Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesällä autolla Lappiin. Vinkkejä kiitos!

Vierailija
07.04.2017 |

Aikaa sellanen viikko +/- pari päivää, riippuen miten halutaan matkat kulkea. Mitä tekisitte, missä pysähtyisitte? Miten ajoittaisitte loman, olisitteko yhdessä kohteessa koko ajan vai vaihtaisitteko paikkaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostais aasialaista halpatuontilappikrääsää vaan paikallista käsityötä. En söis savulohta, jota myydään tien varressa - kuitenki se on uhanalaista luonnonlohta jota ei pitäis pyytää eikä myydä.

Vierailija
42/53 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paljon kiitoksia vastauksista! <3 

Vähän jännittäisi reissun päälle lähtö, jos tarkkaa suunnitelmaa ja yöpaikkaa ei ole tiedossa aina. Teltta varmaan otetaan tosiaan mukaan ja jos yön tai kaksi sielläkin nukkuisi, säästäisi vähän kuluissa. :D No, katsotaan. Ajankohdaksi tosiaan valikoitui viikko ennen juhannusviikkoa, ainoa "huoli" on se viileys sitten. 

Kalastaminen taitaa tuota miestä kiinnostaa, eli olisi kyllä kiva jos niitä paikkoja matkan varrella olisi. Paljon sain kyllä nyt vinkkejä! Ja vaikeutti tietysti päätöstä mutta pitää nyt tutkia tarkkaan. :) Hetta-Pallas reitistä olen kuullut paljon! Mutta koen että ollaan ehkä vähän turhan kokemattomia vaeltajia vielä. Ehkä tulevaisuudessa! Mies tuskin tuolle reissulle lähtisi muutenkaan, kun se Kuusamon pieni karhunkierros tuntuu siitä liian suurelta :D 

Ja tosiaan, Kuusamon edelleen haluaisin matkasuunnitelmassa säilyttää vaikka se ei kovin fiksu vaihtoehto olekaan..? Reissua ei ole mahdollista pidentää ihan lomien ja töiden kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun menette ja katsotte mihin asti ehditte. :) Seuraavana kesänä sitten eri reittiä. 

Vierailija
44/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaillaas :) Voi olla että suunnitelmia pitää nyt miettiä uusiksi, kun lumet sulaa niin kovin hitaasti..

Vierailija
45/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankki täyteen!

Vierailija
46/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotkaan menisin, kävisin ainakin nuorgamissa. Vuokraisin erämökin ja tutustuisin lähimaastoihin. Valmiit patikointireitit ei hirveesti itseäni kiinnosta kesäaikaan kun on niin täynnä ihmisiä.

Vierailija
47/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kymmeniä kertoja pohjoisessa ja Kuusamo on aina viimeinen yöpymispaikka tulomatkalla.

Myös munkkikahvit Kaunispään huipulla on jo traditio.

Vierailija
48/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä on ihan kamalasti hyttysiä?

On oikeasti. Niihin kannattee varautua. Olen itse Lapista kotoisin ja olin pyörtyä siihen sääskien määrään. Päässyt etelässä unohtumaan.

Vierailija
49/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutuksena vielä, että välimatkat on Lapissa pitkiä. Auto kannattaa tankata aina kun siihen on mahdollisuus!

Vierailija
50/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä on ihan kamalasti hyttysiä?

SÄÄSKIÄ!!!

Itikoita

Lapissa nauretaan itikolle javielä enemmän hyttysille.

Siellä on sääskiä, mäkäräisiä, polttiaisia.

Missään nimessä ei hyttysiä eikä itikoita.

Elä sie etelän mies huijo. Ota ohovi.

Vierailija
51/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarijärvi on aivan upea, menisin sinne johonkin mökkiin! Norjaankin voi mennä koiran kanssa, kunhan sillä on voimassa oleva lemmikkipassi, josta käy ilmi rokotukset. Eikä siellä rajalla kukaan edes kysele mitään, mutta toki lemmikkipassi on oltava varmuuden vuoksi mukana. Juuri pari kesää sitten varmistin asian ihan Norjan viranomaisilta ja he sanoivat, että lemmikkipassi riittää.

Vierailija
52/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tosiaan ollaan reissuun lähdössä reilun parin viikon päästä, ja itikoista tarvii tuskin huolehtia :) 

Vierailija
53/53 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin viime kesänä koko reissun ajan booking.com ia, sieltä löysin aivan ihania leirintäalueita mökkeineen (omat lakanat oli mukana). Mä asun täällä Lapissa, mutta me ajeltiin Tromssaan ja Ruotsin kautta takasin. Halvimpia oli ne jotka on isomman kaupungin tai turistirysien (Levi jne.) ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä