Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä maksattaa "isäviikot" minulla

Vierailija
08.04.2017 |

Meillä on siis yhteishuoltajuus ja erosimme 1,5 kk sitten. Aluksi lapset eivät olleet isänsä luona, vaan ex-mieheni kyläili lähes päivittäin luonani, viikko sitten hän pyysi lapset vihdoin luokseen ja lapset ovat nyt olleet hänellä useamman päivän putkeen hänen pyynnöstään. Nyt se kuulemma maksaa mulle 200 euroa! Mies ei maksa elatusapua (on kertonut, ettei hänellä ole sellaiseen varaa vaikka tienaa bruttona noin 8000/kk, tosin laittaa sijoituksiinsa suurimman osan) ja itse olen kustantanut heidän menonsa, kun lapset ovat luonani. Mies on vieläpä _huomattavasti_ parempipalkkainen kuin minä. :(

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa lopulta ne lapset asumaan sinne, jos olet tuollainen tossu.

Vierailija
22/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nyt ihan ensin puhua itsllesi oikeilla termeillä äläkä kaunistele asioita. Mies ei tule kylään, häntä ei ole kutsuttu. Mies tunkeutuu kotiisi ja käyttäytyy siellä rajattomasti. Sinä annat sen tapahtua vain ja ainoastaan siksi, että pelkäät häntä ja rangaistusta.

Ovatko lapset ok, jos vielä miehen luona?

Ota nyt heti selvää joltain viranomaiselta, miten sinun tulee miehen kanssa toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt suoraan. Kuulostaa siltä, että olet orientoitunut siihen tutuksi tulleeseen uhrin asemaan, etkä osaa päästää irti.

Sinä tiedät jo itsekin, että nuo teot ovat väärin ja uhkailut paskapuhetta, joten miksi alistut niille?

Jos ei ota lapsia ilman maksua kylään, niin sitten ilmoitat etteivät tule. Lapsille kerrot, että isä on nyt kiireinen.

Ei luulisi nykypäivänä olevan uusi juttu, että elarit sovitaan lastenvalvojan kautta, mikäli ei muuten päästä sopuun.

Joten MIKSI jäät yksin itkeä tillitämään ettei toinen maksa elatusmaksuja 8000€ tuloista??

Nyt ihan oikeasti, sinun pitää tehdä se isoin muutos, eli lakkaat olemasta uhri ja ala pitää omat ja lapsesi puolet.

Vierailija
24/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sun tekosyy on nyt että et hoida asiaa viranomaisten kanssa kuten kuuluu?

Sullahan olikin tosi hyviä"syitä" miksi et mennyt turvakotiin kun mies hyökkäsi sinua vastaan.

Varmaan joku "en voi kun ehkä voin ehkä joutua puhumaan asioistani ehkä sossuulle ja ehkä ne vois tehdä sitten jotain ja mieskin sanoi niin"- selitystä.

Luulen että sullakin on joku diagnoosi. Jankuttaminen ja asioiden kieltäminen ainakin.

Lapset on varmaan jo oireilleet ja kehitys häiriintynyt.

Aika monesti tällaisissa tapauksissa väkivaltainen puoliso on puhunut joillekinviranomaisille tai muilleja saanut heidät puolelleen, joten "uhri" ehkä elää siinä luulossa, ettei häneen uskota. Väkivaltainen puoliso ontehnyt uhrilleen myös tämän selväksi ja pelotellut monella muullakin tavalla.

Tuollainen "järki" puhe saattaa pahentaa asioita, koska "uhri"saattaa mennä jonkinlaiseen lukkoon. Se ontotta että itselläkäänei kaikki ole kunnossa, mutta eipä ole silläkään joka lyömällä lyö lyötyä.

Vierailija
25/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt heti kotiin, maksat vaikka sen 200 e, koska mies voi muuntaa heidät panttivangeiksi koska vaan. Ja sitten alat selvittää, miten saat lähestymiskiellon ja raha-asiat kuntoon.

Vierailija
26/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys sosiaaliviranomaisiin tapaamisten ja elatusmaksujen sopimiseen. Jos pelkäät miestä, yhteys myös poliisiin ja haet lähestymiskieltoa. Muuten se kusipää hallitsee loppuelämääsi. Sitäkö haluat?

Vierailija
27/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sun tekosyy on nyt että et hoida asiaa viranomaisten kanssa kuten kuuluu?

Sullahan olikin tosi hyviä"syitä" miksi et mennyt turvakotiin kun mies hyökkäsi sinua vastaan.

Varmaan joku "en voi kun ehkä voin ehkä joutua puhumaan asioistani ehkä sossuulle ja ehkä ne vois tehdä sitten jotain ja mieskin sanoi niin"- selitystä.

Luulen että sullakin on joku diagnoosi. Jankuttaminen ja asioiden kieltäminen ainakin.

Lapset on varmaan jo oireilleet ja kehitys häiriintynyt.

Ei mulla ole mitään diagnoosia. Menin vain väärän ihmisen kanssa naimisiin. Niin tai ehkä mulla on posttraumaattinen stressireaktio, mm. mulla oli avioliitossa jatkuvia rytmihäiriöitä ja olin tosi pelokas sen väkivallan ym. vuoksi. Ne rytmihäiriöt pysyivät poissa aivan täysin reilun kuukauden, kunnes lapset menivät isänsä luokse. Nyt olen jännittänyt, miten he pärjäävät huonohermoisen isänsä kanssa ja mun rytmihäiriöni ovat taas palanneet ainakin ajoittain.

Miehen käytös on vaatinut pari poliisikäyntiä (naapurit soittivat) ja niiden yhteydessä olen kertonut sossuille tilanteestani avoimesti. Kerroin myös virkavallallekin tilanteesta todella avoimesti. Eromme jälkeen tilanne on edennyt hyvin muuten paitsi miehen vaatimusten osalta (hänen kanssaan joudun vääntämään edelleen).

Toki lapset voisivat olla sopimuksen mukaisesti hänen luonaan, mutta haluaisin sen menevät hieman muodollisemmin sen sijaan, että kuitenkin muina aikoina mies tulee kotiini "isännän elkein" ja menee makoilemaan sängylleni sen jälkeen, kun on käynyt läpi ruokakaapit jne. sekä komentelee mua sieltä vanhaan tuttuun tyyliin.

Vierailija
28/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko koko juttua, taitaa olla ammattivalittajan sukulaissielu :/

Vierailija
29/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt heti lunastat lapset kotiin ja mies on poissa, ilmoitat hänelle ettei hänellä ole mitään asiaa kotiisi eikä lastenkaan luo, koska ei maksa heistä niin ei ole oikeuksiakaan. Koska mies on ahne, voit yrittää kaupankäyntiä - mies katoaa täysin elämästänne ja sinä hoidat lapset yksin eikä hänen tarvitse maksaa. Jos rikkoo sopimuksen, haet normaalit elarit ja yksinhuoltajuuden.

Vierailija
30/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt jo päästä eroon siitä tyypistä

Joo, todella vaikeaa päästä hänestä eroon, kun kaikki menee hänen ehdoillaan edelleenkin. Hän on erittäin kontrollointivimmainen. Ja siis pahimmillaan on uhannut minua pahemminkin ja vakavammin. Aiemmin oli ongelmana se, että hän vaati päästä kylään sillä uhalla, että huoltajuussopimusta ei jatketa, jos hän ei pääse vapaasti kotiini. Pienenä detaljina hänellä on myös tapana kävellä kengät jalassa _suoraan_ jääkaapille ja ruokakaapille tutkimaan, onko jotain hänelle mieluista syötävää, kun tulee kylään.

Tuostakin pikku detaljista olen huomauttanut joka kerta, mutta se ei vain mene jakeluun. Hänellä on varmaankin joku kehityshäiriö ja persoonallisuushäiriö, vaikka onkin melko älykäs ja työelämässä menestynyt. Ei noin huonokäytöksinen ja itsekäs vain voi muuten edes olla. Hänellä on lukuisia todella erikoisia piirteitä muutenkin.

T. Se, joka ennen avioliitossaan nukkui lattialla yönsä ja joutui anomaan mieheltään lupaa päästä suihkuun

Hei haloo! Jos tämä ei ole provo - miksi altistat lapset tuollaiselle ihmiselle? Siis tiedät millainen sairas ihminen isä on ja sitten lähetät lapset sinne viettämään aikaa? Toisekseen jos miehen tulot ovat 8000e/kk hänen elatuskykynsä on jotain ihan muuta kuin se, että sinä maksaisit hänelle siitä ajasta, kun lapset ovat hänellä.

Aika lastenvalvojalle ja jos ei kunnollista elatussopimusta ala syntymään, niin oikeuteen vaan määrämään elatussopimus. Jos on väkivaltainen, heti aina lääkäriin näyttämään jäljet niin sinulla on tärkeää todistusaineistoa siinä vaiheessa kun asiaa puidaan. Todennäköisesti lähestymiskiellon hakukaan ei olisi pahitteeksi.

Vierailija
31/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt heti lunastat lapset kotiin ja mies on poissa, ilmoitat hänelle ettei hänellä ole mitään asiaa kotiisi eikä lastenkaan luo, koska ei maksa heistä niin ei ole oikeuksiakaan. Koska mies on ahne, voit yrittää kaupankäyntiä - mies katoaa täysin elämästänne ja sinä hoidat lapset yksin eikä hänen tarvitse maksaa. Jos rikkoo sopimuksen, haet normaalit elarit ja yksinhuoltajuuden.

Olen ehdottanut tuota ja sen vuoksi en ole edes vaatinut elareita. Ajattelin, että mies pysyisi sillä tyytyväisenä. Kun siis on mulla itselläni varaa elättää lapset kuitenkin, vaikka muuton vuoksi on ollut hieman tiukempaa.

Vierailija
32/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa varmaan hieman tyhmältä jopa, mutta oikeasti rukoilen Jumalalta, että mies vain pärjää lasten kanssa. Mies väittää pärjäävänsä ja päiväkodin mukaan oli ollut hyviä päiviä. En mä voi tehdä muuta kuin uskoa ja toivoa parasta.

Kotielämä oli kamalaa, kun olimme yhdessä ja hieman epäilystä on ollut, että ei mies ole tietyissä asioissa muuttunut, mutta meillä on se sopimus ja mun on pakko noudattaa sitä omalta osaltani. Ideaalitilanteessa lapset tapaivat isäänsä selvästi vähemmän ja valvotummin (juuri sen isän väkivaltataustan ja huonohermoisuuden vuoksi -- muutenhan siinä ei olisikaan juurikaan ongelmaa), mutta en todellakaan voi omavaltaisesti muuttaa sitä sopimusta.

Vierailija
33/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut tuota ja sen vuoksi en ole edes vaatinut elareita. Ajattelin, että mies pysyisi sillä tyytyväisenä. Kun siis on mulla itselläni varaa elättää lapset kuitenkin, vaikka muuton vuoksi on ollut hieman tiukempaa.

Minä halveksin miehiä jotka eivät halua elättää omia lapsiaan. Elatus on lasten oikeus.Älä riistä  sitä oikeutta lapsilta pelon takia. Haloo!

Vierailija
34/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ositusta emme ole em. syistä tehneet, mutta itse kuitenkin jouduin pulittamaan omalta tililtäni lapsilisistä kertyneistä säästöistä puolet miehelleni, ennen kuin pääsin muuttamaan pois. Nyt mies himoitsee jatkuvasti sitä satasen lapsilisää niiden ruokalaskujenkin lisäksi, kun on hoitanut lapsia ensimmäistä kertaa useamman päivän putkeen (hänen oma osuutensa on 9 pvää / kk, hänen omasta vaatimuksestaan).

Lapsilisä on tarkoitettu lapsille jossain muodossa, ei miehen rahastotilien lihottamiseen.

Vierailija
35/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt perkele. Sopimusta kehiin. Et maksa lanttiakaan, miehen kuuluu maksaa elatuksesta eikä toisinpäin. Et päästä sisään, kommunikointi minimiin, puhut vaan sen mitä on pakko että saa lasten menot hoidettua. Älä anna sen enää kävellä sun yli.

Pitää kieltämättä kiiruhtaa lastenvalvojalle tekemään sitä jatkosopimusta. Mies uhkaa oikeusjutuillakin pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta, vaikka itse olisin voinut tehdä hänestä rikosilmoituksen ihan oikeasta, validista syystäkin, mutten uskaltanut. Edelleen pelottaa kävellä iltasella yksin, sillä pelkään, että mies toteuttaa uhkauksensa silti. Nimittäin henkeni ja terveyteni olisivat vaarassa sekä hän uhkasi alkaa seurata mua salaa, jos en tee kaikessa siten kuin hän haluaa. :(

Jos sinulle tapahtuu jotain lasten isän toimesta, huoltajuus ei mene lasten isälle vaan hän joutuu vankilaan. Muista se.

Vierailija
36/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunneltua totuutta, kun mies on eron yhteydessä ottanut sen mitä hänellä lakien ja säädösten mukaan kuuluu.

Vierailija
37/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että lähdet hakemaan lähestymiskieltoa miehelle nyt. Miestä et päästä enää kotiinne ja kun lähestymiskielto on voimassa ja hän niin tekee, on se rikos eli poliisiin yhteys. Lapset voi luovuttaa muualla isälleen tai jos ovat sen ikäisiä niin menevät ulkopuolelle odottamaan isäänsä. Mutta onko hän noin epävakaana turvallinen vanhempi lapsille ja onko varmaa, että hänen luonaan lapsilla on kaikin puolin turvallinen ja hyvä olla, sitä kannattaa miettiä! Jos otat vaikka heti ensi-ja turvakotiin yhteyttä niin sieltä osataan sinua kyllä neuvola toimimaan niin, että asiat menevät oikein ja eteenpäin. Valvotut tapaamiset voisi tulla kysymykseen tässä tapauksessa tai ainakin lasten luovutus turvapaikassa isälleen ja heidän palautus sinulle sen kautta. Niin kipeältä exäsi toiminta vaikuttaa.

