Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaluokilla oppilaiden tapa 'kannella' opettajalle kavereiden teoista

Vierailija
07.04.2017 |

Kolmasluokkalaisen lapsen kaveri menee valittamaan opettajalle jokaisesta pienimmästäkin asiasta, mitä joku on tehnyt tai sanonut. Oma lapseni on lähtenyt kaverinsa mukaan näihin kertomis -juttuihin. Jos joku on vaikka sanonut 'tyhmä', heti on menossa kertomaan opettajalle. Olen sanonut, ettei joka asiasta tarvi mennä kertomaan, johan muut alkaa kiusata sen takia ja tuskin opekaan jaksaa, etyä jokainen pieninkin vahingossakin tehty tönäisykin pitää mennä kertomaan. Sitten tietenkin, jos joku oikeasti kiusaa tai käy päälle.

Minua ärsyttää tällaiset kantelupukit. Eihän lapset opi koskaan itse sopimaan asioita, jos joka asiaan pitää vetää opettaja mukaan.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikoilla pomolle

Vierailija
2/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaiselle lapselle (paitsi sun kersalle) ole opetettu, että kiusaamista ei tarvitse sietää vaan pitää mennä ilmoittamaan opettajalle.

Miksi sun lapsen pitää sitten sun mielestä sietää kiusaamista ja nimittelyä, se onkin mielenkiintoinen kysymys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapselle että jos joku kiusaa, siitä kerrotaan heti opettajalle. Olen kuitenkin jättänyt lapsen oman harkinnan varaan se, minkä hän kokee kiusaamiseksi.

Vierailija
4/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää kertoa; miksei se joku osaa olla kunnolla???

Vierailija
5/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat on rottia lapsesta saakka. Turpiin sellaisia.

Vierailija
6/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan näitä, joiden mielestä "sopiminen" keskenään tarkoittaa niitä äänekkäimpien oikeuksia. Juu ei kiitos. Kantelin itse aikoinaan opelle ne pellet, joilta ei käyttäytyminen ohjeidn mukaan sujunut ja samoin saa tietnkin tehdä lapsenikin. En minä (tai lapseni) niitä nuijia ala ojentaa, vaan ope.

Vierailija
7/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille on kotona opetettu että kiusaamiselle on nllatoleranssi ja kestää aikansa oppia että kiusata salin.

Vierailija
8/79 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kiusata saakin.

Vierailija
9/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat oikeudenmukaisia

Vierailija
10/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokaiselle lapselle (paitsi sun kersalle) ole opetettu, että kiusaamista ei tarvitse sietää vaan pitää mennä ilmoittamaan opettajalle.

Miksi sun lapsen pitää sitten sun mielestä sietää kiusaamista ja nimittelyä, se onkin mielenkiintoinen kysymys...

Toisaalta turhasta kanteleminen on yksi kiusaamismuoto. Siinä voi olla kyseessä ylimielinen vallankäyttö.

Vierailija
11/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tekee hallaa lapselle kun opettaa yliherkäksi kantelupukiksi. ihan mahdoton on olla toveri sellaiselle joka ottaa itseensä jokaisen sanan ja vahinko tönäisyn. laumassa ei voi nokkaantua kaikesta, yksin jää jos aina hälyttää open tai muun aikuisen apuun. kiusaaminen on asia erikseen.

Vierailija
12/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope.ope Liisa laittoi hanskat taskuu, ope ope Laura söi purkkaa

Vierailija
13/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta turhasta kanteleminen on yksi kiusaamismuoto. Siinä voi olla kyseessä ylimielinen vallankäyttö.

Minusta turhaa lantelemista ei ole. Tai en tiedä mitä se voisi olla? Siis mitä haittaa siitä on sille, josta kannellaan turhaan? Vai yritätkö väittää vääristä teoista kertomista mustamaalaamisksi? Eli että jonkinverran nyt vain olisi saatava tehdä väärin?

Vierailija
14/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhemmat tekee hallaa lapselle kun opettaa yliherkäksi kantelupukiksi. ihan mahdoton on olla toveri sellaiselle joka ottaa itseensä jokaisen sanan ja vahinko tönäisyn. laumassa ei voi nokkaantua kaikesta, yksin jää jos aina hälyttää open tai muun aikuisen apuun. kiusaaminen on asia erikseen.

Ei vanhemmat sellaista opeta, vaan ihmiset ovat eri tavalla herkkiä. Sinun se pitäisi opettaa niille omille lapsillesi.

Vierailija
15/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pidät huolen ettei lapsestasi tule isona k*sipää.

Vierailija
16/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih muistan itsekin ala-asteelta yhen aina kitisijän "opettaja se teki sillee ja toi sano tollee" ope sano sille että "aha". Inhosin sitä vasikkaa, koska todellakaan mitään oikeeta aihetta vasikoimiseen ei ollut! Miks jotku kersat on ihan supertosikkoja :/

Vierailija
17/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eih muistan itsekin ala-asteelta yhen aina kitisijän "opettaja se teki sillee ja toi sano tollee" ope sano sille että "aha". Inhosin sitä vasikkaa, koska todellakaan mitään oikeeta aihetta vasikoimiseen ei ollut! Miks jotku kersat on ihan supertosikkoja :/

Ja millä lailla kuvittelet itse olleesi sen mukavampi? Millä oikeudella sinä inhoat tosikkoa luonnetta?

Vierailija
18/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin joo, jotkut luonteet ovat erilaisia kuin sulla, eikö äitisi opettanut sinulle yhtään suvaitsevaisuutta? Sinähän se tässä vieläkin jaksat kitistä tuosta. Se lapsi valitti jo pahan mielensä pois :D

Vierailija
19/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen luokalla on yksi tällainen, joka kantelee aivan kaikesta. Lapsi ja lapsen äiti ilmeisesti kokevat olevansa joku koulun moraalinen selkäranka. Lapsi tietysti ei itsekään ole täydellinen, vaan kun kukaan muu ei samaan tapaan kantele niin on ainoa joka selviää täysin ilman mitään sanomista.

Todella ikävää, eteenkin kun lapsi tekee lähinnä hallaa itselleen eikä auta ketään. Monet luokan lapsista ei enää leiki hänen kanssaan, lapsi kantelee asiasta ja muut pakotetaan leikkimään hänen kanssa. Tämä taas johtaa muihin kanteluihin ja taas kukaan ei halua leikkiä lapsen kanssa.

Vierailija
20/79 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kantelijat taas tuovat turvallisuudntunnetta, kaikkien pitäisi ymmärtää käyttäytyä, kuten on käsketty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi