Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulujen sanat, joita ette voi sietää?

Vierailija
06.04.2017 |

Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.

Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.

Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"

Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"

Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D

Onko muilla samanlaisia?

Kommentit (552)

Vierailija
141/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauli Badding Somerjoki - Ikkunaprinsessa, ällöttäny aina 

"Hän on naisista kaunein minkä tiedän, 

Myös pienet rinnat prinsessallani siedän.

Hattu on, moitteeton, hyvä myös ryhti vartalon.

Ruudun takaa prinsessa katsoo vain."

Vierailija
142/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Aron ikivanha renkutus Keskiyön aikaan, joka kertoo siitä miten se saa Pariisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenlaulu. Voiko masentavampaa tarinaa olla. Sairaalloisen masentava sanoitus.

Vierailija
144/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinkertainen jopa lapsille kirjoitti:

Ukko Nooa!

Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän tuli saunasta, otti laukun naulasta. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.

Se oli kunnon mies, se Ukko Nooa!

Tuon laulun monimerktityksellinen lyriikkahan on sangen puhuttelevaa ja syvällistä.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2739948/tekeeko-se-nooasta-jotenkin-erit…

Vierailija
145/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinkertainen jopa lapsille kirjoitti:

Ukko Nooa!

Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän meni saunaan, laittoi laukun naulaan. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies. Kun hän tuli saunasta, otti laukun naulasta. Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.

Se oli kunnon mies, se Ukko Nooa!

Se oli kunnan mies.

Vierailija
146/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon pisaroita, Tuure Kilpeläinen.

Vierailija
147/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
148/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."

Minusta ihana biisi 🐥

Vierailija
149/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä kaikkee miehen tulee olla...

Ei muuten mutta kun biisissä toistetaan vain näitä sanoja!!!

Vierailija
150/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana biisi 🐥

Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.

Vierailija
151/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sovit mun päälle paremmin ku mun lempipaita"

"Haluun laittaa sut remmiin kii, tuu leikkii mun lemmikkii"

Joo. Nykyään vaan yritetään väkisin tollasta pikkutuhmaa. Ei mun mielestä sellasessa varsinaisesti mitään, mutta tehkää se edes tyylillä.

Tosin Evelinan koko tuotanto on kuin 15-vuotiaan instagrampissiksen elämästä. Jännä vaan, miten 21-vuotiaan pitää erikseen laulaa siitä, kuinka näyttäytyy kumppanilleen "ilman filtterii".

Vierailija
152/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana biisi 🐥

Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.

Vähän kyllä huvituttaa: "KUUSTOISTA VUOTTA MÄ OOOOOON TUNNEN PALAVASTI OLEN RAKASTUNUT" ja sitten se poitsu tulee pyhäpuvussa aamulla kysymään isältä tyttären kättä.

Ihana biisi tästäkin huolimatta, eikä se oikeasti haittaa. Nykymaailmaan vaan vaikee kuvitella... ;)

153/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat Sian biisit, sanoista ei saa mitään selvää.

☭ 7217 ☭

Vierailija
154/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana biisi 🐥

Vähän kyllä huvituttaa: "KUUSTOISTA VUOTTA MÄ OOOOOON TUNNEN PALAVASTI OLEN RAKASTUNUT" ja sitten se poitsu tulee pyhäpuvussa aamulla kysymään isältä tyttären kättä.

Ihana biisi tästäkin huolimatta, eikä se oikeasti haittaa. Nykymaailmaan vaan vaikee kuvitella... ;)

No sehän siitä jännän tekeekin, että se ei ole ihan tätä päivää. Toinen odottaa ja suunnittelee, rakentaa talonkin ja kasvattaa pihapuut valmiiksi (parikymmentä vuotta..?) Ja ainavaan jaksaa uskoa unelmaansa. Mutta kuitenkin vasta tulevana suvena... sitku, sitku... Minusta se on ihana.

Vierailija
155/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki Juicen biisit, samaa jankutusta samalla nuotilla.

Vierailija
156/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en tahdo olla enää Carrie - huutaa marry me joka hiton nurkalla...." Siis mitä vittua, tässähän viitataan sinkkuelämää sarjaan, ei Carrie mun mielestä oo noin huudellut "joka hiton nurkalla". Tosi mautonta.

Ja sitten:

"kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" tästä tulee mieleen semmonen hiton hemmoteltu pappa betalar kulutusjuhlabimbo. Että rahalla selviää kaikesta. Yäk.

Vierailija
157/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicki Minajin Anaconda

Vierailija
158/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä riipii eniten Haloo Helsingin Rakas. "Rakastellaan yhtä aikaa, niin kuin nuo perhosetkin"... miten rakastellaan eri aikaa??

Tämä tarkoittaa sitä että laulun mies ja nainen rakastelee yhtä aikaa, mutta kumpikin eri kumppanin kanssa.

Ai O.o mä taas oon aina aatellu sitä niin että nainen ja mies rakastelis yhtäaikaa kahden parhosen kanssa... Näköjään tästä saakin erilaisia tulkintoja kun alkaa miettimään...

Vierailija
159/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en tahdo olla enää Carrie - huutaa marry me joka hiton nurkalla...." Siis mitä vittua, tässähän viitataan sinkkuelämää sarjaan, ei Carrie mun mielestä oo noin huudellut "joka hiton nurkalla". Tosi mautonta.

Ja sitten:

"kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" tästä tulee mieleen semmonen hiton hemmoteltu pappa betalar kulutusjuhlabimbo. Että rahalla selviää kaikesta. Yäk.

No just tää! Ehkä lauluntekijä on niin nuori, ettei ole katsonut Sinkkuelämää tai on jotenkin tajunnut sen väärin.

Vierailija
160/552 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana biisi 🐥

Ootteko kuunnellu sanoja muuten kuin kertsin kohdalta? Se lauluhan kertoo siitä, miten tyyppi on 16-vuotiaasta pitkälle aikuisikään rakastanut ja stalkannut tyttöä/ naista, jota ei koskaan saa(nut). Ja edelleen se vaan kyttää sen elämää ja haaveilee, vaikka nainen on ollut varattu jo iät ja ajat. Surullinen ja säälittävä on se biisi, kaukana hauskasta. Renkuttava musiikki vain saa sellaisen fiiliksen, että se olisi mukamas rento biisi.

Omia inhokkeja on vino pino, tässä muutama:

"Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää" (Suurlähettiläät - Kun tänään lähden) Siis postiluukustako katsoo eteiseen, kun ovi on jo kiinni?

"Timantit on ikuisioooo, ooo-oooo oooo...." (Cheek) Vois ees yrittää lausua sanat oikein, kiitos.

"Why you gotta to be so rude, don´t you know I´m human too, why you gotta be so rude? I´m gonna marry her anyway..." (Magic - Rude) Ihan ihme biisi. Kysyy tyttären kättä ja sit aukoo koko biisin ajan, et ihan sama, mitä sanot, niin me vaik karataan naimisiin. Miksi kysyä, jos ei kuitenkaan vastaus miellytä, tai arvaa jo etukäteen, ettei kelpaa appivanhemmille. Ärsyttävä biisi kaikin puolin.