Onko yksikään kunnallisvaaliehdokas ottanut kantaa lainvastaisiin orjatöihin ja ns. kuntouttavaan työtoimintaan?
Kunnissa teetetään valtion rahalla ilmaistöitä työttömillä toimeentulon menetyksen uhalla. Kukaan ei ole ilmeisesti kiinnostunut satojentuhansien työttömien kohtelusta millään tavalla?
Kommentit (44)
Nimen omaan olen porvariehdokas. Maassa jossa moni työttömäksi joutunut saa työttömyyskorvauksena enemmän kuin minä yrittäjänä tienaan ikinä per kuukausi, saati minkä verran tienasin kuukaudessa vaikka koko ajan töitä tein, voin hyvällä syyllä sanoa ansiosidonnaisen järjestelmän olevan luksustukia suomalisille. Esimerkki. Kun jäin äitiyslomalle, minun kannatti olla ennen äitiyslomaa pari kuukautta työttömänä työnhakijana, silloin äitiyspäiväraha oli parempi kuin jos olisin saanut tuen miniminä. Mistä olen huolissani, ovat nämä minimietuudet. Niillä ei elä, paitsi ihminen joka on tottunut elämään minimillä. Jos ei ole näkemystä että elämä voisi olla parempaa jos töissä kävisi ja saisi vaikka 100€ enemmän kuin kotona makaamalla. Sitä tarkoitankin. Tukitaso on liian korkea suhteessa siihen että työ matalalla palkallakin kannattaisi. Yrittäjänä joudun nyt välillä elämään puhtaasti "velaksi" koska tiedän että kesän tullen työtä ja sitäkautta rahaa tulee taas niin että ensi keväänäkin on varaa ostaa leipää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein että ilmaisen rahan eteen pitää tehdä jotain työtä.
Ei jumala laiskoja elätä.
Laiskat eivät myöskään äänestä idiootteja valtuustoihin, joten se on win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainvastaisuus kuntouttavassa työtoiminnassa on kunnissa sääntö enemmän kuin poikkeus. Työkykyisillä työttömillä ei ole lain mukaan asiaa kuntouttavaan työtoimintaan, joka on nimensä perusteella tarkoitettu vajaakuntoisille. Terve pitkäaikaistyötön, joka on hakenut töitä eikä ole saanut sitä suurtyöttömyyden aikana, ei ole syypää yhteiskunnan tilanteeseen eikä tarvi kallonkutistajia ja kuntouttavaa puuhastelua vaan töitä!! Jos näillä perusteilla ei mene työtoimintaan ja joutuu karensseihin, se ei ole työttömän vika vaan järjestelmän. ap
Joo, no meillä ei niin ole. Meillä ei kunta harjoita kuntouttavaa työtoimintaa juuri sen takia että heillä ei ole valmentajia ja ohjaajia eivätkä halua sellaisia palkata, siksi on meidän säätiö, meillä on kaikki sivupisteet mukaan laskien 80 palkkatyöntekijää, yksilövalmentajia, työvalmentajia, tuotannon työntekijöitä, toimiston työnekijöitä ja päälliköt, ja valmentautujia meillä on erilaisilla sopimuksilla 900 henkilöä vuodessa. Meillä jos joku valmentautuja alkaa vaikuttaa siltä että on valmis työelämään laitetaan eteenpäin, useimmiten töihin tai opiskelemaan, se on se idea.
Toki meidän säätiö on Suomen suurimpia työpajoja, ja kaikilla paikkakunnilla ei ole vastaavaa, ja se kyllä pitäisi olla kaikille työttömille jotka sitä tarvitsevat jotta koko maan työttömät olisivat samassa asemassa.
T: 256
Että päälliköille ja muille valmentajille on varaa maksaa palkkaa. Mutta työttömät saa pysyä kelan päivärahalla, että teillä riittäisi töitä. Sitten ohjaatte heitä pätevänä työkokeiluihin ja sinne kelpaa kyllä mutta kenelläkään ei ole varaa tai halua ottaa palkkatyöhön sitten ketään.
Tottakai meilläkin pitää olla päälliköt kun on useammalla paikkakunnalla toimintaa ja osastoja paljon, miten se muuten toimisi? Ja myöskään ilman valmetajia ei työt pyörisi, miten se esim. autohuolto toimisi jos ei olisi työvalmentajaa ohjaamassa? Tai metalli- tai puuosasto? Ompelu- tai viestintäpaja? Keskenäänkö ne valmentautujat siellä olisi? Ja yksilövalmentajat tekevät töitä valmentautujien eteen, esim. etsivät heille opiskelu- ja työpaikkoja. Ei mulla työttömänä olleessa kukaan tehnyt sitä mun puolesta. Kuten olen jo edellä sanonut, meille tulee työkokeilijoita, myös oppilaitoksista, ja meille palkataan aina palkkatukisia ja meillä on myös oppisopimuksella tai muulla tavalla työn ohessa opiskelevia, juuri viime viikolla myymälässä työskentelevistä kaksi valmistui myyjän ammattitutkintoon.
Se että meidän säätiö on hyvä paikka valmentautujille näkyy esim. siinä että ne jotka ovat meiltä jatkaneet muualle tulevat käymään, kun muut valmentautujat ja palkalliset ovat hyviä kavereita, ei meillä kukaan koe olevansa missään orjatyössä.
T: 256
No nythän sulla on tuhannen taalan mahdollisuus: täysin ilmainen vaalimainos Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla, prime time -aikaan! Kunta vaan julki, niin voidaan tsekata nää sun jutut ja seurata sitten sun työn tuloksia jos pääset läpi!
Saat varmasti myös äänestäjiä. Vaikutat ratkaisseen Suomen työttömyyden: kaikki innokkaat ja onnelliset työmuurahaiset innoissaan 9 € kulukorvauksella käy teidän säätiössä puuhaamassa ja homma on järkevää ja kannattavaa ja työttömät työllistyy teidän työpajoista sankoin joukoin!
Kela maksaa työttömälle kuntoutuksessa olevalle työmarkkinatuen ja kulukorvauksen. Ja siitä erittelystä kyllä näkee, että kokonaissumma (ilman veroja) näyttää kivalta, mutta kun verotus vie sen parisataa työmarkkinatuesta niin jos tienaat kulukorvauksilla 200 ylimääräistä, niin se on siinä. Olen kokenut ja nähnyt miten nämä asiat menevät. Ja todellakin laskenut että loppupeleissä sain 20 euroa enemmän käteen kuukaudessa. Se todella sai mietteliääksi...