Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja asumisjärjestelyt vie meidät eron partaalle

Vierailija
08.04.2017 |

Ollaan oltu miehen 5 vuotta yhdessä. Suhde on ollut pääasiassa hyvä. Mies kohdellut aina hyvin ja rakastanut. Ei ole koskaan pitänyt itsestään selvyytenä. Seksi on toiminut ja läheisyyttä riittänyt aina. Melkein koko suhde ollaan asuttu samalla paikkakunnalla, mutta yhdessä ei olla asuttu ollenkaan. Miehellä ikää 30 vuotta ja minulla 24 vuotta.

Muutin vuosi sitten elokuussa toiselle paikkakunnalle koulun perässä, kun sain AMK:sta koulupaikan. Olin yrittänyt jo 2 vuotta päästä tälle alalle opiskelemaan ja voi sitä riemua, kun sain koulupaikan. Noh, muutin koulun perässä ja mies jäi kotipaikkakunnalle. Suhde jatkui kaukosuhteena ja nähtiin 1-2 kertaa kk. Lokakuussa huomasin olevani raskaana. Siitä alkoi kova kriisi ja alettiin puimaan, että mitä tehdään. Aborttia mietittiin, mutta lopulta keskusteluiden jälkeen päätettiin, että lapsi saa tulla. Mies oli monta vuotta puhunut, että haluaa lapsen ja oli oikeastaan jopa aborttia vastaan ja raskauden edetessä se on pussaillut ja halaillut mahaani. Itse harkitsin vakavasti aborttia omien opiskeluiden takia, mutta koska mieskin vaikutti vauvaan erittäin sitoutuneelta niin päätin, että antaa vauvan tulla. Puhuttiin myöskin asumisjärjestelyistä. Pohdittiin, että jos minä muuttaisin takaisin kotipaikkakunnalle ja tekisin koulunsiirron. Ehdotin itse myöskin, että mies muuttaisi opiskelupaikkakunnalle ja yrittäisi sieltä etsiä töitä. Mies on siis työtön. Mies ei tähän suostunut vaan sanoi, että jos jään opiskelupaikkakunnalle, niin hän ei muuta, mutta voi tulla meitä katsomaan 2 kertaa kuukaudessa muutamaksi päiväksi. Syy miksi ei haluaisi muuttaa on "Koska minä en halua rakas". Lopulta tulimme siihen ratkaisuun, että minä muutan takaisin kotipaikkakunnalle ja teen koulunsiirron sinne. Tämä ratkaisu siis tehtiin lokakuussa. Nyt on jo huhtikuu ja olen alkanut katkeroitumaan tästä päätöksestä. Ollaan väännetty siis monia kertoja tästä asumisratkaisusta miehen kanssa. Miksi minä joudun uhrautumaan ja taas muuttamaan, mutta miehen ei tarvitse nähdä pienintäkään vaivaa oman tulevan perheensä eteen? Eikö mies näe minun opiskeluja tärkeänä meidän perheelle? Mies ei ollut edes valmis harkitsemaan minun luokse muuttoa, mutta minä olin valmis muuttamaan miehen luokse, koska haluan perheen olevan yhdessä. Nyt tilanne on mennyt siihen, että peruin yhteenmuuton miehen kanssa ja hankin kotipaikkakunnalta vuokrakaksion minulle ja vauvalle. Muutto on kuukauden päästä, kun olen saanut kevään opinnot pulkkaan. Riitelemme miehen kanssa taas tästä asumisjärjestelystä, koska olen niin vihainen miehen itsekkyyden ja ehdottomuuden takia. Nyt sen seurauksena päätin, että en tee koulunsiirtoa kotipaikkakunnalle vaan muutan vuoden päästä äitiysloman jälkeen takaisin opiskelupaikkakunnalle. Jotenkin alkanut enemmän ja enemmän tuntua, että mies ei ollut tämän muuton arvoinen. Jos mies oikeasti haluaisi olla oman perheen kanssa ja perhe olisi miehelle tärkeä niin se oli muuttanut minun luokseni. Tällä hetkellä pohditaan eroa, johon alan itse enemmän ja enemmän kallistua.

Raskaus menee viikolla 30 ja synnytykseen ei ole enää kauan aikaa. Tää asumisjärjestelyistä riitely imee musta voimia todella paljon. Oon alkanut kärsiä unettomuudesta ja päivittäisistä itkukohtauksista. Tähän päälle vielä opiskelu ja pian tuleva muutto niin voitte kuvitella henkisen väsymyksen ja stressin määrän.

Ymmärrän, että päätös pitää vauva oli huono ratkaisu, mutta päätös on nyt tehty. Nyt täytyy mennä elämässä eteenpäin ja tehdä ratkaisut tän hetken perusteella. En jaksa enää voivotella, että miksi en tehnyt aborttia. Sitä asiaa ei voi enää muuttaa.

Haluaisinkin nyt kysyä teiltä rakkailta kanssaihmisiltä, että miten itse näette tämän asian? Kaipaan hirveästi ulkopuolisenkin sanaa tähän tilanteeseen :)

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on työtön, on hänen tehtävänsä muuttaa. Miksi hän haluaa välttämättä asua paikkakunnalla jossa ei ole töitä?

Paikkakunnalla voi hyvinkin olla töitä, mutta tuo mies voi olla sitä mallia että ei halua tehdä töitä.

Alkaa kuulostaa juuri tältä. Siis että mies on aktiivinen työn välttelijä. Muutto ap:n luo toiselle paikkakunnalle olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt ottaa työ vastaan koska töitä olisi ollutkin siellä helposti saatavilla. Siinä yksi syy miksi mies ei suostunut muuttaa. Hän ei halua muuta kuin loisia sohvalla ja kavereiden kanssa ilman vastuuta mistään ja ilman mitään hyödyllistä tekemistä.

Vierailija
42/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täällä saanut jo monia hyviä neuvoja, ja olen itsekin sitä mieltä, että vauva menee miehen edelle ja on aikamoista joustamattomuutta mieheltä olla työttömänä muuttamatta perässäsi. Ihmiset nyt vaan muuttavat opintojen ja työn perässä, piste. Se on ihan normaalia. Yleensä isommassa kaupungissa (oletan, että teillä näin) mahdollisuuksia on enemmän sekä opintojen että töiden puolesta.

Priorisoi itseäsi ja vauvaa, pidä yhteyksiä läheistesi ja perheesi kanssa ja ota etäisyyttä miehestä. Valmistaudu syntymään ja uuteen elämään. Mies saa hoitaa elarit ja toki olla lapsen elämässä niin kun sovitte. Sinun suhyeesi hän kuitenkin jo mokasi mahdollisuutensa.

Kaikkea hyvää ja tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, siinä on sitten kiva tulevalle lapselle kertoa aikoinaan että sinun takiasi parisuhde meni vituiksi, haluttiin abortti, mutta sitten ei haluttukaan, mutta sitten taas haluttiinkin, mutta synnytys oli jo liian lähellä, ei voinu enää peruuttaa. heheheheheheh :DDD

Näin siinä käy kun kaks täysin henkisesti kehittymätöntä ihmistä alkaa suunnitteleen lapsen tekoa.

En koe raskauden ja tulevan vauvan pilanneen mitään. Voitaisiinko sanoa, että raskaus toi ne piirteet miehestä esille mitä en juuri kumppanilta toivo. Surullista tietty, että ne tulivat vasta tässä vaiheessa esille. Näin voinkin nyt tehdä järkevämpiä ratkaisuja ja olla muuttamatta miehen kanssa yhteen ja keskittyä itseeni sekä vauvaan. Jos olisin erehtynyt muuttamaan miehen kanssa yhteen niin todennäköisesti opiskeluille ja työlle olisin voinut sanoa hyvästit.

ap

Toi on AP se naisviihaaja trollaaja, joka käy kaikissa ketjuissa ilkeilemässä, ja pistää useita erittäin ilkeitä viestejä aina. Älä välitä siitä.

Toiseksi, tämän vauvan äiti ei kyllä lapselleen kerro, että olisi koskaan ollut ei toivuttu. Isä luultavasti tulee kertomaan  - sanomaan, että lapsi pilasi hänen elämänsä.

Tsemppi sinulle AP!

Lol ja äsken kuulemma mä puolestani olin "se" naisvihatrollaaja :D

Vierailija
44/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi tulee todennäköisesti olemaan helpompi ilman miestä.

Vierailija
45/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa kyllä tosi erikoiselta tapaukselta. Puhuitte siitä, että jos sinä jäät asumaan opiskelupaikkakunnalle kun lapsi syntyy. Niin mies sanoi, että hän ei suostu muuttamaan luoksenne, mutta voi pari päivää kuukaudessa tulla teitä tervehtimään sinne. Mies on siis työtön, eikä hänellä ole mitään, minkä vuoksi hänen pitäisi olla kotipaikkakunnallaan arkisin. Hän ei ole missään työssä kiinni eikä työajoissa kiinni, mikään pakollinen ei sido häntä päivittäin sinne. Silti hän sanoo että hän voi YHTENÄ tai KAHTENA päivänä kuussa käydä tervehtimässä vauvaansa. Vaikka hänen idea oli ilmeisesti, että teidän parisuhde kuitenkin siinä samalla jatkuu. 

Mitä ihmettä hän oikein sitten aikoi ne 29 päivää joka kuukausi yksin tehdä siellä kotipaikkakunnalla, jos voisi teidän luokse tulla vain kahden päivän verran kuussa?????????????????

Vierailija
46/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa kyllä tosi erikoiselta tapaukselta. Puhuitte siitä, että jos sinä jäät asumaan opiskelupaikkakunnalle kun lapsi syntyy. Niin mies sanoi, että hän ei suostu muuttamaan luoksenne, mutta voi pari päivää kuukaudessa tulla teitä tervehtimään sinne. Mies on siis työtön, eikä hänellä ole mitään, minkä vuoksi hänen pitäisi olla kotipaikkakunnallaan arkisin. Hän ei ole missään työssä kiinni eikä työajoissa kiinni, mikään pakollinen ei sido häntä päivittäin sinne. Silti hän sanoo että hän voi YHTENÄ tai KAHTENA päivänä kuussa käydä tervehtimässä vauvaansa. Vaikka hänen idea oli ilmeisesti, että teidän parisuhde kuitenkin siinä samalla jatkuu. 

Mitä ihmettä hän oikein sitten aikoi ne 29 päivää joka kuukausi yksin tehdä siellä kotipaikkakunnalla, jos voisi teidän luokse tulla vain kahden päivän verran kuussa?????????????????

Mies pelkää saavansa karenssin, jos ei ole kotonaan kyttäämässä työtarjouksia ja ei kerkeä vastata niihin ajoissa. Jos olisi minun luona opiskelupaikkakunnalla niin voi työtarjouksiin ajoissa vastaaminen olla hankalaa. Ja hän ei näe te-toimiston nettisivuilta niitä työtarjouksia, koska ei ole verkkopankkitunnuksia. Hän saa kaikki kirjeenä. Tässä syy.

ap

Vierailija
47/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pelkää saavansa karenssin, jos ei ole kotonaan kyttäämässä työtarjouksia ja ei kerkeä vastata niihin ajoissa. Jos olisi minun luona opiskelupaikkakunnalla niin voi työtarjouksiin ajoissa vastaaminen olla hankalaa. Ja hän ei näe te-toimiston nettisivuilta niitä työtarjouksia, koska ei ole verkkopankkitunnuksia. Hän saa kaikki kirjeenä. Tässä syy.

ap

Siis miehellä on luottotiedot pahasti menneet jos hänellä ei ole verkkopankkitunnuksia?? Vai miksi sillä ei ole niitä tunnareita? Kaikilla on.

