Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten irtisanotaan vuokrasopimus?

Vierailija
06.04.2017 |

Minun pitäisi irtisanoa vuokrasopimus ja löysin netistä valmiita lomakkeita. Olen kuitenkin niin hölmö, etten ole varma mikä minun pitäisi merkitä vuokrasopimuksen päättymisajankohdaksi. Haluaisin päättää vuokrasuhteen 31.5, mutta mietin tuota irtisanomisaikaa, joka on siis kuukausi. Osaisiko kukaan antaa luotettavia neuvoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan vaikka soittaa vuokranantajalle ja kertoa tilanteesi, varmaan osaa neuvoa.

Vierailija
2/4 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhetät nyt heti sun vuokranantajalle sähköpostin, jsosa sanot, että haluat irtisanoa vuokrasuhteesi päättyen 31.5. ja pyydät siihen kuittauksen.

Irtisanomisaika on aina vähintään seuraava kalenterikuukausi siitä kun ilmoitat irtisanomisestasi, eli jos haluat lopettaa vuokranmaksun 31.5, sun on irtisanottava sopimuksesi huhtikuun aikana. Toisaalta sillä ei ole väliä, mikä päivä huhtikuuta sen teet, koska irtisanomisaika on joka tapauksessa vähintään 1 kalenterikuukausi. Jos mainitset päättymispäivän, olisit voinut irtisanoa sopimuksesi vaikka jo helmikuussa, mutta sehän ei nyt enää ole sulle tarpeellinen tieto. Vuokranantajan kannalta on kivempi tietää mahdollisimman ajoissa, koska uuden vuokralaisen etsiminen vaatii aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat vuokranantajalle.

Vierailija
4/4 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastanneille. Jossain vain sanottiin, että irtisanominen pitäisi toimittaa todistetusti kirjallisena ja kuitattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi