Kysely naisille : feministipuolue vaiko vihreät?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset.
Mä en tykkää noista kummastakaan. Haluan rauhallisuutta ja järkevyyttä. Koti, uskonto ja isänmaa mutta asiallisesti ja hillitysti.
Minä en kyllä ymmärrä, miten kridet saavat isänmaan mahdutettua aatteeseensa, kun ei se ole Raamatussa mitenkään esiin nouseva teema. Uusi testamentti pikemmin korostaa sitä, ettei kansallisuudella ole väliä, ja ettei "omia" tulisi asettaa etusijalle.
Kristilliset ovat ottaneet listoilleen venäläiskansallismielisen äärioikeiston jäseniä, jotka suoltavat äärirasistista sontaa ja palvovat Hitlerin käsitystä esimerkiksi juutalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota feministipuoluetta. Mitä järkeä on yhden einiintärkeän asin puolueessa? Feminismin ajaminen on hyvä asia, mutta ei se ole mun tärkeyslistalla edes top kympissä. Ku naisilla on ihan hyvä asema Suomessa, vaikkakin vähän parantamisen varaa on. Mut ne on pikkuasioita kokonaiskuvaa tarkastellessa.
N22
Suosittelisin, että tutustut feminismiin vähän paremmin. Ei kannata perustaa käsitystään siihen, mitä nettipalstoilla huudellaan.
Äänestin feminististä puoluetta. Olen ennen äänestänyt vihreitä, mutta ainakin täällä Helsingissä monet vihreistä ovat minun mielestäni poliittisesti turhan oikealla. Mielestäni feministinen puolue on aika lähellä vasemmistoliittoa, mutta vasemmistoliitossa on turhan paljon vanhanaikaista ajattelua ja ay-porukkaa, jotta välittäisin äänestää heitä. Minä pidän syrjimättömyyttä, ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa erittäin tärkeinä asioina, en kyllä kutsuisi pikkuasioiksi… Varsinkin nyt kun hallitus on määrätietoisesti heikentänyt naisten asemaa työmarkkinoilla mm. päivähoito-oikeuden rajaamisella, niin tarvitaan vastavoimaa. Ja feminismissä EI OLE KYSE miesvihasta tai pelkästään naisten oikeuksien ajamisesta, vaan TASA-ARVOSTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskuntavaaleissa äänestin vihreitä,mutta nyt feministejä. Lapsiperheen etu toteutuu paremmin
Miksi just lapsiperheiden etua pitäisi ajaa? Eikö tärkeää ole äänestää puoluetta joka edistää tasapuolisesti yhteiskunnan kokonaisetua?
Näin juuri. Ei riitä yhteiskunnassa, että yhden ryhmän etuja ajetaan. Kokonaisvaltainen hyvinvointi on tärkeämpää. Kaikista tärkein asia on talouden parantaminen ja työttömyyden poistaminen. Nämä vaikuttaisivat niin lapsiperheiden kuin muidenkin asiaan. Toson talous ja työllisyys ei ole niinkään kunnanvaltuustojen tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin feminististä puoluetta. Olen ennen äänestänyt vihreitä, mutta ainakin täällä Helsingissä monet vihreistä ovat minun mielestäni poliittisesti turhan oikealla. Mielestäni feministinen puolue on aika lähellä vasemmistoliittoa, mutta vasemmistoliitossa on turhan paljon vanhanaikaista ajattelua ja ay-porukkaa, jotta välittäisin äänestää heitä. Minä pidän syrjimättömyyttä, ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa erittäin tärkeinä asioina, en kyllä kutsuisi pikkuasioiksi… Varsinkin nyt kun hallitus on määrätietoisesti heikentänyt naisten asemaa työmarkkinoilla mm. päivähoito-oikeuden rajaamisella, niin tarvitaan vastavoimaa. Ja feminismissä EI OLE KYSE miesvihasta tai pelkästään naisten oikeuksien ajamisesta, vaan TASA-ARVOSTA.
Hienosti toistelet sloganeita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Jos feminismissä olisi kyse tasa-arvosta, niin miksi heidän kampanjassaan ei näy tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma, eli miesten asevelvollisuus?
Feminismi on todella pelottava liike ja se pitää saada ehdottomasti pysäytettyä, ennen kuin siihen aatteeseen syntyy uusi Hitler.
Todennäköisesti siellä valtuustossa ei juurikaan yhden asian liikkeille olisi järkevää tekemistä, mieluimmin jättäisin väliin kun äänestäisin noista kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden välillä vielä, mutta ehkä käännyn feministeihin jos he kerran lapsiperheen etua ajavat paremmin
Minulle juuri tämä oli syy, miksi en äänestä feministipuoluetta. Innostuin, kun kuulin että tällainen puolue on perustettu. Pettymys oli valtava, kun tajusin että puolue ajattelee lasten olevan nimenomaan naisten asia. Työpäiviä pitäisi lyhentää, että perhearki sujuisi! Ei ole realistinen tavoite. Kuvittelin, että tämä puolue vaatisi perhevapaiden tasajakoa. Tämä olisi oikeasti parantanut naisen asemaa.
Lapsi on äidin jos et tiennyt. Äidin sisällä lapsi kasvaa ja se on osa äidiä. Äiti synnyttää. Miehiä ei estetä synnyttämästä ne voi ihan vapaasti yrittää.
Lapsi on ensimmäiset 9 kk naisen sisällä, mutta lapsi ei todellakaan ole osa äitiä eikä äidin omaisuutta. Lapsi on erillinen ihminen omine tunteineen ja ajatuksineen, ja lapsella on tai ainakin pitäisi olla tasavertainen oikeus molempiin vanhempiinsa. Vanhemmilla taas ei ole lapseen oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia.
Miksi täällä mainostetaan koko ajan tuota feminatsipuoluetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti toistelet sloganeita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Jos feminismissä olisi kyse tasa-arvosta, niin miksi heidän kampanjassaan ei näy tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma, eli miesten asevelvollisuus?
Puolueohjelmassa mainitsevat kannattavansa jokaiselle sukupuolesta riippumatta vapautta valita palveluksensa muodon tai kieltäytyä siitä ilman sanktioita.
Minusta Suomessa naisilla on nyt asiat hyvin, mutta luettuani riittävästi miesasialiikepropagandaa netissä alan kokea feminismin yhä tärkeämmäksi. Pelottavaa miten usein nämä tyypit ehdottavat naisten perusihmisoikeuksien rajaamista ratkaisuksi omiin ongelmiinsa. Pienen tyttären äitinä en voi olla huolestumatta tästä trendistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolueohjelmassa mainitsevat kannattavansa jokaiselle sukupuolesta riippumatta vapautta valita palveluksensa muodon tai kieltäytyä siitä ilman sanktioita.
Mitähän aikovat tehdä tämän asian eteen konkreettisesti. Eivät ole tehneet mitään tähän mennessä. Sen sijaan on mitä lie marsseja sen puolesta, että nainen saa pukeutua miten haluaa, vaikka kukaan ei ole Suomessa estämässä naisia pukeutumasta miten he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomessa naisilla on nyt asiat hyvin, mutta luettuani riittävästi miesasialiikepropagandaa netissä alan kokea feminismin yhä tärkeämmäksi. Pelottavaa miten usein nämä tyypit ehdottavat naisten perusihmisoikeuksien rajaamista ratkaisuksi omiin ongelmiinsa. Pienen tyttären äitinä en voi olla huolestumatta tästä trendistä.
"Miesliike tai miesasialiike on yhteiskunnallinen liike, joka koostuu erilaisista miesnäkökulmista ja järjestöistä, jotka pyrkivät tukemaan miehiä, muuttamaan miehen roolia ja parantamaan miesten asemaa mm. avioliittoon, huoltajuuteen ja perheväkivaltaan liittyvissä kysymyksissä."
Mikä tuossa liikkeessä on pelottavaa?
En missään nimessä äänestäisi vihreitä, sillä yksityisautoilua ei saa enää tehdä kalliimmaksi tai hankalammaksi. Ainoa järjellinen keino liikkua monessakin paikassa ja säästää aikaa olla perheen kanssa. Ja jos asumista tiivistetään, niin että julkinen liikenne olisi ajallisesti sama kuin yksityisautoilu, niin elinympäristöstä tulee stressaavampi ja meluisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän aikovat tehdä tämän asian eteen konkreettisesti. Eivät ole tehneet mitään tähän mennessä. Sen sijaan on mitä lie marsseja sen puolesta, että nainen saa pukeutua miten haluaa, vaikka kukaan ei ole Suomessa estämässä naisia pukeutumasta miten he haluavat.
Puolue ollut olemassa vasta puolisen vuotta ja ensimmäinen koitos on luonnollisesti käynnissä olevat kunnallisvaalit. Asevelvollisuudesta ei päätetä kunnallisella tasolla, josten sitä vastaan isosti kamppanjoiminen tällä hetkellä olisi outoa ja harhaanjohtavaa. En muista että olisivat järjestäneet mitään pukeutumismarsseja, vaikka ei minulla mitään niitäkään vastaan toki olisi.
Kukaan ei äänestä feministejä. Jäävät marginaaliin kuten muut hörhö aatetoverit kommunisteissa.
Minä en kyllä ymmärrä, miten kridet saavat isänmaan mahdutettua aatteeseensa, kun ei se ole Raamatussa mitenkään esiin nouseva teema. Uusi testamentti pikemmin korostaa sitä, ettei kansallisuudella ole väliä, ja ettei "omia" tulisi asettaa etusijalle.