Onko mitään typerämpää kun tuo keppihevos harrastus.
Jotenkin myös mietityttää että onko tuolla joku seksuaalinen pointti kun ne hankaa tuota keppiä jalkoväliin.
Outoa
Kommentit (85)
Kuinka monta miespuolista keppihevostelijaa on olemassa,veikkaan että niitä on tosi vähän jos ollenkaan.
Olis se aikamoinen näky jos Pekka 27 hyppisi kadulla joku keppi jalkovälissä.
On kaunista katseltavaa, kun keppariratsastaja liikkuu hevosmaisesti. Varmasti myös hyvää liikuntaa.
Sitten tulee mieleen hauskoja mielikuvia: Entäpä jos sopisi sokkotreffeiksi kepparilenkin. Olisi varmasti iloiset treffit.
Pastamies kirjoitti:
Pervompaa on anustappi pyllyyn ja sit ajaan kilpapyörällä tikkulan ABC-Ravimtolaan syömään
On sullla harrastus 😂
Hevostallit kautta aikojen, ovat vapaa-ajallaan leikkinyt erilaisia hevosleikkejä, muoto vain muuttuu. Syynä varmasti on hyvin pitkälti se, että oikea hevosurheilu on tosi kallis harrastus, ja harvalla perheellä on mahdollisuus omaan hevoseen tai hevostilaan.
Hevoset ovat silti nuorista ihania, ja omasta hevosesta, tallista, ratsastusretkistä tai kilpailuista voi haaveilla leikin keinoin. Minun lapsuudessani laukattiin pitkin metsiä mielikuvitushevosilla, piirrettiin paperille mielikuvitustallin pohjapiirros ja keksittiin postikorttien hevosille nimet ja luonteet. Joitakin vuosia myöhemmin nuoret tytöt tekivät nettiin virtuaalitalleja, ja oppivat samalla tekemään verkkosivuja (aika hyödyllistä!). Nyt tehdään keppihevosia ja niiden varusteita.
Entä sitten ja miksi ei? Liikuntaa, käsityötaitoja, sosiaalisia suhteita. Voisi hankkia sitä aikansa huonomminkin käyttää.
Hevostytöt ovat kautta aikojen leikkineet, piti kirjoittaa. Puhelimen yli-innokas tekstinkorjaus näköjään muutti kirjoitustani. Terveisin 46
Minulle tehtiin keppihevonen kun olin 8-vuotias. Olin saanut aiemmin lahjaksi jääkiekkomailan,johon piti kiireesti vetää sinistä ja punaista eristysnauhaa, koska niin kuulemma kuului tehdä. Itse peli vaan ei alkanut kiinnostaa yhtään. Oli minulla jokunen jääkiekkokin ,koska asuimme Lahdessa ja lähellä luistinrataa,jonne niitä tietysti joltain aina joskus hävisi.
Laitoin ne siis talteen, mutta vain omaisuutena. Nekään eivät innostaneet pelaamaan. Taisin sitten nähdä sen keppihevosidean jostain lehdestä ja pyysin äiitiäni ,jos hän osaisi tehdä sellaisen.
No harmaa villasukka turvaksi,ruskeat napit silmiksi ja ruskeaa villalankaa harjaksi ja siinä se oli.Isä kiinnitti vielä toiseen päähän sellaisen pienen,kumirissalla varustetun konttorikalustepyörän (halkaisijaltaan muutama sentti) joten lattialla joten 'hepan' liukuminen lattiapinnalla oli lattian osalta turvattu.
Muistaakseni sillä hepalla (kaverillani oli samanmoinen,joskin väriltään 'musta ori') tuli leikittyä jotain lännenmies-ratsastaja leikkejä silloin. Pelkästään sisätiloissa vain.
Kai se leikkivälineen jaksoi jotain puolisen vuotta kiinnostaa,mutta sitten muutimme Lahdesta pois,eikä uudella asuinpaikkakunnalla ollut enää vastaavaa keppariharrastajaa,joten nurkkaan se jä sitten pölyttymään lopulta sekin.
Keksin lukemattomia typerämpiä asioita.
Mitä niiden keppihevosharrastajien pitäisi tehdä?
Sun mielestä varmaan on parempi heruttaa netissä. Sehän se on järkevää.
Ihanaa, että on vielä nuoria tyttöjä, joilla ei ole mitään kiirettä meikata naamaansa ja pukeutua napapaitaan ja mennä tyrkylle kaupungille. Samalla kun nuo harrastajat saavat liikuntaa (ei taida olla kovinkaan monta pulleroa harrastajissa), niin he myös oppivat kuin ohi mennen monenlaisia kelpo taitoja. Useimmat valmistavat keppihevosensa itse, joten saavat siinä monipuolisia kädentaitoja, jotka taas puolestaan ovat hyväksi aivojen kehittymiselle. Lisäksi he omatoimisesti järjestävät erilaisia kilpailuja, joten organisaatiokyky kasvaa. Ja vielä: harrastus on huomattavasti halvempi kuin oikeiden hevosten kanssa puuhastelu eikä harrastajien ympärillä leiju hevonpaskan haju.
Jalkapallo, koripallo, sulkapallo, ympyräradan juoksu. Onhan näktä
Juu, kaikki on tosiaan suht idioottimaista, kun tuolle linjalle lähdetään, kyllä tyttöystäväkin jaksaa joskus ihmetellä meikäläisen harrastuksia :D
-Comic Book Boy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heppikevonen
:,D Tämä vois olla mun miehen kommentti jos se kävis täällä. T.Olli Kuhta
Ylellä oli joku aika sitten sellainen uutistenlukija kun Olli Kursi,saa sananmuunnoksen aika helposti.
Mitä vanhemmat oikein miettii kun ne tällaisia nimiä antaa
Leikin lapsena, että harava oli heppa, tein kengännauhasta suitsetkin. Lisäksi harrastin ratsastusta puutarhatuolilla, sillä pystyi hyppyymään oikein esteitäkin ja suitset oli samoin kengännauhasta. Olen kyllä näin aikuisenakin aika innovatiivinen ja jossain määrin perverssi. Ehkä tuo toiminta antoi esimakua tulevasta.
n33
Tuohan on aivan mahtava harrastus. Minusta on aivan ihanaa, että isotkin lapset malttavat vielä leikkiä ja olla lapsia. Minun tyttäreni (13 v) ystävineen ratsasti keppareillaan ylväästi kylän poikki ja menivät sitten hevostensa kanssa kauppaan. Yksi tytöistä on ahkera käsityöntekijä ja on tienannut jo myyjäisissä sievoiset rahat ompelemillaan keppareilla.
Jotkut luokkakaverit kuulemma vähän naureskelee, mutta ratsastajatytöillä on tiivis porukka ja hyvä henki, joten se ei ole heitä hetkauttanut. Ensi viikonloppuna tytär on lähdössä naapurikuntaan kepparikisoihin ja tällä viikolla on kovasti treenattu sekä koulu- että esteratsastusta. Olen oikein hämmästyksellä seurannut, kuinka korkeiden esteiden yli tyttö hyppää.
Hyvää liikuntaa ja hyviä kavereita, mikäs sen parempaa. Toista lasta yritän häätää useammin ulos tietokoneen äärestä. Se on paljon rasittavampaa.
Vähän sama kun joku raavas mies menis kadulla pyöritellen traktorin rengasta ja pörisisi mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Oikean hevosen kanssa harrastamisen ymmärrän, mutta tuo kepparihomma on kyllä melkoista leikkimistä. Lapsille ihan jees, mutta aikuisille lähinnä vain kummallista. Tuo jonkun mainitsema pelikonsolit tulee kyllä hyvänä kakkosena.
Kaikki minkä päälle et itse ymmärrä on typerää, niinhän se menee kun ei päätä riitä kuin omiin ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Pelikonsolipelit.
Keppihevoilija saa sentään liikuntaa eikä maksa tallimaksuja
Mikä vika pelikonsoleissa? Liikuntaa ei saa (ellei pelaa liikkeentunnistuslaitteilla), mutta ei saa siinäkään kun tuijottaa passiivisena tyhjäpäistä telkkariohjelmaa. Peleissä sentään joutuu tekemään jotain ja käyttämään päätään.
Ylilautalaisten harrastus animien ohella:)!
Ei tuo keppihevostelu mitenkään sulje pois näitä muita paheita,ei se keppikään 24/7 ole siellä jalkojen välissä.