Hullujen pävien tasosta
Kävin Hulluilla päivillä katsomassa Makian takkia, jonka ostamista olin jo täysihintaisena muutaman viikon pohtinut, hintaeroa oli 80 euroa. Takin kangas oli halvan tuntuista ja jollain tapaa ryppyistä (ehkä kankaan neulos oli epätasaista?) sekä väri kummallisen läikikäs. Oli ihan pakko hakea "aito" Makia kaupan toiselta puolelta vertailuun ja eron todella huomasi. Miten tuollaista roskaa kehdataan myydä, kun ihan tällainen vaatteista mitään ymmärtämätön näkee heti, että laatu on aivan järkyttävää?
Kommentit (33)
"Menestyksekäs liike-elämä perustuu petokseen."
Vanha juttu. Hulluilla päivillähän myydään just jotain sontaa, ja mammat silmät kiiluen tappelevat niistä, kun saa halvalla! Ja sattuu olemaan just the merkkiä! Huoh, en viitsinyt edes lähteä koko kinkereille, kun ei ollut autoa just saatavilla ja julkiset kulkevat huonosti täältä periferiasta.
Ei kai Makian vaatteiden taso ole Stoccan vika. Minä kävin kuvaston innoittamana katsomassa Gantin t-paitaa. Sitten huomasin, että Gantilla on kanta-asiakaspäivät ja saman paidan sai vielä 20% halvemmalla.
Tän keskustelun vieressä näkyy ainakin mulla Hullujen päivien mainos :D
Mua kiinnostaisi Joutsen tyynyt ja peitot. Onko nekin jotain halpiskamaa, vai onko ihan ehtaa Joutsen laatua? Kiitos jo näin etukäteen tietäjille.
Nuuka Nyysteeni kirjoitti:
Ei kai Makian vaatteiden taso ole Stoccan vika. Minä kävin kuvaston innoittamana katsomassa Gantin t-paitaa. Sitten huomasin, että Gantilla on kanta-asiakaspäivät ja saman paidan sai vielä 20% halvemmalla.
No toi sama tilanne toistuu ihan kaikkien merkkien kohdalla, ei oo kyse vaan Makiasta.
Vierailija kirjoitti:
Nuuka Nyysteeni kirjoitti:
No toi sama tilanne toistuu ihan kaikkien merkkien kohdalla, ei oo kyse vaan Makiasta.
Kiitos tiedosta, kuulostaa loogiselta. En vain koskaan ole huomannut. Kiitos! 😀
Itse ostin vaan makiata mahan täydeltä ;). Laatu tosiaankin joidenkin vaatteiden osalta niin ja näin, vaikken ole asiantuntija, enkä tehnyt erillistä vertailua. Niinpä jäi paidat ostamatta tällä kertaa. Eräs Gantin neule oli ainakin parin käyttökerran jälkeen kulahtanut. Farkuissa en ole huomannut mitään ja näitä ostanut vuosien saatossa x kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi Joutsen tyynyt ja peitot. Onko nekin jotain halpiskamaa, vai onko ihan ehtaa Joutsen laatua? Kiitos jo näin etukäteen tietäjille.
Kaikki siellä kai on halvemmalla tuotettuja eriä, että tuskin nekään yhtä hyviä on kuin tavalliset...
Vierailija kirjoitti:
Vanha juttu. Hulluilla päivillähän myydään just jotain sontaa, ja mammat silmät kiiluen tappelevat niistä, kun saa halvalla! Ja sattuu olemaan just the merkkiä! Huoh, en viitsinyt edes lähteä koko kinkereille, kun ei ollut autoa just saatavilla ja julkiset kulkevat huonosti täältä periferiasta.
Olisit siis itsekin ollut halvan perässä, jos vain olisi kyyti järjestynyt?
En ostanut hullareilta kuin yhden kirjan, ihan samaa laatua kuin muusta kirjakaupastakin saisi. Edullisemmin vain, itse asiassa hintaero adlibrikseen ei ollut kuin -3 eur.
