Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vuokranantajalle valehdella työpaikasta?

Vierailija
05.04.2017 |

Kukaan ei vuokraa asuntoa työttömälle ja kaupungin asuntoihin on epäinhimilliset jonot. Ei riittäisi edes määräaikainen työ tms, vaan ihan vakityötä odotetaan.

Saanko valehdella olevani jossain työssä vakituisena? Saako vuokranantaja jostain selville?

Minulla on varaa maksaa vuokra ja vuokra on muutenkin asia, josta pidän ensimmäisenä huolta. Mikään muu puute ei voisi olla pahempaa, kuin kodin menettäminen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutamaan kertaan valehdellut olevani töissä paikassa x tai y. Todisteita ei ole tarvinut toimittaa, mutta kyllä vuokranantaja selkeästi halusi selvittää elämäntilanteeni ja millainen ihminen kyseessä. Häpesin työttömyyttäni, mutta siitä huolimatta olen aina ollut kunnon ihminen ja asunnon arvoinen. Luonnollisesti hoidin vuokrat ja asunnon  kunniallisesti.

Vierailija
22/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja, ja kyllä meillä on ollut ihan tavallisia lapsiperheitä ja opiskelijoita ja nuoriapareja vuokralla. Kuka tahansa voi revetä ryyppäämään ja silloin menettää yleensä muutakin kuin sen vuokra-asunnon. Joskus on koko vuokralainen kadonnut , eikä puhelinkaan enää toimi. Se on kuitenkin hyvin harvinaista. Yleisesti on vain hyviä kokemuksia. Hyvä muistaa kuitenkin että asunnon arvo voi olla esim, 300 000 e , silloin on ymmärrettävää että tarkistaa taustat, jos ihan vieras vuokralainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sain viime syksynä asunnon vaikka olin työtön. Tosin multa ei kysytty mun töistä tai raha-asioista yhtään mitään. :D Tällä hetkellä olen vakitöissä.

Vierailija
24/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu asuu vuokralla. Olen jo yhden ison asunnon säästänyt ha ostin nyt ison kakkoskodin.

Vierailija
25/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole palkkatietoja pyydetty, mutta en kyllä niitä toimittaisikaan. Minun palkkani ei kuulu vuokranantajalle. Vuokran toki hoidan ja työssäkin käyn, mutta jokin yksityisyys sentään kuuluu minullekin.

Vierailija
26/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuhan maksaa työttömän vuokran? Jos olisin vuokranantaja, katsoisin että vuokralainen on siistin ja kunnollisen oloinen. Jos habitus viittaa päihdeongelmaan tai mielenterveysongelmaan, en vuokraisi.

Vierailija
27/30 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu ainakin vituttaa se, että vuokranantajat kuvittelevat voivansa kyylätä joka perkeleen tiedon, luottotiedot, palkkatiedot ja udella ja kysellä ties mitä. Mitä vittua oikeesti?! Mä en sellasta asuntoa huoliskaan, jonka saadakseen pitää toimittaa palkkakuitit ja antaa luvat tutkia ulosottorekisteriä ja muita juttuja.. Joku helvetin yksityisyys se pitää vuokra asujillakin olla.

Vierailija
28/30 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, ja oli todella vaikea löytää uutta asuntoa. Aina sanottiin, että etsimme kyllä mielummin opiskelijaa tai vakityössä olevaa. Siis häh? Työttömänä saan paljon enemmän rahaa kuin opiskelija. Ja miksi vakityössä oleva tyytyisi johonkin rupuiseen vuokra-asuntoon, kun varaa olisi paljon parempaankin. Ja ne asunnot joita kävin katsomassa, todellakin olivat aika rupuisia. Edullisia, mutta huonokuntoisia. Mulle olisi kelvannut, kun ei parempaakaan varaa ole. Eikö töissä käydä just sen takia, että on mahdollisuus nostaa elintasoa? Jos ei omistusasunto osta, niin edes sitten vähän parempi vuokra-asunto eikä joku vanha loukko. Siinä mielessä vuokranantajat ovat kyllä aika harhaisia, kun kuvittelevat vakityössä olevan tyytyvän huonokuntoiseen kämppään, missä ei edes ole astianpesukoneliitäntää.

Lopulta löytyi kämppä, kun taistelin sen itselleni. Ensin sain kuulla sen saman litanian, että eikun mielummin haluttaisiin vuokralaiseksi opiskelija tai työssäkäyvä. Piti sitten selostaa suurinpiirtein koko elämäntarina ja selittää miksi olen työtön, ja tehdä selontekoa minkälainen koulutustausta mulla on. Ymmärrän, että asunnon omistajaa kiinnostaa vuokralaisen vuokranmaksukyky, mutta sitä en ymmärrä miksi oletetaan että työttömällä olisi automaattisesti huono maksukyky verrattuna opiskelijaan. Eikä se vakityö ole mikään tae siitä, että vuokrat hoidetaan asiallisesti. Ja aina voi se vakityöläinenkin tulla irtisanotuksi.

Ja luottotiedotkin ihan kunnossa. Ymmärtäisin tenttauksen ja vaatimuksen elämäntarinasta, jos olisi maksuhäiriömerkintä.

Vierailija
29/30 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuhan maksaa työttömän vuokran? Jos olisin vuokranantaja, katsoisin että vuokralainen on siistin ja kunnollisen oloinen. Jos habitus viittaa päihdeongelmaan tai mielenterveysongelmaan, en vuokraisi.

No eikä maksa. Työtön saa työttömyyspäivärahan ja yleisen asumistuen. Joskus noi yhteensä voi olla riittävä summa eikä toimeentulotukeen ole edellytyksiä. Jos on, niin yleensä se toimeentulotuki on asumistuen ja työttömyystuen päälle kymppejä tai max 100-150 e.

Vierailija
30/30 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana en pidä niin pahana työttömyyttä, kuin valehtelua.

Yleensä aina kysyn missä firmassa töissä ja lähes aina minulla on ollut jotakin yhteyksiä yritykseen, joko tunnen omistajia tai henkilökuntaa tai jonkun tutun tuttu on siellä töissä. Nytkin molempien vuokralaisten työpaikkoihin minulla on tiedot, mitä heidän työpaikalleen kuuluu, vaikka vuokralaisistani pidän matalaa profiilia. En tiedä onko se pelkkä sattuma vai ei. Ja asun 70.000 asukkaan kaupungissa, en tiedä miten se olisi pk-seudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän