Laitathan hakemukseesi mukaan lyhyen videon, jonka teemana on “I am your solution"
Ei hitto millaiseksi tämä työnhaku on mennyt. Vai että pitäisi ruveta jotain sirkustemppuja esittämään saadakseen työpaikan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ai äm joor soluussön.
Mä laittaisin varmaan että oon niin international ja multilingual ja vääntäisin videolla pelkkää ruotsia. Sen kun tietää että nuo höpöhöpö markkinointi/hr-ihmiset ei todellakaan osaa ruotsia.
Olisiko se klassinen uudelleen tekstitetty hitler-video sopiva?
“Obi Wan never told you what happened to your solution.”
“He told me enough! He told me you killed it!”
“No, I am your solution.”
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se klassinen uudelleen tekstitetty hitler-video sopiva?
"Hitler saa kuulla siitä ettei firmanne palkannut minua" :DDD
Vierailija kirjoitti:
Tää! Sä laitat ap tämän!oikeesti.
Hei, älkääpä pälpääpä olko noin negatiivisia niiloja hei! Meidän positiivinen pöhinä ja tekemisen meininki-peininki alkaa laskemaan jos ette tee hupi-jupi-videota itsestänne! Meille tarvitaan positiivisia ja hyviä tyyppejä-pyyppejä eikä jotain masis-martti-partteja tiäks?! Ilo kaulukseen ja psädääm! Niin niitä voittajia tehdään!
Tee uusi versio siitä Jeesus tykittää menemään -videosta. Mutta se oletkin sinä joka tykittää ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Otsikosta tuli sama mieleen. Laittaisin videon, jossa olisin pimeässä huoneessa pienessä valaistuksessa ja sanoisin "*työpaikan nimi*, I am your solution". Valomiekka esiin vielä jos sellainen on. Ta-dah.
Noi naurettavat vaatimukset on kuulkas tehty ihan sitä varten. Koska työttömiä on niin paljon ja työpaikkoja vähän. Niin tuollaiset typerät liitteet karsii paljon hakijoita pois. Ja sehän se idea onkin ettei kaikki hakisi samaan paikkaan ja on näin helpompi käsitellä työnhakuja.
Roinatan kirjoitti:
Noi naurettavat vaatimukset on kuulkas tehty ihan sitä varten. Koska työttömiä on niin paljon ja työpaikkoja vähän. Niin tuollaiset typerät liitteet karsii paljon hakijoita pois. Ja sehän se idea onkin ettei kaikki hakisi samaan paikkaan ja on näin helpompi käsitellä työnhakuja.
Mutta onkohan se kuitenkaan firman etu, että fiksuimmat jättää kokonaan hakematta moisia paikkoja?
Vakavissaan, tuollaiset on ihan ok-juttuja jos kohderyhmä on oikea. Se kohderyhmä on vain 99% tapauksista väärä. Jollekin belfie-sukupolvelle myynnin ja markkinoinninPOSITIOON (inhokkisanani) tuo voisi olla ihan ok selittää miten "solution mä oon teille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Ihan varmasti. Työnhakijoita on pilvin pimein, kyllä kannattaakin jokaiseen hakemaansa paikkaan ideoida löllöpeffaisille konsulteille viihdettä.
Kiitoksena sitten kuukauden kuluttua: "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun".
Niin no, koska hakijoita tosiaan on niin paljon niin täytyy keksiä mitä ihmeellisimpiä tapoja karsia niitä. Tulirenkaiden läpi onnistuneesti hypänneistä sitten valitaan joku.
Luulen, että tuollaisen videon vaatiminen karsii ainakin suurimman osan hyvistä hakijoista pois. Eli helpottahaan se toki valintaprosessia...
Joo, tarkoituksenihan ei siis ollut puolustaa tällaista toimintaa tai sanoa, että se on kannattavaa. Tällainen sirkustemppujen vaatiminen nimenomaan osoittaa kuinka hakijoita on ihan liikaa, eli työpaikkoja on reilusti vähemmän kuin työttömiä.
Miksi mun "Ai äm joor soluussön" -kommentti poistettiin? :( Halusin vain havainnollistaa suomalaista lausumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhahahahhaha, kuka tommosia pystyy vakavissaan edes tekemään.
Selfie/blogger-sukupolvelle ei mikään ongelma.
Tähän videointiin ilmeisesti kiteytyy se Pupulandian "hyvät tyypit saavat aina töitä" -filosofia...
Roinatan kirjoitti:
Juuri näin. Vain ne kaikista innokkaimmat jaksaa vääntää jonkun ihmevideon, eli karsii niitää plääh ihan sama -tyyppejä.
Voi varmasti. Mutta tekee jonkun parin dian Powerpointin itsestään ja lähettää sen.