Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko asunut Nivalassa? Minkälainen paikka se on asua ja elää?

Vierailija
07.04.2017 |

Kertokaahan

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea paikka. Paljon lessuja.

Vierailija
2/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi spesifisesti kyseiseen paikkakuntaan, mutta missä tahansa vastaavankokoisessa paikassa asumisen sijasta ISISin panttivangiksi lähteminen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta ja eutanasia suorastaan houkuttelevalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmea paikka. Paljon lessuja.

Sen takia karmea kun paljon lessuja? Ihmisiä hekin vain ovat.

Vierailija
5/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivieskan Kärkkäinen suht' lähellä, jos sitä paikkaa haluaa tukea.

Vierailija
6/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras paikka heti Pihtiputaan jälkeen. Pohjoiskeskisuomalaiset sekä keski- ja pohjoispohjalaiset ovat reiluinta, mukavinta ja välittömintä väkeä, jota tiedän. Vilpittömiä ja tavallisia, mutkattomia ja hyväntahtoisia. Mutta myös tarkkoja omista oikeuksistaan. Jos et kunnioita heitä ja heidän reviiriään, niin he muistavat sen pitkään...

Vierailija
7/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopaikkakuntalaisiin suhtaudutaan nurjasti. Rumaa seutua. Ei vesistöjä muutamaa likaista jokea lukuunottamatta, ei korkeuseroja.

Vierailija
8/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea paikka keskellä peltoja. Kaukana kaikesta.

Vierailija
9/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia :D

Vierailija
10/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Paljasjalkainen nivalalainen täältä hei. Ei käy kieltäminenkään näitä mainittuja väitteitä, varsinkin lehmänbasga voi välillä tuoksahtaa. Kuitenkin omasta mielestäni varsin tomera paikkakunta esimerkiksi paikallisen lähiruuan ja kasvisruuan suhteen. Tokihan ne vesistöt ovat armottomia lutakoita nimenomaan maatalouskeskeisyyden vuoksi, en sano juuta enkä jaata Pidisjärvestä saadun kalan mausta. Älyttömän hyvät urheilupalvelut niin pieneksi kaupungiksi, uusi uimahalli, keilahalli, jäähalli, kuntosalejakin on useampia. Tuiskulassa lie vilskettä uuden omistajan myötä. Ravintolatarjonta on vähän nihkeää ja ainut kahvila on Häggman. Koulutustarjonta on mainio, paikkakunnalla on lukio ja ammattikoulu, josta aloja löytyy moneen lähtöön. Jos siis perhe-elämisen näkökulmasta ajattelee, niin ei pöllömpi paikka. 

Takaisin en silti tulisi. Liian pienet piirit minun makuuni, tahtoo olla tätä hyvävelimeininkiä vähän jokaisessa pikkukaupungissa. Ja ärsyttää ne samat naamat jotka oli yläkoululla ja lukiossa. Yhden kanssa jos saat sukset ristiin niin saat tapella koko kylän kanssa. Ei onneksi omakohtaista kokemusta. 

Vierailija
11/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Nivalassa :D Ikävä kyllä. Vähän olosuhteiden pakosta, jospa pääsis joskus muuttaan pois. Mua ei pellot ja paskanhajut haittaa, asun mielelläni täällä maalla päin enkä keskustassa, koska siellä pörrää v..tusti mopoja. 

Mua ärsyttää kuinka ahtaasti keskusta on rakennettu. Parkkipaikat on pieniä, etenkin r-kioski, apteekki ja siwan alue. Myös lidlin parkkipaikka on ahdas. 

En tiedä, minkälaisia ihmisiä täällä asuu, en ole tutustunut kenenkään, olen omissa oloissani. Lestadiolaisia tuntuu olevan paljon, mutta en heitä tunne, en tiedä minkälaisia ihmisiä ovat. 

Ei tämä mikään lempipaikka ole, en osaa oikein sanoa tiettyä syytä tai syitä, miksi en viihdy. En vain tykkää. Oon joskus asunut mm. Pihtiputaalla ja se oli hyvä paikka :)

Vierailija
12/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen ankea ja ahdasmielinen tuppukylä. Asuin siellä lapsena enkä muuttaisi takaisin mistään hinnasta.

Vierailija
14/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä, jotka jauhaa paskaa, sellasia on nivalassa. juorut liikkuu kun ei ressukoilla ole muuta tekemistä. tosin tämä tuskin vain nivalassa, kaikissa pienemmissä paikkakunnilla samaa shittiä.

Vierailija
15/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä ketään 80-luvun nivalalaista joka olisi ollut Metallican keikalla 1984? Se on eka asia joka mulle tämmösenä savolaisjunttina tulee kyseisestä paikkakunnasta mieleen :D

Vierailija
16/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nivala - vihataan kaikkea erilaista"

Vierailija
17/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kommentoi spesifisesti kyseiseen paikkakuntaan, mutta missä tahansa vastaavankokoisessa paikassa asumisen sijasta ISISin panttivangiksi lähteminen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta ja eutanasia suorastaan houkuttelevalta.

Mistä löydät Suomesta tuppukylää kummemman paikan?

Vierailija
18/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? Mikä on sellainen, mitä ei sitten vihata?

Vierailija
19/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? Mikä on sellainen, mitä ei sitten vihata?

Kuten goottityyliä. Yleisestikin kaikkea sellaista, joka on ihan normaalia Helsingissä

Vierailija
20/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähän erilainen, mutta ollaan siis asuttu miehen ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa nyt pari vuotta Nivalassa ja

Ollaankin ihan viihdytty. Miehen kotipaikka löytyy siis täältä ja sitä kautta tänne tultiin.

Mun mielestä täällä on lapsiperheen ihan hyvä asua, hyvät palvelut, perhekerhot, -kahvilat yms.

Asutaan itse täällä syrjempänä keskustasta, tavallaan pienesaä kylässä. Täällä ainakin meidän on otettu hyvin vastaan, lapsille on löytyny leikkikavereita ja aikuisillekin juttuseuraa.

Mielestäni harrastusmahdollisuudet on paikan kokoon nähden hyvät. Vaatekauppoja ja muutahan ei täältä paljon löydy, Ylivieskaan 30km matkaa, josta löytyy Kärkkäisen lisäksi paljon pienempiä erikoisliikkeitä.

Maalouspitäjähän tämä on, ja jos siitä ei välitä, ei tänne paljon kannata tulla.

Mut haluan korjata sen ennakkoluulon että kaikila täällä olisi lehmiä tai vähintään jotain kokemusta siltä alalta. Tosiasiassa suurinosa keskustassa asuvista ei ole koskaan edes navetassa käynyt.

Eihän täällä mitenkään erityisen kaunista ole, mutta kyllä täältäkin ihan nättejä paikkoja löytyy :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän