Laulujen sanat, joita ette voi sietää?
Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.
Johnny Cashin "God's gonna cut you down"  ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi. 
Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"
Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"
Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D
Onko muilla samanlaisia?
Kommentit (552)
You're gonna hear me roar
Oh oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh oh
You're gonna hear me roar
"tytöt antais mulle kaiken, riisuis kaiken paljaaksi, vaan jotain puuttuu," Nopsajalka. Niin ällöttävä pätkä, ettei voi sanoin kuvailla.
Se Onnelliseksi, jossa höngitään koko ajan sanaa "onnelliseksi" ja painotetaan lopputavuja että varmasti käy selväksi että aiheena on SEKSI.
Ei polku täääää vie mihinkääääään, nyyhyyt sen näääään
Kun vihdoin siihiilmät aukaiseeeen
Niin usein pettää itseäääääään, ei edes tahdo ymmärtääääää
Et joooskus rakkauskin kuoleehee itseeheestäääään.
Vuohiduetto ysäreiltä 🐐
No se Lauri Tähkä. Hyi helvetti kun ällöttää, äijä on ihan keskenään omassa pienessä päärynässään miettinyt naisen elämän valmiiksi pihakoivuja myöten edes kysymättä tämän mielipidettä. 😬
En tiedä esittäjää enkä jaksa etsiä, mutta "I'd die for you gladly, if I knew it was for me" Mitä helvettiä se tarkoittaa? Muutenkin kaikki "Ottaisin kiinni kranaatin puolestasi, vää vää vää" -määkinät inhottaa.
Suomalaista musiikkia en edes kuuntele, koska se on järjestään kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
"tytöt antais mulle kaiken, riisuis kaiken paljaaksi, vaan jotain puuttuu," Nopsajalka. Niin ällöttävä pätkä, ettei voi sanoin kuvailla.
Tämä! Suuret on luulot itsestään kun tosissaan kuvittelee että tytöt muka antais hänelle kaiken!
Suurlähettiläät -Kuka pysäyttäisi kellot
"Kohta aamun koi
 sut pesee vierestä pois
 itsekseni vaivun uusintaan
 ja mä rukoilen
 että aika vois
 saada sinut pian palaamaan"
Ja mitähän uusintaan vaipuminen pitää sisällään, -hrrr hyi helev...
”Before you came into my life, I missed you so bad” – Carly Rae Jepsen: Call Me Maybe
Miten voi kaivata jotakuta, jota ei edes ole koskaan aiemmin nähnyt?
Cher Lloyd: Want U Back
Ärsyttävä stalkkeribiisi. Cher Lloydin ääntely jokaisen säkeistön lopussa ärsyttää eniten.
Nicki Minaj: Stupid Hoe
Kaikkein yksitoikkoisin ja ärsyttävin kuulemani biisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei polku täääää vie mihinkääääään, nyyhyyt sen näääään
Kun vihdoin siihiilmät aukaiseeeen
Niin usein pettää itseäääääään, ei edes tahdo ymmärtääääää
Et joooskus rakkauskin kuoleehee itseeheestäääään.Vuohiduetto ysäreiltä 🐐
Mä ajattelin (ajattelen), että tuo eka lause on teitokoneen ohjelmointiin liittyvää (silloin kun sitä vielä 80-90-l opetetttiin kaikille yleissivistävänä; nythän sitä ei ns. tarvise enää)..... Raukka-parka on eksynyt tiekokoneen tiedostojen syövereihin.
Muistaakseni Eveliinan biisissä Honey on kohta "Sovit mun päälle paremmin kun mun lempipaita"
Tämä on suomennettu ja kopioitu suoraan Lana del rey:n Blue Jeans - laulusta. Lana del rey on mielestäni yksi tämän hetken parhaimmista sanoittajista ja laulajista, menee itselläni tunteisiin jos toisen luomia hyviä sanoituksia aletaan "lainailemaan" noin. Varsinkin kun lyriikat ovat hyvin henkilökohtaisia.
Mitään uutta auringon alla tämä ei kuitenkaan ole, sillä suomalainen pintaliitopoppi on ihan täynnä tätä samanlaista "lainailua" Amerikkalaisista biiseistä. Onko todella niin vaikeaa kirjoittaa ja luoda jotain ihan omasta päästä?
"Jos sä tahdot niin, otan sinun uskontosi
Jos sä tahdot niin, on mulle valheesikin tosi"
Muuten on kaunis biisi, mut tämä pilaa koko jutun. Ällöttävää, jos joku on noin läheisriippuvainen, oikein narsistin unelma
Maija Vilkkumaa ja "panen stereot lujempaa". Siis eihän noin voi sanoa.
Whatever I said, whatever I did I didn't mean it...
Tää janna vai mikä se on, "hullu sä et oo mut joskus sitä romahtaa kivipohjaan" ja se taustalaulu-ulina "sä et ole hullu -uli-uli" ja koko sävel on huono.
Ja todellakin nämä suomalaiset "räppärit" ja heidän kaikki tuotantonsa.
Sannin kaikki kappaleet ja tulevat kappaleet. Vtt mitä p...
”Coast to coast, L.A. to Chicago” – Sade: Smooth Operator
Chicago ei sijaitse rannikolla, vaan sisämaassa.
Kaikki turhat Sannin länkytykset ym. Ja Antti Tuiskun mä hiihdän, wtf?
Tykkään Leona Lewisin Bleeding Love biisistä muuten, mutta sanoista tulee joskus fyysisesti huono olo, piikki- ja verikammoinen kun olen.
You cut me open and I keep bleeding love
My heart's crippled by the vein that I keep on closing