Hullujen pävien tasosta
Kävin Hulluilla päivillä katsomassa Makian takkia, jonka ostamista olin jo täysihintaisena muutaman viikon pohtinut, hintaeroa oli 80 euroa. Takin kangas oli halvan tuntuista ja jollain tapaa ryppyistä (ehkä kankaan neulos oli epätasaista?) sekä väri kummallisen läikikäs. Oli ihan pakko hakea "aito" Makia kaupan toiselta puolelta vertailuun ja eron todella huomasi. Miten tuollaista roskaa kehdataan myydä, kun ihan tällainen vaatteista mitään ymmärtämätön näkee heti, että laatu on aivan järkyttävää?
Kommentit (33)
Mä ostin tänään Tomsin kengät ja kauheesti nyt mietin että pitäiskö kuitenkin palauttaa...
Kävin katsomassa treenivaatteita ja erityisesti niissä kakksolaadun huomasi. Addun housuista näkyi läpi vaikka otin vasta housut käteen. Teinit tappeli niistä. Jätin sinne. Sama Niken housuissa ettei ole edes sitä teknistä materiaalia vaan ihan puuvilakangasta ja maksoi silti sen 40 euroa. eli mieluummin menen ostamaan stadiumista. Kari Traan juoksutakki oli taas todella pientä kokoa ja malli meni jotenkin suoraan ettei ottanut lantiota ollenkaan huomioon. Jäi taas kauppaan. Herkussakaan ei ollut enää hyviä tarjouksia
Mä ostin Vimman legginsit, ja ne kuultavat läpi. Laatu vaikuttaa siis aika heikolta. Osaako joku sanoa, onko tämä normaalia Vimman laatua vai onko tuokin jotain halpaerää?
Vierailija kirjoitti:
Kävin Hulluilla päivillä katsomassa Makian takkia, jonka ostamista olin jo täysihintaisena muutaman viikon pohtinut, hintaeroa oli 80 euroa. Takin kangas oli halvan tuntuista ja jollain tapaa ryppyistä (ehkä kankaan neulos oli epätasaista?) sekä väri kummallisen läikikäs. Oli ihan pakko hakea "aito" Makia kaupan toiselta puolelta vertailuun ja eron todella huomasi. Miten tuollaista roskaa kehdataan myydä, kun ihan tällainen vaatteista mitään ymmärtämätön näkee heti, että laatu on aivan järkyttävää?
Siis oliko se sama takki normaalihintainen kaupan toisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi Joutsen tyynyt ja peitot. Onko nekin jotain halpiskamaa, vai onko ihan ehtaa Joutsen laatua? Kiitos jo näin etukäteen tietäjille.
Kaikki siellä kai on halvemmalla tuotettuja eriä, että tuskin nekään yhtä hyviä on kuin tavalliset...
ostin ikeasta peitteen, niin ihanan suloisen lämmin, päällinen puuvillaa ja peitteen sisällä sorsanhöyheniä. Kyllä on peitteellä ja peitteellä ero.
Mulle kävi hauska juttu. En saanut nettikaupan kautta yksiä kenkiä aamulla klo 9, koot menivät heti. Menin Stockkalle klo 11, samat kengät näin ja totesin, että onneksi en ostanut. Hinta-laatu -suhde ei kohdannut. Ostin sit toiset, kympin kalliimmat.
Ostan hullareilta vain kosmetikkaa ja karkkeja. Tarpeen tullen lapsille lenkkareita ja urheiluvaatteita. Mutta muut vaatteet jää ostamatta. Jotkut haluaa vaan sen tietyn merkin, ei ole edes laadulla niin väliä.
Se Makian takki oli tosiaan ruma. Kangas ihan outoa, vähän niin kuin mokkakangasta mutta ei kuitenkaan. En todellakaan ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi Makia ja muut haluaa pilata brändinsä noin. Kauppalehdessä oli pari viikkoa sitten juttu Makiasta. Silmiin pisti, kun toimari kertoo että yksi tilaus Kiinasta meni laadun osalta pieleen mutta tilaus oli jo valmiiksi myöhässä joten kauppoihin meni. Samaten muutenkin suhtautui laatuongelmiin väheksyvästi tai lähinnä et nyt pitäisi olla laatuongelmat selätetty ja rahaa virtaa sisään. olen ostanut Makian vaatteita ja hipparissa oli sivussa valmiiksi reikä jonka huomasinvasta ensimmäisen käytön jälkeen, reikä oli saumassa ja ommelta ei edes ollut joten ei ole voinut tulla käytössä. Ärsyttävää kun pokalla myivät paskaa laatua kotimaisella designilla vedoten. Petoksesta menee.
Ainakin hälyt pyritään laittamaan mahdollisimman lähelle saumaa, joten reikä on voinut tulla siitä. Mahd lähelle juuri sen vuoksi, että jos tulee reikä, niin se on helppo korjata. Luultavasti korjaavat sen sulle stokkalla ilmaiseksi, kun näytät kuittia. Tämä tuskin on mahdollista henkkamaukassa tai cittarissa, jos hälyn takia on reikä.
Kannattaa muistaa, että myymättömät hullujen päivien tuotteet menevät karenssiin tietyksi ajaksi ja tulevat sitten takaisin myyntiin ilman keltaisia lappuja.
Miksei sitten niistä tuotteista ole valitettu, jos kaikki hullareiden tuotteet ovat paskaa laatua?
Pitäisi senkin näkyä, mut nekin myydään kyllä pois joka vuosi.
Faktahan on se, että kun jostakin brändistä tulee suosittu, laatua aletaan heikentää.
Näin nimenomaan makialla ja minna parikalla. Myös marimekolla sama.
Kannattaa uusien brändien kohdalla ostaa vaan ne ekat erät ja unohtaa se isompi tuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko se sama takki normaalihintainen kaupan toisella puolella?
Joo mä myös kävin katsomassa kyseistä Makian takkia, siitä oli tosiaan ihan sama malli täysihintaisena Makian rekissä, mutta kangas vaan oli ihan erilainen (ja en sitten tiedä oliko jotain muita pieniä eroja ompeleissa tms. mutta saman niminen takki käsittääkseni).
Moni ei katso vaatteen laatua, vaan ostaa tutun merkin perässä.
Mutta miksi Makia ja muut haluaa pilata brändinsä noin. Kauppalehdessä oli pari viikkoa sitten juttu Makiasta. Silmiin pisti, kun toimari kertoo että yksi tilaus Kiinasta meni laadun osalta pieleen mutta tilaus oli jo valmiiksi myöhässä joten kauppoihin meni. Samaten muutenkin suhtautui laatuongelmiin väheksyvästi tai lähinnä et nyt pitäisi olla laatuongelmat selätetty ja rahaa virtaa sisään. olen ostanut Makian vaatteita ja hipparissa oli sivussa valmiiksi reikä jonka huomasinvasta ensimmäisen käytön jälkeen, reikä oli saumassa ja ommelta ei edes ollut joten ei ole voinut tulla käytössä. Ärsyttävää kun pokalla myivät paskaa laatua kotimaisella designilla vedoten. Petoksesta menee.