Ja toisekseen, sinne työkkärin palveluun voi kirjautua netissä myös varmennekortilla tai mobiilivarmenteella, ei ole pakko käyttää pankkitunnareita siihen, eli miehesikin pääsee kirjautumaan jos vain haluaa.

Oletko ihan varma, ettei mies ole valehdellut sinulle noista syistä?

Vierailija
48/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis miehellä on luottotiedot pahasti menneet jos hänellä ei ole verkkopankkitunnuksia?? Vai miksi sillä ei ole niitä tunnareita? Kaikilla on.

Ja toisekseen, sinne työkkärin palveluun voi kirjautua netissä myös varmennekortilla tai mobiilivarmenteella, ei ole pakko käyttää pankkitunnareita siihen, eli miehesikin pääsee kirjautumaan jos vain haluaa.

Oletko ihan varma, ettei mies ole valehdellut sinulle noista syistä?

Ja sitäpaitsi voisihan mies kääntää postinsa sinun luokse, vaikka olisi kirjoilla itse vielä kotipaikkakunnalla.

Siis jos haluaisi tehdä yhtään mitään sen eteen, että olisi olemassa isänä omaa vauvaansa varten.

Vierailija
49/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. tuota tuota...

Onko se mies ihan kunnossa? Siis noin henkisesti? Kuulostaa niin oudolta tapaukselta että pakko kysyä tätä.

Vierailija
50/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alkuunkaan miksei mies voinut muuttaa sun ja vauvan luo. Mikä voi olla tärkeämpää kuin oma puoliso ja lapsi? Jos miehellä olisi todella mieluinen ja hyväpalkkainen työ nii ymmärtäisin jotenkin, mutta jos mies tosiaan on työtön niin en vaan tajua.. Vaikka kotipaikkakunta olisi kuinka tärkeä ja rakas niin aikuinen ihminen kestää toisella paikkakunnalla asumisen sen pari vuotta mitä sun opinnot vielä kestää. Mieshän olisi voinut käydä kotipaikkakunnalla kylässä ja olisitte voineet muuttaa takaisin sinne heti sun opintojen päättymisen jälkeen. Ja jos mies ei ole hausta huolimatta löytänyt duunia kotipaikkakunnallaan, niin miksei hän tule sun luo asumaan ja etsimään töitä toiselta paikkakunnalta? Kela avustaa muutossa, jos syynä on työpaikan haku/saaminen. Mies ei todellakaan ole valmis isäksi eikä hän tunnu olevan aikuinen järkevä ihminen muutenkaan. Kaikkein rationaalisin ratkaisu olisi ollut miehen muuttaminen sinun luo. Työn saaminenkin olisi ehkä helpottunut ja rahaa te todellakin nyt tarvitte kun on lapsikin tulossa... Itsekästä. Teet ihan oikein kun jätät miehen. Pärjäät hyvin yksinkin ja veikkaan että aikalailla yksin olisit jäänyt vastuuta kantamaan siitäkin huolimatta, että jatkaisitte yhdessä miehen kanssa samassa osoitteessa. Todellakin vaikuttaa siltä ettei mies olisi vastuutaan täysin kantanut. Nyt vaan rakennat oman arjen vauvan kanssa ja mieshän tulee tottakai olemaan lapsen elämässä mukana. Ero ei isyyttä häneltä riistä.

Vierailija
51/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.. tuota tuota...

Onko se mies ihan kunnossa? Siis noin henkisesti? Kuulostaa niin oudolta tapaukselta että pakko kysyä tätä.

Mies on venäläinen, joten pankissa eivät ulkomaalaisuuden vuoksi ole myöntäneet verkkopankkitunnuksia. Mies ei juo alkoholia tai käytä huumeita ja seurassani on aina ollut ihan tasapainoinen. En ole itse huomannut mitään erityistä hänessä. Niin kuin sanoin, että suhde on ollut rakastava ja hyvä tähän mennessä. Tämä asumisjärjestely juttu sekä miehen ehdottomuus ja itsekkyys repii suhdetta rikki nyt.

Vierailija
52/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.. tuota tuota...

Mies on venäläinen, joten pankissa eivät ulkomaalaisuuden vuoksi ole myöntäneet verkkopankkitunnuksia. Mies ei juo alkoholia tai käytä huumeita ja seurassani on aina ollut ihan tasapainoinen. En ole itse huomannut mitään erityistä hänessä. Niin kuin sanoin, että suhde on ollut rakastava ja hyvä tähän mennessä. Tämä asumisjärjestely juttu sekä miehen ehdottomuus ja itsekkyys repii suhdetta rikki nyt.

Eli kyseessä ei edes ole hänen syntymäpaikkakuntansa, jossa sattuisi olemaan kaikki hänen lapsuudenystävät ja siskot ja veljet ja vanhemmat jne.. Miten se mies selittää sen, että ei halua mobiilivarmenteella kirjautua sinne työkkärin sähköiseen palveluun? Ei ole kännykkää vai? No miksei se hanki sitten sitä tunnistautumiskorttia?

Vierailija
53/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kyseessä nyt miehen puolelta ole joku typerä valtataistelu? Että mieshän ei tee niin kuin nainen toivoo, vaan mies päättää ja käskee ja nainen hiljaisena tottelee kaiken mitä mies sanoo?

Vierailija
54/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisvihaaja iski ketjuusi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tällaisia miehiä, joille asuinpaikka (eli oma reviiri ja kaverit) on tärkeämpiä kuin oma avovaimo/vaimo ja oma lapsi eli oma perhe. Se kertoo kyllä paljon sen miehen luonteenlaadusta sitten. Ikävä tilanne. Mies on luuseri. "Oikea" mies olisi kantanut vastuunsa ja priorisoinut perheensä.

Mitä priorisointia se on, että juoksee raskaushormonien vallassa olevan tyttöystävän oikkujen perässä? Pariskuntahan voi asettua kotikaupunkiinsa, ja tyttöystävä voi siirtää opintonsa sinne, jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta sen sijaan pitäisi jonkinlaisena epäloogisena rakkaudenosoituksena muuttaa johonkin random kaupunkiin? Hyvä, että puoliso pitää päänsä kylmänä.

AP, sait ketjuusi tämän naisvihaajan, joka käy trollaamassa ketjuja, joissa naiset kertoo ongelmistaan. Hän on erittäin ilkeä. Älä välitä tästä trollista. Tulee laittamaan kymmeniä viestejä tähä ketjuun. Nyt jo kaksi.

Kun asia-argumentit loppuvat, aletaan kitistä "naisvihasta" <3

Mitä jos kyseessä olisikin ollut lesbopariskunta?

Terkuin feministi, joka arvioi tilanteet tosiseikkojen, ei sukupuolen perusteella

Kaikilla muilla on ollut tässä ketjussa tähän saakka asia-argumentteja, paitsi sinulla.

Vierailija
55/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.. tuota tuota...

Eli kyseessä ei edes ole hänen syntymäpaikkakuntansa, jossa sattuisi olemaan kaikki hänen lapsuudenystävät ja siskot ja veljet ja vanhemmat jne.. Miten se mies selittää sen, että ei halua mobiilivarmenteella kirjautua sinne työkkärin sähköiseen palveluun? Ei ole kännykkää vai? No miksei se hanki sitten sitä tunnistautumiskorttia?

Kotipaikkakunnalla tarkoitan sitä, että mies venäjältä muutettuaan on asunut siellä 15 vuotta jo. Eli se kaupunki on tuttu ja turvallinen asua. Hänen perheensä asuu Venäjällä. Hänellä on yksi kaveri kotipaikkakunnalla, jota tapaa joskus. Mies tuskin edes tietää mobiilivarmenteesta. Mutta tässä tilanteessa en tiedä onko enää järkeä lähteä sellaista ehdottamaan, kun erosta ollaan jo puhuttu aika vakavasti.  Kännykkä miehellä kyllä on.

Vierailija
56/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.. tuota tuota...

Kotipaikkakunnalla tarkoitan sitä, että mies venäjältä muutettuaan on asunut siellä 15 vuotta jo. Eli se kaupunki on tuttu ja turvallinen asua. Hänen perheensä asuu Venäjällä. Hänellä on yksi kaveri kotipaikkakunnalla, jota tapaa joskus. Mies tuskin edes tietää mobiilivarmenteesta. Mutta tässä tilanteessa en tiedä onko enää järkeä lähteä sellaista ehdottamaan, kun erosta ollaan jo puhuttu aika vakavasti.  Kännykkä miehellä kyllä on.

Jos sinä haluat erota, niin jotkut mobiilivarmenteet on ihan sama. Miettiköön mies niitä yksin jos haluaa. Mutta outo tapaus kuitenkin. Yleensä ihmiset etsii ratkaisuja tilanteisiinsa (esim keinoja voida olla mahdollisimman paljon vauvansa luona, ja mobiilivarmenneasioiden selvittäminen olisi ollut ratkaisujen etsimistä). Mutta tuntuu että miehesi on vain ampunut ratkaisuja alas ja vältellyt ratkaisujen etsimistä. 

Vierailija
57/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että lapsesta luopuminen on mahdollista myös synnytyksen jälkeen. Kirjoitat, ettet itse olisi halunnut lasta, mutta koska mies oli siitä ilahtunut, niin myönnyt. Nyt sitä ei enää voi keskeyttää, muttei lapsen kanssa ole todellakaan pakko elää. Mieti tätäkin. T:vaikean ratkaisun tehnyt.

Vierailija
58/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että lapsesta luopuminen on mahdollista myös synnytyksen jälkeen. Kirjoitat, ettet itse olisi halunnut lasta, mutta koska mies oli siitä ilahtunut, niin myönnyt. Nyt sitä ei enää voi keskeyttää, muttei lapsen kanssa ole todellakaan pakko elää. Mieti tätäkin. T:vaikean ratkaisun tehnyt.

En halua luopua vauvasta. Olen jo rakastunut ja kiintynyt pikkuiseen.

ap

Vierailija
59/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa yhteyttä perheneuvolaan, jos tuntuu,että tarvit keskusteluapua ja tukea.

Vierailija
60/62 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisvihaaja iski ketjuusi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tällaisia miehiä, joille asuinpaikka (eli oma reviiri ja kaverit) on tärkeämpiä kuin oma avovaimo/vaimo ja oma lapsi eli oma perhe. Se kertoo kyllä paljon sen miehen luonteenlaadusta sitten. Ikävä tilanne. Mies on luuseri. "Oikea" mies olisi kantanut vastuunsa ja priorisoinut perheensä.

Mitä priorisointia se on, että juoksee raskaushormonien vallassa olevan tyttöystävän oikkujen perässä? Pariskuntahan voi asettua kotikaupunkiinsa, ja tyttöystävä voi siirtää opintonsa sinne, jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta sen sijaan pitäisi jonkinlaisena epäloogisena rakkaudenosoituksena muuttaa johonkin random kaupunkiin? Hyvä, että puoliso pitää päänsä kylmänä.

AP, sait ketjuusi tämän naisvihaajan, joka käy trollaamassa ketjuja, joissa naiset kertoo ongelmistaan. Hän on erittäin ilkeä. Älä välitä tästä trollista. Tulee laittamaan kymmeniä viestejä tähä ketjuun. Nyt jo kaksi.

Kun asia-argumentit loppuvat, aletaan kitistä "naisvihasta" <3

Mitä jos kyseessä olisikin ollut lesbopariskunta?

Terkuin feministi, joka arvioi tilanteet tosiseikkojen, ei sukupuolen perusteella

Kaikilla muilla on ollut tässä ketjussa tähän saakka asia-argumentteja, paitsi sinulla.

Ihan vapaasti saa argumentoida esittämiäni seikkoja vastaan. Kanssasi eri mieltä olevan kuittaaminen naisvihamieliseksi on sen sijaan aika säälittävä ad hominem -yritys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä