Laulujen sanat, joita ette voi sietää?
Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.
Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.
Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"
Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"
Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D
Onko muilla samanlaisia?
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
"Mä en tahdo olla enää Carrie - huutaa marry me joka hiton nurkalla...." Siis mitä vittua, tässähän viitataan sinkkuelämää sarjaan, ei Carrie mun mielestä oo noin huudellut "joka hiton nurkalla". Tosi mautonta.
Ja sitten:
"kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" tästä tulee mieleen semmonen hiton hemmoteltu pappa betalar kulutusjuhlabimbo. Että rahalla selviää kaikesta. Yäk.
Mun täytyy tunnustaa, etten Sinkku elämää oo muutamaa jaksoo enempää kattonut, kun vaan joskus satunnaisesti telkkarista.... :D Että jos olen täysin erehtynyt, niin antakaa anteeksi.
Mut tossa laulussa mä oon käsittänyt sen niin, että tälle Carrielle huudetaan Marry me joka hiton nurkalla/ Marry me huutaa joka hiton nurkalla... Eli Carrieta siis ahdistaisi ajatus mennä naimisiin, ja tuntuu, että koko ajan jostain tulvii tämä "marry me".
yksinkertainen jopa lapsille kirjoitti:
Ukko Nooa!
Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän tuli saunasta, otti laukun naulasta. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.
Hei mihin hävisi se maailman paras ketju tuosta biisistä?
Kaikki nää pop ja rap-biisit, ei herranjestas.
Ainoa hyvä rapyhtye on Postikortteja Helvetistä, prkl! :D
Se tipi-tii renkutus, euroviisuista ajat sitten. Ei. D:
http://4lyrics.eu/esc/1962/marion-rung-tipi-tii/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä riipii eniten Haloo Helsingin Rakas. "Rakastellaan yhtä aikaa, niin kuin nuo perhosetkin"... miten rakastellaan eri aikaa??
Tämä tarkoittaa sitä että laulun mies ja nainen rakastelee yhtä aikaa, mutta kumpikin eri kumppanin kanssa.
Ai O.o mä taas oon aina aatellu sitä niin että nainen ja mies rakastelis yhtäaikaa kahden parhosen kanssa... Näköjään tästä saakin erilaisia tulkintoja kun alkaa miettimään...
Kamala kappale. Viikko sitten tää soi yhdessä sportkaupassa, vanha ukko tuli pörräämään lähelle...radio huusi "rakastellaan yhtä aikaa niin kuin nuo perhosetkin". Oksennus meinasi tulla. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."
Minusta ihana biisi 🐥
Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.
Ootteko kuunnellu sanoja muuten kuin kertsin kohdalta? Se lauluhan kertoo siitä, miten tyyppi on 16-vuotiaasta pitkälle aikuisikään rakastanut ja stalkannut tyttöä/ naista, jota ei koskaan saa(nut). Ja edelleen se vaan kyttää sen elämää ja haaveilee, vaikka nainen on ollut varattu jo iät ja ajat. Surullinen ja säälittävä on se biisi, kaukana hauskasta. Renkuttava musiikki vain saa sellaisen fiiliksen, että se olisi mukamas rento biisi.
Omia inhokkeja on vino pino, tässä muutama:
"Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää" (Suurlähettiläät - Kun tänään lähden) Siis postiluukustako katsoo eteiseen, kun ovi on jo kiinni?
"Timantit on ikuisioooo, ooo-oooo oooo...." (Cheek) Vois ees yrittää lausua sanat oikein, kiitos.
"Why you gotta to be so rude, don´t you know I´m human too, why you gotta be so rude? I´m gonna marry her anyway..." (Magic - Rude) Ihan ihme biisi. Kysyy tyttären kättä ja sit aukoo koko biisin ajan, et ihan sama, mitä sanot, niin me vaik karataan naimisiin. Miksi kysyä, jos ei kuitenkaan vastaus miellytä, tai arvaa jo etukäteen, ettei kelpaa appivanhemmille. Ärsyttävä biisi kaikin puolin.
Olen kuullut koko Tähkän biisin monet kerrat. Mutta en kyllä sille tuollaista tulkintaa antais. Mun mielestä se on vain liian kunnollinen ja ujo. Se haluais tehdä kaiken valmiiksi ja täydelliseksi, ennenkuin uskaltaa kosia. Mutta sillä välin maailma vie tytön. No, jokainen saa ajatella itse mistä se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Rauli Badding Somerjoki - Ikkunaprinsessa, ällöttäny aina
"Hän on naisista kaunein minkä tiedän,
Myös pienet rinnat prinsessallani siedän.
Hattu on, moitteeton, hyvä myös ryhti vartalon.
Ruudun takaa prinsessa katsoo vain."
Just BumtsiBumissa parisen viikkoo sitten mulle selvis, et biisi kertoo mannekiinista, eli siis ikkunassa olevasta mallinukesta. Siihenhän sanat sopii mainiosti, pienet rinnat ja hyvä ryhti ym.
Mut toki joku voi inhota lyriikoita silti.
Kaikki ahdistuksesta ja masennuksesta kertovat. Ja Jory Marjarannan ja Mikko Kuustosen biisit .
Lauri Tähkän morsian-biisissä se mies on ihan selvästi stalkkeri! Outo hyypiö joka on vuosia kytännyt jotain naista ja jopa uhkaavasti toteaa että "tulevana kesänä sä olisit mun morsian".
Tuure Kilpeläisen kaikki renkutukset.
Elämää elämää on tämäkin, vai kuinka se meni.
Saan raivotaudin kun tuo tulee.
Samoin se Dirlandaa.
Tuun hulluksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihana biisi 🐥
Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.
Ootteko kuunnellu sanoja muuten kuin kertsin kohdalta? Se lauluhan kertoo siitä, miten tyyppi on 16-vuotiaasta pitkälle aikuisikään rakastanut ja stalkannut tyttöä/ naista, jota ei koskaan saa(nut). Ja edelleen se vaan kyttää sen elämää ja haaveilee, vaikka nainen on ollut varattu jo iät ja ajat. Surullinen ja säälittävä on se biisi, kaukana hauskasta. Renkuttava musiikki vain saa sellaisen fiiliksen, että se olisi mukamas rento biisi.
"Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää" (Suurlähettiläät - Kun tänään lähden) Siis postiluukustako katsoo eteiseen, kun ovi on jo kiinni?
"Timantit on ikuisioooo, ooo-oooo oooo...." (Cheek) Vois ees yrittää lausua sanat oikein, kiitos.
"Why you gotta to be so rude, don´t you know I´m human too, why you gotta be so rude? I´m gonna marry her anyway..." (Magic - Rude) Ihan ihme biisi. Kysyy tyttären kättä ja sit aukoo koko biisin ajan, et ihan sama, mitä sanot, niin me vaik karataan naimisiin. Miksi kysyä, jos ei kuitenkaan vastaus miellytä, tai arvaa jo etukäteen, ettei kelpaa appivanhemmille. Ärsyttävä biisi kaikin puolin.
Olen kuullut koko Tähkän biisin monet kerrat. Mutta en kyllä sille tuollaista tulkintaa antais. Mun mielestä se on vain liian kunnollinen ja ujo. Se haluais tehdä kaiken valmiiksi ja täydelliseksi, ennenkuin uskaltaa kosia. Mutta sillä välin maailma vie tytön. No, jokainen saa ajatella itse mistä se kertoo.
No, sä osaat ajatella jotenkin niin kauniisti. Minusta laulun mies on vain säälittävä, kun on hukannut oman elämänsä haaveilemalla tästä naisesta, jota ei sitten kuitenkaan koskaan tajunnut kosia. Myöhäistähän se nyt on, ellei nainen eroa tai leskeydy yhtäkkiä. Tässä tokasäkeistössä on se koko ydin minusta:
"Nyt aikaa jo kulunut on, olen rakentanut meille kotitalon, kaikki valmiina on, olen kasvattanut sulle pihakoivut. Kun olet vapaana taas, haen sinut heti pyhäpuvussani. Tämän sormuksen saat, se on taskussani ollut koko elämäni"
Suurlähettiläiden biisistä tuli mieleen: "Jotain ihmetyttää, kun se kysyy mihin meen, ja mä vastaan: Mihin vaan. Se kertoo mitä kuuluu, ja miten sillä menee. Se tekee lähdöstä niin paljon helpompaa".
Onpa kiva ihminen. Vastaa ylimalkaisesti toisen kohteliaaseen kysymykseen. Ja sitten kun toinen yrittää pitää keskustelua yllä, niin ei jaksa olla pätkääkään kiinnostunut. Pitää itseään niin mahtavan ihmeellisenä ihmisenä ja kaikki muut on vaan ihan paskoja. Ihan kuin joku murkkuikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihana biisi 🐥
No, sä osaat ajatella jotenkin niin kauniisti. Minusta laulun mies on vain säälittävä, kun on hukannut oman elämänsä haaveilemalla tästä naisesta, jota ei sitten kuitenkaan koskaan tajunnut kosia. Myöhäistähän se nyt on, ellei nainen eroa tai leskeydy yhtäkkiä. Tässä tokasäkeistössä on se koko ydin minusta:
"Nyt aikaa jo kulunut on, olen rakentanut meille kotitalon, kaikki valmiina on, olen kasvattanut sulle pihakoivut. Kun olet vapaana taas, haen sinut heti pyhäpuvussani. Tämän sormuksen saat, se on taskussani ollut koko elämäni"
No ik, ehkä siinä voi olla jotain vähän hämärää... voihan se ollakin stalkkeri. Mutta anyway kiinnostava biisi.
-Se 90-luvun i'm a big big girl, in a big big world, it's not a big big thing jne. Ärsyttävä lässytys.
-Sitten se uudempi biisi missä nainen laulaa jotain että irrottaisin sut irti kolariautosta, kantaisin ulos palavasta talosta.. vierelläsi on supersankari..
-Kaikista eniten inhoan sitä kaksi niin hehkuvaa, plaaplaa plaa plaaaa kirkkaana loistaa.
Kaikki ruikutukset yleensäkin on ihan hirveitä. Ruikun ruikun uikuti uik!
"Vaikken ole mikään kuningaslohi, nytten vaimonetsintä on ohi, laita äiti kahvia tulee, ollaan kohta jo perillääää" Kuunnelkaa Arttu Wiskarin - Kuningaslohi biisi. Kertoo miehestä, joka hakee naisen Thaimaasta.
Tytöt tykkää tytöt tyt tyt tytöt tykkää tytöt tyt tyt tytöt tykkää pojista ja pojat tykkää tytöistä vaik tytöt välil esittää et ei niit muka kiinnosta...
Jenni Vartiaisen mikä on sun turvasana. Ihan kauhea sellaisenaan, mutta nyt vielä kauheampi putouksen jälkeen.. "missä on sun turvesauna, yeaaah yeaahh". Missä muruseni on kans aika kaamee, niin loppuunsoitettu.
Sannin "mitä vittua" ja "jos haluut koklaa mua". Tarviiko perusteluja?
Petri Nygordin KAIKKI "sanoitukset". Ei hyvää päivää, hajoo pää...
hulluuden highway, voi miten se nyt meni, hyi