Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista sotkua kotonasi on?

Vierailija
05.04.2017 |

Kun alat siivoamaan, mitä useimmiten siivoat? Millaista sotkua kotiisi ilmestyy?

Kaikilla on vähän eri sotkut, joku jättää tavarat lojumaan ja jonkun lemmikki käyttää hiekka-astiaa.

Kommentit (25)

1/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa koskaan. 

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
2/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tylsän tavalliset sotkut kuin olla ja osaa. Imuroin, tiskaan, pyyhin pölyt, tavarat paikoilleen. Vessanpöntön pesu ja vuodevaatteiden vaihtaminen.

Ainut erityisempi sotku ovat lemmikkini, jotka elävät häkissä, sen putsaan säännöllisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyä lähinnä

Vierailija
4/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Olen täydellinen.

Vierailija
5/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta ja kissasta lähtee karvaa ja ulkoa tulee jonkun verran likaa. Eli lattiat ovat aina likaisemmat, kuin toivoisin. Muuten pidän kodin perus siistinä. Wc ei saa olla likainen.

Vierailija
6/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita ympäri ämpäri hujanhajan. Makuuhuoneessa aina puolet vaatekaapin sisällöstä pitkin lattioita. Keittiön tiskipöytä täynnä likaisia astioita ja muuta roinaa. Tietokonepöydällä lippua, lappua, kyniä ja kahvikuppeja. 

Mun on hankala elää siististi, kun mun perusluonne on epäjärjestelmällinen ja epäsiisti. Sotken hirveästi, vastapainoksi keräilen sinne tänne kippaamiani romuja päivittäin lattioilta ja tasoilta vieden ne paikoilleen...levittääkseni ne taas pian uudestaan pitkin kämppää. Huh minua. 

Vierailija
7/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonani ei ole koskaan minkäänlaista sotkua.

Kotiini ei myöskään koskaan tule ihmisiä, jotka aiheuttaisivat kotonani erityistä sotkua.

t. sinkkuvelamgtow-mies joka kokkaa, silittää, siivoaa, laittaa ruokaa ja tekee kaikki mahdolliset kotityöt ja jonka kodin nurkat kiiltää mintissään , josta palstamammat voivat vain unelmoida.

Vierailija
8/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa, siivoan n. kerran viikossa, enkä stressaa pienestä sotkusta. (poikkeuksena kissan hiekkalaatikko, mitä putsaan pitkin viikkoa)

Vierailija
9/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyä ja kissankarvaa, toisinaan kissan oksennuksia.

Vierailija
10/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä likaisia astioita ja apupöydällä usein tavaroita ja roskia (leikattuja pussin kulmia jne.), eteisessä kengät ja ulkovaatteet hujanhajan, lastenhuoneessa lelut lattialla. Pölyä nyt on aina, vaikka pyyhkisi ni 5min päästä on jo pölyt leijaillut tasoille :)

Vierailija
11/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan leluja lattialta useimmiten. Ja vaatteita.

Vierailija
12/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten leluja, miehen painavia romuja joita hän viljelee joka huoneen täyteen, jopa saunan ettei pesulle pääse. Olisi kiva siivota normaaleja päivittäisiä juttuja eikä kantaa pihalle mitään kaivon pumppuja sirkkeleitä, porakoneita, tiiliä, piuhoja, laitteita, pellistä tehtyjä kojeita, ruuveja ym. Päälle miehen vaatteet lattialta ja hänen levittämänsä pyykit verhotangoilta, kattokoukuista ja kaappien ovien päältä. Mielestäni pyykkitelinekin on keksitty.

Vierailija
13/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskipöydällä likaisia astioita, pölyä, tavaroita siellä sun täällä ym. Sen jälkeen, kun löysin turkiskuoriaisen vaatteistani niin olen kuitenkin tehnyt suursiivouksen ja en enää säilytä mitään vaatteita lattialla. Ihan sama vaikka tuoli täyttyisistä vaatteista mutta pidän huolen ettei lattialla makaa enää mitään. Varsinkin jos asuu vanhassa talossa niin kannattaa yrittää pitää lattiat ja nurkat siistinä.

Vierailija
14/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koiraa, imuroin päivittäin. Inhoan epäjärjestystä eikä meillä ole oikeastaan koskaan sotkuista. Haluan, että kun menen illalla nukkumaan on kaikki keittiön tasot siistit, kiva tulla aamulla aamiaiselle siistiin keittiöön. Ei ole mitään tavarakasoja tai vaateröykkiöitä missään.

Ainoa, missä olen vähän laiska, on pölyjen pyyhkiminen.

Vierailija
15/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin Imuroin, pyyhin pölyt, pesen lattiat, laitan tiskit, pesen pyykkiä, pyyhin keitiö tasot, ruokapöydän ja kahvin keittimen, mikron, vedenkeittimen ja leivänpaahtimen. Viikoittain pesen wc pöntön, lavuaarin ym, roskakaapin, suihkun ja saunan, vaihdan lakanat, pyyhin keittiön kaapit, kaikki kahvat, ovet ja valonkatasijat. Kuukausittain imuroin ja pesen hellan ja jääkapin takuset. Eli siivoan ahkerasti muuta sotkua ei kyllä löydy kun lemmikin karvaa ja perheen kengistä tullutta hiekkaa. Tavarat suurimmaksi osaksi järjestyksessä. Vihaan epäjärjestystä, pöytiä jotka täynnä roinaa, ylimäärästä krääsää ja muutenkin sotkua :D

Vierailija
16/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina perussiistiä, joten siivoaminen on normia viikkosiivousta. Keittiöstä putsataan sotkut saman tien eikä vaatteita loju missään. Ainoa paha paikka on makkarin lipaston päällinen. Siihen kertyy viikon mittaan aina samat tavarat. Laturi, kotipinni, panta, toiset avaimet, pikkulompakko, akku, harja, silmävoide, jalkavoide. Siivouspäivänä kippaan ne laatikkoon ja sieltä ne hiljalleen taas ilmestyvät.

Vierailija
17/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vähän eri asia, mitä sotkua on, ja mitä siivoan kun rupean siivoamaan. Esim. vessanpönttö tulee pestyä rutiinisti samalla kun käyn suihkussa (on siis kylpparissä kumpikin), en koe että silloin "ryhdyn siivoamaan". Samoin tiskit päivittän. Pölyä täällä piisaa, mutta en likikään aina siivotessani pyri täydellisyyteen niiden poistamisessa.

Vierailija
18/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin, pyykkään, pyyhin tasot ja keittiön kaappien ovet + sokkelit, ööö... Siinähän se. No järjestelen tavaroita. Ei minulla koskaan mitään roinavuoria ole, koska en hamstraa tavaraa.

Vierailija
19/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaroita ympäri ämpäri hujanhajan. Makuuhuoneessa aina puolet vaatekaapin sisällöstä pitkin lattioita. Keittiön tiskipöytä täynnä likaisia astioita ja muuta roinaa. Tietokonepöydällä lippua, lappua, kyniä ja kahvikuppeja. 

Mun on hankala elää siististi, kun mun perusluonne on epäjärjestelmällinen ja epäsiisti. Sotken hirveästi, vastapainoksi keräilen sinne tänne kippaamiani romuja päivittäin lattioilta ja tasoilta vieden ne paikoilleen...levittääkseni ne taas pian uudestaan pitkin kämppää. Huh minua. 

Täällä toinen samanmoinen.

Aloitin juuri "joulusiivouksen", toivottavasti on jouluna suht siistiä.

Tavaraa/paperia täytyy kiikuttaa kaatopaikalle ja uuniin kuutiokaupalla, josko ne loput pysyisivät sitten järjestyksessä. Toivottomalta tuntuu.

Vierailija
20/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. vessanpönttö tulee pestyä rutiinisti samalla kun käyn suihkussa (on siis kylpparissä kumpikin)"

No aika supertavallista, että kylppärissä on sekä pönttö että suihku, ainakin jos on kerrostaloasunto. Tosin meillä omakotitalossamme oli kaksi vessaa ja molempien yhteydessä suihkukin. Isompi kylppäri oli kaksi suihkua + sauna + wc, pienempi kylppäri oli yksi suihku + wc. Voi talo, tulipa taas ikävä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi