Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moron refleksi

Vierailija
23.03.2006 |

Kävin poikani kanssa neuvolassa ja 3,5 kk:n iässä Moron refleksi ei ole sammunut. Mistä tämä voisi johtua ja onko syytä huoleen?

TT. huolesta soikea äippä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi seurannan 2 vkon päähän ja hoki ainakin 4 kertaa että ei tarvitse olla huolissaan.... Huolestuuhan sitä vähemmästäkin. Lasten yksilöllisyyttä painotti kovasti..

T. ap

Vierailija
2/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa selittää.

Tiedän, että on turhaa sanoa, että älä huolestu, mutta odota nyt ihan rauhassa siihen kontrolliin saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on totta, niin tosi outoa. Moro häviää yleensä ensimmäisen kuuden kuukauden aikana.....

4/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa säpsähdystä ei enää ilmene. Morotus on normaali ilmiö vauvalla. Sitten kun vauvan tasapaino on kunnossa selimakuulla ja hän hallitsee vähän enemmän vartaloaa, säpsähtelyä ei enää esiinny (siis sellaista kuin moro-refleksi, voihan aikuinenkin pelästyessään säpsähtää). Eiköhän se teilläkin pikku hiljaa ole väistymässä :)

Vierailija
5/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä se oli vaan opetettu miten sitä pitää pitää sylissä ym. Ja jos se liian kauan on ni se vissiin kuntouttaja (fysioterapeutti) yrittää ottaa pois ne! Meidän pojalla oli liian kauan kävelyheijaste vielä 5kk. Mutta ei sille mitään tehty.. Turhaan murehdit! Lääkäri sano mulle et se on vaan yks osa-alue mut jos muuten lapsi on normaali niin ei oo mitään tarvetta huolestua!

Vierailija
6/6 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin tippalinssissä kun pentu oli 4 kk lääkärissä ja lääkäri sano et HUI, ompa vahvana morotus! Oletko huomannu? Nyt tartee laittaa kyllä lähete jatkotutkimuksiin neurologille.. Mää siinä vaan jäin seisoon kädet ojossa et jaa tä?? Pyysi terkkaa kokeneempana sanoon mielipiteensä ja terkka kehas vaan et ootellaan vielä kuukausi.

No, kuukausi meni ja morotus oli loppunu.

Pidättekö te vauvaa paljon lattialla? Ihan vaan vertailuna vauvan isoveljeen jolla vauva-heijasteet oli loppu aikaseen oli paaaljon enempi lattialla..

Ei kannata säikähtää. Mulla ei oo oikein hajuakaan siitä mitä tapahtuu jos heijasteet ei lähde, mutta jostain luin että puhe vois olla yhteydessä niihin.. Eli vois olla isompana jotain ongelmaa sen kanssa..

Mut meillä nyt miltei 6 kk vaavi on kova jokelteleen -mahtaa varmaan jokellella sitten isompanakin? ;)