Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä pahan masennuksen kanssa? :(

Vierailija
06.04.2017 |

Mulla on ihan älyttömän paha olla. En olisi ikinä aikasemmin kuvitellut että oikeasti joku päivä harkitsen vakavasti itsemurhaa.

En tiedä mitä haen tällä keskustelulla. Oisko kellään mitään lohduttavaa sanottavaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää/vaihda lääkitystä.

Vierailija
2/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna soitat terveyskeskukseen heti aamusta ja pyydät apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lähimmäisiisi jos sellaisia on, ja terveyskeskukseen.

Haluatko kertoa miksi sulla on paha olla?

Vierailija
4/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain tämä yksi elämä. Masennus on sairaus, johon voi hakea apua, lääkitystä, terapiaa, magneettihoitoa. Oletko jaksanut hakeutua hoitoon? Jos et, pyydä ystävää tueksi.

Olen itse samassa jamassa. Ulkoisesti kaikki hyvin, sisällä helvetin paha olla. Masennus ei ole hävettävä asia, se voi puhjeta kenelle vaan, vahvallekin, sille, jota elämä ei ole kolhinut.

Olet arvokas sellaisena kuin olet. Masennuksesta voi toipua.

Vierailija
5/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paha olla jostakin syystä, ei kyse ole masennuksesta, vaan tilapäisestä pahasta olosta./ vahvasta harmituksesta.

Masennus tuo mukanaan voimakkaan kaiken peittävän selittämättömän pahan olon, joka ei varsinaisesti jtunnu johtuvan mistään erityisestä tai ole seurausta mistään yksittäisestä asiasta.  

Vierailija
6/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on paha masennus, mutta vakavasti masentuneena voin sanoa, että tässä tilassa ei edes tunnu hirveän pahalta enää, mutta eipä tunnu enää mikään miltään. 

Vierailija
7/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan suurin syy on yksinäisyys, mulla ei oo moniin vuosiin ollut enää yhtään ystävää. En voi oikein soittaa kenellekään. 

Vierailija
8/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI IKINÄ terveyskeskukseen! Sieltä passittavat sut pakkolähetteellä suljetulle, vaikka käsiraudoissa. Soita paikalliseen mielenterveystoimistoon ja pyydä soittoaika tai varaa jutteluaika. Voit soittaa myös valtakunnalliseen kriisipuhelimeen, en nyt muista sen numeroa, mutta löydät sen kyllä netistä.

Vierailija
9/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI IKINÄ terveyskeskukseen! Sieltä passittavat sut pakkolähetteellä suljetulle, vaikka käsiraudoissa. Soita paikalliseen mielenterveystoimistoon ja pyydä soittoaika tai varaa jutteluaika. Voit soittaa myös valtakunnalliseen kriisipuhelimeen, en nyt muista sen numeroa, mutta löydät sen kyllä netistä.

minä menin terveyskeskukseen itse eivätkä ne sieltä mihinkään lähettäneet, sen sijaan laittoivat lähetteen juuri mielenterveystoimistoon. 

Vierailija
10/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennun aina keväällä. Ei siihen oikein mikään auta. Päivä kerrallaan.

Mitään itsemurhia en suunnittele enkä suunnittelisi missään tilanteessa.

Vierailija
11/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan suurin syy on yksinäisyys, mulla ei oo moniin vuosiin ollut enää yhtään ystävää. En voi oikein soittaa kenellekään. 

Minulla ei ole ollut 14 vuoteen yhtään ystävää tai kaveria. Viimeisin ihmissuhde oli 6 vuotta kestänyt seurustelusuhde naisen kanssa vuodet 2008-2014 sitten hän jätti minut 2 viikkoa minun sydänleikkauksen jälkeen.

Ala juomaan sitä minä teen. Ai niin sukulaisia ei ole ja molemmat vanhemmat ovat kuolleet.

T: 36v. mies.

Vierailija
12/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päihteitä, ruokavalio kuntoon, kovaa liikuntaa, ei pillereitä.

Streight Edge!

Vierailija
13/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta menee tietysti kohta kiinni mutta kiitos kaikille auttajille! En tiedä vielä mihin soitan ja milloin mutta yritän hakea apua.

AP

Vierailija
14/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään lohduttavaa sanottavaa. Olen viimeiset kolme viikkoa miettinyt itsemurhaa. Tää paha olo on jotain kuvaamatonta. Tänään kuitenkin hain apua.

Mullakaan ei ole ystäviä paitsi netin kautta, ja nettituttu tuli mukaan lääkäriin. En olisi ikinä voinut kuvitella että kukaan tulee.

Vierailija
15/19 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku, joka on masentunut ja miettii itsemurhaa, haluaa, voin lähettää elämänilon energiaa. Minulla on vain voimakas, shamanistinen lahja. Halusin tai en, se lahja on.

Vierailija
16/19 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa vaikka Palvelevaan puhelimeen.

Vierailija
17/19 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae keskustelu apua kunnallisesta mielenterveyspäivystyksestä heti. Ehkä jotain tehokasta lääkitystä alkuun vaikka voxra jonka käytön yrität pitää mahdollisimman lyhyenä max. vuosi. Ei päihteitä tippaakaan ennenkuin olet saanut itsesi kuntoon. Oman jaksamisesi mukaan yritä olla sosiaalinen ja ystävällinen kanssaihmisille, näin saat ystäviä, koita kuitenkin purkaa huolesi ensin ammattilaisen kanssa ettet kuormita liikaa näitä mahdollisia uusia tuttavuuksia. Valoisampaa keväänjatkoa sinulle:)

Vierailija
18/19 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen olet lähe koko elämäni masentunut ja ainoa asia, mikä minut pitää hengissä on rakas kissani.

Kovin naivia, mutta rakkaus pitää hengissä.

Vierailija
19/19 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan lähteä liikkeelle ja tehdä kaikkea uutta ja mielenkiintoista. Kun saa ajatukset pois pahasta olosta innostuessaan uusista asioista niin paraneminen nopeutuu.