Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on autossa peruutusKAMERA, niin luotatteko siihen, vai kääntelettekö päätänne myös?

Vierailija
15.12.2025 |

Kysymys koskee siis KAMERAA, ei tutkaa!

Mulla on omassa autossa kamera ja samanmerkkisessä työautossa on niin ikään kamera. Useamman työkaverin mielestä on hurjaa, että katson peruuttaessani vain laajakuvakameraa, en kääntele päätä. Huolehdin tottakai siitä, että kamera on puhdas ja näkymä kirkas. K

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutuskamera on uusavuttomia varten. Mutta sillä on hyvä peruuttaa vetokoukku ihan peräkärryn aisan viereen. Siinä se on etevä.

Vierailija
2/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä päätäni kääntelen. Kamera on hyvä apuväline, kun peruuttaa ahtaasta paikasta, mutta kyllä ympäristöä pitää havainnoida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä peruuttelu aina kameroiden avulla, paitsi jos ne on paskassa/lumessa. Huomattavasti paremmin niistä näkee taakse ja takaviistoon kuin peileistä tai päätä kääntämällä.

Vierailija
4/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruutuskamera on uusavuttomia varten. Mutta sillä on hyvä peruuttaa vetokoukku ihan peräkärryn aisan viereen. Siinä se on etevä.

Helpottaa kärryn kytkemistä jos peruuttaa aisan eteen tai suoraan oikeaan kohtaan.

Vierailija
5/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän myös päätäni.

Vierailija
6/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameraa katon ja joissain vaiheissa pitää katsoa tuleeko oikealta tai vasemmalta ketään tai mitään. En mä esimerkiksi kaupan parkkipaikalla näe ilman kameraa,onko joku taapero menny auton taakse seisomaan. Siinä se on hyvä. Kun kuiten autoon istumaan mennessä katson myös muualle kun kokoajan peilejä vilkuillen. Ja jos porukkaa on paljon liikenteessä, niin kamera on hyvä. Sanokoot muut mitä tahansa. 

Vierailija
7/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpipakussa ei ole taustapeiliä niin vain kamerasta näkee mitä takana on tekeillä.

Vierailija
8/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilejä käytän, en kääntele päätäni taaksepäin kun en ole pöllö.

Vierailija
9/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli uusavuttomalle kuiten kelpaa kamera.

Vierailija
10/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Käytännössä peruuttelu aina kameroiden avulla, paitsi jos ne on paskassa/lumessa. Huomattavasti paremmin niistä näkee taakse ja takaviistoon kuin peileistä tai päätä kääntämällä.

Mulla on tapana pyyhkäistä sitä aina sormella puhtaaksi ennenku menen autoon. 

Vierailija
11/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kääntelen päätäni myös ja katson peileistä kameran lisäksi. 

Vierailija
12/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pimeää ja ikkunat ja peilit pisaroita täynnä, en mä ainakaan osaa havainnoida tarpeeksi hyvin ikkunasta, jos siellä seisoo mustissa vaatteissa joku. Kamera on hyvä.

Vierailija
13/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän peilejä ja kameraa. Ei päätä tarvitse käännellä, peilit ovat sitä varten

Vierailija
14/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen takasivuille, sieltä voi olla tulossa jotain.

Vierailija
15/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pimeää ja ikkunat ja peilit pisaroita täynnä, en mä ainakaan osaa havainnoida tarpeeksi hyvin ikkunasta, jos siellä seisoo mustissa vaatteissa joku. Kamera on hyvä.

Avaan yleensä sivuikkunat, jotta peileistä näkee paremmin

Vierailija
16/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan mutta olen varovainen. Ruudunpäivitysnopeudessa on viivettä ja jotkut sankarit ajavat reippaalla vauhdilla parkkipaikoillakin.

Vierailija
17/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso koskaan kameraan, on täysin turha, eikä kerro mitä näkyy muualla. Tutka ja omat silmät paremmat

Vierailija
18/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli edellisessä autossa kamera en kääntänyt päätä, nykyisessä on tutka seuraan peileistä en hirveästi kääntele päätä edelleenkään.Mutta kamera olisi paras

Vierailija
19/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sivupeilejä peruuttaessani ja taustapeiliä. Peilit kannattaa säätää oikein.

Vierailija
20/26 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaan yleensä sivuikkunat, jotta peileistä näkee paremmin

Mun ei tartte availla sateella ja pakkasella ikkunoita kun mulla on kamera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan