Jos teillä on autossa peruutusKAMERA, niin luotatteko siihen, vai kääntelettekö päätänne myös?
Kysymys koskee siis KAMERAA, ei tutkaa!
Mulla on omassa autossa kamera ja samanmerkkisessä työautossa on niin ikään kamera. Useamman työkaverin mielestä on hurjaa, että katson peruuttaessani vain laajakuvakameraa, en kääntele päätä. Huolehdin tottakai siitä, että kamera on puhdas ja näkymä kirkas. K
Kommentit (26)
Kyllä mä päätäni kääntelen. Kamera on hyvä apuväline, kun peruuttaa ahtaasta paikasta, mutta kyllä ympäristöä pitää havainnoida.
Käytännössä peruuttelu aina kameroiden avulla, paitsi jos ne on paskassa/lumessa. Huomattavasti paremmin niistä näkee taakse ja takaviistoon kuin peileistä tai päätä kääntämällä.
Vierailija kirjoitti:
Peruutuskamera on uusavuttomia varten. Mutta sillä on hyvä peruuttaa vetokoukku ihan peräkärryn aisan viereen. Siinä se on etevä.
Helpottaa kärryn kytkemistä jos peruuttaa aisan eteen tai suoraan oikeaan kohtaan.
Kameraa katon ja joissain vaiheissa pitää katsoa tuleeko oikealta tai vasemmalta ketään tai mitään. En mä esimerkiksi kaupan parkkipaikalla näe ilman kameraa,onko joku taapero menny auton taakse seisomaan. Siinä se on hyvä. Kun kuiten autoon istumaan mennessä katson myös muualle kun kokoajan peilejä vilkuillen. Ja jos porukkaa on paljon liikenteessä, niin kamera on hyvä. Sanokoot muut mitä tahansa.
Umpipakussa ei ole taustapeiliä niin vain kamerasta näkee mitä takana on tekeillä.
Peilejä käytän, en kääntele päätäni taaksepäin kun en ole pöllö.
Vierailija kirjoitti:
Peruutuskamera on uusavuttomia varten. Mutta sillä on hyvä peruuttaa vetokoukku ihan peräkärryn aisan viereen. Siinä se on etevä.
Eli uusavuttomalle kuiten kelpaa kamera.
Vierailija kirjoitti: Käytännössä peruuttelu aina kameroiden avulla, paitsi jos ne on paskassa/lumessa. Huomattavasti paremmin niistä näkee taakse ja takaviistoon kuin peileistä tai päätä kääntämällä.
Mulla on tapana pyyhkäistä sitä aina sormella puhtaaksi ennenku menen autoon.
Kyllä kääntelen päätäni myös ja katson peileistä kameran lisäksi.
Jos on pimeää ja ikkunat ja peilit pisaroita täynnä, en mä ainakaan osaa havainnoida tarpeeksi hyvin ikkunasta, jos siellä seisoo mustissa vaatteissa joku. Kamera on hyvä.
Käytän peilejä ja kameraa. Ei päätä tarvitse käännellä, peilit ovat sitä varten
Katselen takasivuille, sieltä voi olla tulossa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pimeää ja ikkunat ja peilit pisaroita täynnä, en mä ainakaan osaa havainnoida tarpeeksi hyvin ikkunasta, jos siellä seisoo mustissa vaatteissa joku. Kamera on hyvä.
Avaan yleensä sivuikkunat, jotta peileistä näkee paremmin
Luotan mutta olen varovainen. Ruudunpäivitysnopeudessa on viivettä ja jotkut sankarit ajavat reippaalla vauhdilla parkkipaikoillakin.
En katso koskaan kameraan, on täysin turha, eikä kerro mitä näkyy muualla. Tutka ja omat silmät paremmat
Kun oli edellisessä autossa kamera en kääntänyt päätä, nykyisessä on tutka seuraan peileistä en hirveästi kääntele päätä edelleenkään.Mutta kamera olisi paras
Käytän sivupeilejä peruuttaessani ja taustapeiliä. Peilit kannattaa säätää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaan yleensä sivuikkunat, jotta peileistä näkee paremmin
Mun ei tartte availla sateella ja pakkasella ikkunoita kun mulla on kamera.