Jep. Hullareiden hyvät tarjoukset eivät ole normaalivalikoiman tuotteita joiden hintaa olisi alennettu vaan "erikoiseriä": jäännöseriä, erikseen Hullareille tilattuja eriä joiden laadusta on tingitty jne. Seassa tietty ihan muutama sisäänvetotarjous joiden idea on sama kuin halvoissa kahvipaketeissa: tule hakemaan tämä, osta kymmenen heräteostosta.
En ole käynyt vuosiin. Yksittäisen tarjouksen missaaminen tulee halvemmaksi kuin tuohon myllyyn heittäytyminen.
Hullareilla oli viimeksi myynniissä Bosen QC25 kuulokkeet 200€:lla, jotka normaalisti maksavat Verkkokaupassakin 379€. Kannatti jonottaakin. Samoin vaimo on monta kertaa jonottanut Finskin lippuja, mikä yhteistyö tosin loppui vuosi sitten.
Tykkään shoppailla ruokapuolella esim. maustevarastoja täydentäen. Mustaa makkaraa ostin myös ja haamumunkkeja, jotka oli kyllä pettymys.
Minuakin jokseenkin huvitti kun kävin ostamassa tuolta yhden takin, joka ei mielestäni ollut mikään edullinen. Ihan perus ohut takki, jollaisia näkee vähän väliä missä vain ja maksoi 40 euroa. Tuo malli kuitenkin sattui istumaan minulle ihan hyvin, eikä minulla ole mitään takkia tällä hetkellä pidettäväksi, joten ostin sen. Tulin kotiin ja kyseinen takki oli loppuunmyyty nettikaupassa.
Olisin ymmärtänyt jos kyseessä olisi ollut joku merkkivaate, mutta tuo on käytännössä merkitön tuote ja jostain zalandosta saa varmasti parempaakin merkkiä aleista tuohon hintaan. Paikan päältä ostaessa ymmärrän, kun pystyy kokeilla, että istuuko hyvin, mutta nettikauppa on sellaista arpapeliä, että en viitsisi tuollaista tarjousta lähteä hyödyntämään.
Tyytyväinen kävijä kirjoitti:
Hullareilla oli viimeksi myynniissä Bosen QC25 kuulokkeet 200€:lla, jotka normaalisti maksavat Verkkokaupassakin 379€. Kannatti jonottaakin. Samoin vaimo on monta kertaa jonottanut Finskin lippuja, mikä yhteistyö tosin loppui vuosi sitten.
Siksi siis torstaiaamuna oli avaraa ja helppoa shoppailla.
Sulle, joka kyselit Joutsenen peitoista. Samat saat Prismasta halvemmalla ja bonukset päälle, jos vaan vihreä kortti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Sulle, joka kyselit Joutsenen peitoista. Samat saat Prismasta halvemmalla ja bonukset päälle, jos vaan vihreä kortti löytyy.
Kiitos, arvasin että av:lta saa tietoa. :)
-6
Jeps itse myös tilasin ne kukalliset Ted Bakerin kengät ihan merkin omasta verkkokaupasta briteistä, maksoivat vähemmän kun hullujen päivien"tarjouksessa" ja ilmainen kuljetus kotiovelle tällä verkkokaupalla aina... En ainakaan lasten kanssa sinne paikanpäälle lähde kun ihmiset suurinpiirtein kiipeävät rattaiden yli ja mulkokevat että mitäs tänne tungit vaikka ei edes pahimpana ruuhka-aikana paikalla olisikaan. Ja se verkkokaupan 20min ostoskorivaraus on ihan täyttä shaibaa, tavarat katoavat korista heti, ja saat ne uudestaan koriisi kun painat nappia, jos joku muu ei niitä siinä kahden sekunnin aikana ehtinyt omaan ostoskoriinsa jo ottamaan. Pitäisi pystyä ainakin kerran pitämään ne siellä ostoskorissa, ei kai 20 min riitä siihen että vähän edes miettii mitä tuotteita haluaa. Se siinä siis varmaan on tarkoituskin että paniikissa kori täyteen tuotteita kun ei ehdi ajatella ja äkkiä kassalle! Jätin siis kaiken ostamatta...
Joo hullarithan teettää noita halpiseriä. Ja tehtaathan eivät oikein muusta voi joustaa kuin laadusta.