Kaikki tuo uhkailu ja röyhkeä käytös on henkistä väkivaltaa ja enää sinun ei tarvitse sitä hyväksyä-ei toki olisi tarvinnut aiemminkaan. Mutta mitään tekosyytä sinulla ei ole olla enää hoitamatta asioita niin, että olet turvasssa ja siitä myötä varsinkin lapsilla on turvallinen olo! Uskon, että perhearkenne yhdessä asuessamme on ollut miehen vuoksi melkoista vuoristorataa, nyt olet vastuussa siitä, että lapset saavat viimeinkin elää tasapainoista ja turvallista lapsuutta.

Laki koskee kaikkia kansalaisia, myös epävakaata ex-miestäsi. Lähde siis hakemaan elatusmaksut lastenvalvojalla tehdyn sopimuksen mukaisesti ja kun mies ei niitä luultavasti tule maksamaan niin haet ne Kelan kautta, perivät ne mieheltä suoraan. Siinäpä ei miehellä ole sananvaltaa vaan ihan lain mukaan menee. Lähestymiskielto on se mitä ilman et hänen kanssaan pärjää, koska olet selvästi alistunut miehen sairaan käytöksen alle. Sinun ei miehelle kuulu maksaa senttiäkään mistään hänen luonaan tapahtuvista kuluista etkä mistään muustakaan. Jos hän ei kykene ottamaan luonaan taloudellista vastuuta lapsista niin silloin he eivät mene isälleen. Nouse nyt jaloilleni nainen, äläkä anna enää piirakan periksi! Jos uhkailu pahenee niin poliisiin yhteys heti!

Kun saat lähestymiskieltoon voimaan niin voit alkaa oikeusavustajan kanssa laatimaan ositussopimista. Oikeusaputoimistosta haet toki avustajan tässä tapauksessa, et maksa kallista lakimiestä! Nyt on aika nousta jaloilleen ja laittaa mies aisoihin. Poliisi ja viranomaiset kyllä uskovat ja auttavat sinua, elä epäile! Ja jos mies on tässäkin asiassa manipuloinut sinut niin lopetat hänen horinoidensa kuuntelemisen ja alat toimia!

Vierailija
38/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ositusta emme ole em. syistä tehneet, mutta itse kuitenkin jouduin pulittamaan omalta tililtäni lapsilisistä kertyneistä säästöistä puolet miehelleni, ennen kuin pääsin muuttamaan pois. Nyt mies himoitsee jatkuvasti sitä satasen lapsilisää niiden ruokalaskujenkin lisäksi, kun on hoitanut lapsia ensimmäistä kertaa useamman päivän putkeen (hänen oma osuutensa on 9 pvää / kk, hänen omasta vaatimuksestaan).

Se lapsilisä ei kuulu miehellesi. Miehesi on todella sairas tapaus. Hae niitä elareita maksimin mukaan, exän tulot saat selville verotoimistosta.

Vierailija
39/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukot ettei mies pääse sisälle. Turvaketju oveen ja ovisilmä. Yksinkertaisesti et päästä häntä

kotiisi! Olet johdonmukainen ja päättäväinen, ehkäpä ajan kuluessa uskoo ettei enää voi sinua

kiusata.

Vierailija
40/104 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sellainenkin sivujuonne, että olen menettänyt muutamankin parhaan kaverini tämän tilanteeni vuoksi. Kun siis he stressaantuivat siitä, kun kerroin heille tästä asiasta. Nimenomaan tarvitsisin niitä muita täyspäisiä ihmisiä lähelleni, että saisin etäisyyttä ex-mieheeni, mutta muutamat kaverini kaikkosivat ja omat vanhempani eivät juurikaan soita mulle.

On tosi vaikeaa vastustaa exääni, kun hän on suunnilleen ainoa, joka soittelee vapaa-ajalla ja käy kylässä. Haluaisin eroon, mutta exä roikkuu kuin takiainen. Mun läheiseni ovat jotenkin niin passiivisia (kuten olen itsekin), että he vain kaikkoavat pois, jos jollain on vaikeaa...joten sitten se ilkimys saa vieläkin isomman vallan. Se mun ex-mieheni on erittäin voimakasluonteinen tapaus; sille on todella vaikeaa laittaa vastaan. Tämä on ollut jo pitkä taistelu, että edes pääsin eroamaan ja asiaan voisi auttaa, jos exäni löytäisi jonkun uuden naisen itselleen. Mutta eipä se ole löytänyt ja kuulemma ei ole etsimässäkään, kun haluaa jotenkin roikkua mussa avio- ja asumuseronkin jälkeen, vaikka edelleenkin myös haukkuu ja solvaa kuin vanhaan malliin.