta pliis, vähän armoa.

Vierailija
85/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisintaan klo 11 saa lähteä virpomaan ja pimputtelemaan ihmisten ovikelloja. Näin oon omia lapsia ohjeistanut.

Klo 7:30 minä nukuin vielä niin sikeästi että en olisi edes herännyt ovikellon pimputukseen. Jos lapset herättää ihmiset kesken unien niin ihmiset on varmasti pahalla tuulella ja laittaa jatkossa virpomiskieltolapun oveensa.

Vierailija
86/99 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastettiin seksiä, niin mielellämme lähetettiin lapset häiritseen muita aamulla.

Vierailija
87/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli puoli 9 maissa kaksi poikaa n. 9-10v, eivät olleet pukeutuneet mitenkään ja paljaat oksat. Ajattelin että säälistä annan heille yhdet halvemmat munat, kalliimmat olen varannut niille jotka näkevät edes vähän vaivaa. Kun saivat munat käteensä, tokaisivat "anna rahaa" otin munat pois ja suljin mitään sanomatta oven. No, onneksi tiedän että naapurin tytöt ainakin tulevat päivemmällä ja saan kauniit oksat ja he siitä hyvästä kunnon palkan.

Sinun olisi pitänyt kertoa pojille, miksi teit niin kuin teit. Miksi suljit mitään sanomatta oven? Pojat olivat niin pieniä, etteivät välttämättä ymmärtäneet, mikä meni väärin. Eli opetus meni hukkaan.

Vierailija
88/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekat tuli vasta 12 jälkeen ja viimeiset siinä kolmen kieppeillä. Ihan sopivasti, eli täällä vissiin mammat on osanneet lapsiaan neuvoa. Omatkin lähti vast 12 jälkeen ja hyvin saivat kerättyä palkkioita. Toivat muutaman oksan mullekin, kun karkkia oli tarpeeksi ja lopettivat kierroksen etuajassa :) 

Vierailija
89/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli puoli 9 maissa kaksi poikaa n. 9-10v, eivät olleet pukeutuneet mitenkään ja paljaat oksat. Ajattelin että säälistä annan heille yhdet halvemmat munat, kalliimmat olen varannut niille jotka näkevät edes vähän vaivaa. Kun saivat munat käteensä, tokaisivat "anna rahaa" otin munat pois ja suljin mitään sanomatta oven. No, onneksi tiedän että naapurin tytöt ainakin tulevat päivemmällä ja saan kauniit oksat ja he siitä hyvästä kunnon palkan.

Sinun olisi pitänyt kertoa pojille, miksi teit niin kuin teit. Miksi suljit mitään sanomatta oven? Pojat olivat niin pieniä, etteivät välttämättä ymmärtäneet, mikä meni väärin. Eli opetus meni hukkaan.

9-10v pieniä eivätkä ymmärtäneet mikä meni pieleen?!?!

Jo on mennyt kasvatus pieleen. Ei ole tuntemattomien asia ojentaa, vaan noin retardeja ei olisi pitänyt alunperinkään päästää liikenteeseen yksin. Ylipäätään tuntemattomien ovien takana häiriköinti on typerää.

Vierailija
90/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo tajunnut että virpominen on jotenkin näin vihattua.

Tällä palstalla kirjoittelevat ovat tainneet elää helppoa elämää, kun jokainen asia josta joku ei tykkää on sen asian vihaamista.

Teidän elämässä vastoinkäymiset ovat olleet selvästi aika pieniä.

Vierailija
91/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käynyt kukaan, meidän "pieni" 80kg koira piti huolen että kukaan ei tullut. Hyvä vaan.

Vierailija
92/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nuku koskaan pitkään, toi klo 7- 8 viikonloppuisin on sellainen, että koiran kanssa pitää lähteä tekemään kunnon aamulenkki, mutta mä olisin todella yllättynyt, jos ovikello soisi esim. 7.30, kun olen lähdössä lenkille. Minusta se ei ole hyvin tapojen mukaista ja olettaisin - virpomispäivä tai ei - että siellä tullaan jonkinlaisessa hätäasiassa, esim. naapuri tulee hädissään pyytämään apua johonkin, poliisi tulee ovelle kertomaan suru-uutisia ym. Tämä siksi, että se kuuluu ihan peruskäyttäytymissääntöihin ja siksi ikään kuin "säikähtäisin" sitä ovikelloa. 

Virpojat on meille tervetulleita, aina varaan suklaamunia :)

Ihmettelen todella niitä vanhempia, jotka eivät seuraa lastensa lähtemisaikoja tai ajattele, että voisi olla sen verran korrekti, ettei nyt 7.30 ole kenenkään ovella sunnuntaina. Tuo yksi joka kertoi, että oli antanut suklaamunat, mutta oli tokaistu "anna rahaa" niin mun lapsi ei vielä virvo, mutta jos tollain kävisi niin mä toivoisin, että jos naapuritalojen asukkaat tunnistaisi minun lapseksi niin tulisi sitten kertomaan tästä epäkohteliaasta käytöksestä. Virpominen loppuisi siltä päivältä, pyydettäisiin anteeksi epäkohteliasta käytöstä ja muutenkin olisi aika käydä pitkä keskustelu siitä, miten käyttäydytään ja miten ei. Toki se keskustelu pitäisi käydä jo ennen kuin lähtee virpomaan.

Vierailija
93/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että 365:stä päivästä juuri pääsiäissunnuntai on se tärkein päivä nukkua. Jumalanpalveluksen ymmärrän.. ja sen ettei ennen aamukahvia ovia availla.

Vierailija
94/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä sai parhaimman palkan lapset, jotka tulivat virpomaan vasta klo 16.00

Aiemmin käyneille annoin vain vähän, kun ajattelin, että herkkujen pitää riittää iltaan asti. Virpojia kävikin vähemmän, kuin odotin, joten tyhjensin kulhon näille kahdelle tytölle, jotka tulivat vasta illemmalla. Tytöt olivat yllättyneen ja tyytyväisen näköisiä :)

Vierailija
95/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksei niihin vitsoihin voi panostaa. Sain suoran risun, jossa oli vain kolme höyhentä teipattuna :(

Vierailija
96/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, sopikaa etukäteen paikat joihin mennä.

Ei nimittäin yhtään eilen vituttanut, kun taapero ei meinannut saada nukuttua päiväuniaan kun ovikello soi vartin välein.

Vierailija
97/99 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että 365:stä päivästä juuri pääsiäissunnuntai on se tärkein päivä nukkua. Jumalanpalveluksen ymmärrän.. ja sen ettei ennen aamukahvia ovia availla.

Mä join aamukahvini eilen puoli yhdeltä. Kaikki sunnuntaini menevät näin, enkä ole edes vuorotyössä. Ihanaa nukkua pitkään aina kun voi.   :)

Vierailija
98/99 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just

Vierailija
99/99 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin 9.30 ja lopetettiin klo 16, tai joskus meni jopa klo 18.

Syksyllä kerään oksat ja koko syksy ja talvi tehdään koristeita. Yksi tyyny meni rikki, jokaiseen laitetaan noita valkoisia höyheniä. Oksia on siis satoja.

Helppo työjako. Tytöt soittaa ovikelloa. Kysyvät saako virpoa. Jos ei saa, toivotetaan hyvää pääsiäistä. Itse olen kauempana, repussa palkat. Joskus joutuu käymään tyhjentämässä reppu, etenkin kolikot painaa .

Virpoessa jokaisella oksa kädessä, jokainen lausuu ja jokainen antaa oksan.

N 20% ovista antaa palkan. Asumme isossa lähiössä, km sisällä asuu tuhansia ihmisiä.

Ensi vuosi on viimeinen. Nuorin täyttää 10.

Palkka menee kolmeen osaan, äiti saa tekemisen riemun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan