Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely naisille : feministipuolue vaiko vihreät?

Vierailija
05.04.2017 |

Kumpaaa äänestäisit jos ois pakko valita

Kysely naisille : feministipuolue vaiko vihreät?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin äänestin vihreitä, nyt feministejä. Ajavat naisen arvoa paremmin. 

Vierailija
2/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin äänestää Vihreän edustajaa, koska uskon isomman puolueen menevän läpi paremmin. Feministipuolueella kuitenkin minulle arvoiltaan paras ehdokas, joten äänestin häntä.

Vierailija
4/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota feministipuoluetta. Mitä järkeä on yhden einiintärkeän asin puolueessa? Feminismin ajaminen on hyvä asia, mutta ei se ole mun tärkeyslistalla edes top kympissä. Ku naisilla on ihan hyvä asema Suomessa, vaikkakin vähän parantamisen varaa on. Mut ne on pikkuasioita kokonaiskuvaa tarkastellessa.

N22

Vierailija
5/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuota feministipuoluetta. Mitä järkeä on yhden einiintärkeän asin puolueessa? Feminismin ajaminen on hyvä asia, mutta ei se ole mun tärkeyslistalla edes top kympissä. Ku naisilla on ihan hyvä asema Suomessa, vaikkakin vähän parantamisen varaa on. Mut ne on pikkuasioita kokonaiskuvaa tarkastellessa.

N22

He eivät aja pelkkää feminismiä. Etenkin kuntapolitiikassa tosi monipuolisia asioita ajavat.

Vierailija
6/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää, koska Helsingissä on äärimmäisen tärkeää saada Vihreille vaalivoitto pormestarikysymyksen takia. En todellakaan halua nähdä Vapaavuorta pormestarina!

Vierailija
7/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntavaaleissa äänestin vihreitä,mutta nyt feministejä. Lapsiperheen etu toteutuu paremmin

Vierailija
8/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden välillä vielä, mutta ehkä käännyn feministeihin jos he kerran lapsiperheen etua ajavat paremmin

Vierailija
9/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä nuo kaksi olisivat feministin ainoat vaihtoehdot? Äänestän aina vasemmalla, en siis ikinä esim oikeistopuolue Vihreitä. Ääneni saa tod näk eräs vasemmistoliiton ehdokas, kommunistisen puolueen ehdokas kakkosvaihtoehtona.

t. feministi

Vierailija
10/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden välillä vielä, mutta ehkä käännyn feministeihin jos he kerran lapsiperheen etua ajavat paremmin

Minulle juuri tämä oli syy, miksi en äänestä feministipuoluetta. Innostuin, kun kuulin että tällainen puolue on perustettu. Pettymys oli valtava, kun tajusin että puolue ajattelee lasten olevan nimenomaan naisten asia. Työpäiviä pitäisi lyhentää, että perhearki sujuisi! Ei ole realistinen tavoite. Kuvittelin, että tämä puolue vaatisi perhevapaiden tasajakoa. Tämä olisi oikeasti parantanut naisen asemaa.

Vierailija
11/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kumpaakaan,  tein eri vaalikoneissa testejä ja vihreät ja feministinen puolue oli kauimpana vastauksistani, mikä on outoa, kun on feministi.

Vierailija
12/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin äänestää feministejä mut mä en usko että ne saa mitään paikkaa. Mä äänestin jo vihreitä. Mun mielestä ne vois liittyä samaan ja samaten se eläinten puolue. vihreitä mä äänestän koska ne keksi perustulon ja mä haluan sellasen suomee.

Vierailija
13/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle juuri tämä oli syy, miksi en äänestä feministipuoluetta. Innostuin, kun kuulin että tällainen puolue on perustettu. Pettymys oli valtava, kun tajusin että puolue ajattelee lasten olevan nimenomaan naisten asia. Työpäiviä pitäisi lyhentää, että perhearki sujuisi! Ei ole realistinen tavoite. Kuvittelin, että tämä puolue vaatisi perhevapaiden tasajakoa. Tämä olisi oikeasti parantanut naisen asemaa.

Lapsi on äidin jos et tiennyt. Äidin sisällä lapsi kasvaa ja se on osa äidiä. Äiti synnyttää. Miehiä ei estetä synnyttämästä ne voi ihan vapaasti yrittää.  

Vierailija
14/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun feministinen puolue  vie pakostakin vihreiltä ääniä. Juuri Helsingissä sillä voi olla iso merkitys, muualla maassa tuskin.

Vaalitaktiikkaa olisi pitänyt miettiä paljon enemmän. Vihreät ja feministit ajavat niin samoja asioita, että kannatus olisi kyllä ollut syytä keskittää. Vai onko multa mennyt joku olennainen linjaero ohi näiden välillä?

Vielä erikoisempaa on, että pienetkin liikkeet haluavat pilkkoa itseään vielä pienempiin. On esim. Piraattipuolue ja Liberaalipuolue erikseen, SKP ja KTP erikseen jne.

Vierailija
15/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on äidin jos et tiennyt. Äidin sisällä lapsi kasvaa ja se on osa äidiä. Äiti synnyttää. Miehiä ei estetä synnyttämästä ne voi ihan vapaasti yrittää.  

Tällaiset älykkäät ja rakentavat kommentit ovat kyllä oiva osoitus siitä, että yleinen äänioikeus oli virhe. Kaikkia ei pitäisi päästää äänestämään.

Vierailija
16/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset.

Mä en tykkää noista kummastakaan. Haluan rauhallisuutta ja järkevyyttä. Koti, uskonto ja isänmaa mutta asiallisesti ja hillitysti.

Vierailija
17/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan äänestäisi feminististä puoluetta. Taidankin lähteä äänestämään persuja ihan vain siksi, että ovat ehkä paras vastavoima feminismille tällä hetkellä. Pitäisi tosin saada oikeasti miesten oikeuksia ajava puolue nyt kun feminismi on ottanut niin paljon päätäntävaltaa. 

Vierailija
18/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihreitä, kokeneempi puolueena ja ääneni saa suhteessa enemmän painoarvoa.

Vierailija
19/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskuntavaaleissa äänestin vihreitä,mutta nyt feministejä. Lapsiperheen etu toteutuu paremmin

Miksi just lapsiperheiden etua pitäisi ajaa? Eikö tärkeää ole äänestää puoluetta joka edistää tasapuolisesti yhteiskunnan kokonaisetua?

Vierailija
20/48 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät, koska Suomessa on nyt jo muutenkin liikaa puolueita. Feministipuolueen ajamia teemoja voi ihan yhtä hyvin ajaa Vihreän liiton sisällä.

Todellisuudessa en kylläkään äänestänyt noista kumpaakaan, mutta jos valita pitäisi niin näin.