Muita, joista on kivaa kun kaupoissa on aktiivisia, palvelevia myyjiä?
Inhoan ostoksilla käymistä ja haluan hoitaa sen helposti ja nopeasti. Myyjät tuovat uusia kokoja, ehdottavat kivoja vaatteita ja arvioivat kanssani, mikä koko olisi sopivin. Toimii. :)
N40
Kommentit (10)
Olen tosi nopea päättämään ja pidän lähes aina ostoksistani, huteja tulee mutta harvoin. Lieneekö sillä tekemistä tuon asian kanssa? Tiedän, mitä etsin ja haluan hoitaa asian nopeasti ja tehokkaasti.
ap
Mäkin nautin tuosta ja erityisesti, jos palvelu on luontevaa ja ystävällistä olematta pakonomaista ja pingottunutta. Että ei tyrkytystä, ei kaikkien myyjien kokoaikaista tervehtimistä, ei kummallista suosittelua kassalla. Viimeksi kävin Stockalla ja etsin tiettyä naistenvaatetta ja myyjä osasikin mulle kivasti etsiä, löytyi hyvät vaihtoehdot ja ostin. Eli joo, kyllä arvostan sit kanssa, jos saa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi nopea päättämään ja pidän lähes aina ostoksistani, huteja tulee mutta harvoin. Lieneekö sillä tekemistä tuon asian kanssa? Tiedän, mitä etsin ja haluan hoitaa asian nopeasti ja tehokkaasti.
ap
Toi sun viimeinen lause paljastaa hyvin, miksi pidät aktiivisesta palvelusta. Mä harvemmin etsin mitään tiettyä vaan tiedän sitten nähdessäni mitä haluan. Sen takia tykkään omassa rauhassa katsella vaatteita. Silloin kun etsin jotain tiettyä ja spesifiä esim juuri tietyn värisiä kenkiä juhlamekon kanssa eikä mua kiinnosta muu tarjonta, osaan kyllä itse pyytää sitä apua. Ongelma ei ole mulle asiantunteva palvelu vaan se, että ei anneta omaa rauhaa kierrellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toi sun viimeinen lause paljastaa hyvin, miksi pidät aktiivisesta palvelusta. Mä harvemmin etsin mitään tiettyä vaan tiedän sitten nähdessäni mitä haluan. Sen takia tykkään omassa rauhassa katsella vaatteita. Silloin kun etsin jotain tiettyä ja spesifiä esim juuri tietyn värisiä kenkiä juhlamekon kanssa eikä mua kiinnosta muu tarjonta, osaan kyllä itse pyytää sitä apua. Ongelma ei ole mulle asiantunteva palvelu vaan se, että ei anneta omaa rauhaa kierrellä.
Mä en oikeasti ymmärrä, miten aikuiselle ihmiselle voi olla ylivoimainen ponnistus sanoa, "ei kiitos, katselen vain".
Olen itse myös asiakaspalveluammatissa ja vaikka en apua kaupoissa yleensä tarvitsekaan, arvostan myyjiä, jotka jaksavat olla ystävällisiä ja luontevia päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä en oikeasti ymmärrä, miten aikuiselle ihmiselle voi olla ylivoimainen ponnistus sanoa, "ei kiitos, katselen vain".
Ei se ole ylivoimainen ponnistus, mutta se on turhauttavaa, kun joudut sanomaan sen sille kolmannelle palvelujaan tarjoavalle myyjälle ensimmäisessä liikkeessä ja sit sama toistuu kaikissa seuraavissa paikoissa mihin menet ja sitten kun pääset sinne kassalle sulle ollaan myymässä ponnareita ja sukkia ja kerrotaan kuinka sieltä kaupasta löytyisi yksi tosi kiva huivi, mikä sopis sen paidan kanssa ja sit mainitaan kuinka se sun ostama on ollut tosi suosittu ja ehkä sun pitäis ostaa se nyt samalla jossain muussakin värissä ja sä jo toivot, ettet ois ostamassa sitä paitaa...
Vierailija kirjoitti:
ap
Minäkin tiedän haen enkä tee hutiostoksia, mutta inhoan myyjiä. Haluan olla omassa rauhassa kaupassa.
En myöskään luota myyjien ammattitaitoon, usein on suositeltu tuotteita, joissa on väärä ominaisuus vaikka olisin juuri selkeästi sanonut asiasta. Vaatteista ehdotellaan väärää kokoa ja minulle huonosti sopivia värejä ja malleja.
Myyjien "neuvoista" ei ole vuosikymmeniin ollut mitään hyötyä. Antais olla rauhassa!
Minua ärsyttävät vain feissarit tyrkyttäjistä - valitsen itse mennä kauppaan ja toivonkin, että minulle myydään asioita. Olen löytänyt oikeasti tosi kivoja vaatteita myyjän avulla. Otan sen koon ja värin joka miellyttää itseäni, jos tarjolle tuodaan sellaisia, joista en pidä.
Arvostan myyjiä ja olen heille ystävällinen ja kiitän hyvistä vinkeistä aina niitä saadessani. :) Helpottaa kummasti elämää. Itse en harrasta nettiostoksia lainkaan, koska en siedä takaisin lähettämisen vaivaa.
ap
Noup. Inhoan sitä, kun myyjä tulee kysymään: "Voinko auttaa jotenkin". En halua joka kerta liikkeisiin mennessäni toistaa: "ei kiitos, katselen vain". Inhoan sitä oikeasti. Kierrä 10 liikettä ja toista joka kerta sama. Haluan olla omissa ajatuksissani myyjän häiritsemättä. Jos kaipaan apua, kysyn sitä.