Mun 38-vuotias mies pelaa pleikkaa.
Joka ilta. Jotain jääkiekkopeliä. En voi sille mitään, mutta mun mielestä se vaan on lapsellista. Ei kai tuon ikäisten enää normaalisti "kuuluisi" tuommoisesta innostua.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (70)
Mun isoveli pelaa kanssa se on 40. Mäkin pelaan joskus mut se ei haluu pelata mun kanssa kun oon muka niin paska. Mun tyttöjen kanssa voi pelata paremmin mut mun kanssa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap itse vietät iltasi ja mitä miehen sinun mielestäsi pitäisi tehdä?
Tuossa pari viestiä ylempänä kuvailin mitä itse teen. Musta olisi kiva jos mies osallistuisi esim tuohon edellä mainitsemaani polkupyörän vertailuun. Ja jos vaikka voitais joku ilta yhdessä katsoa vaikka elokuvaa tai jotain sarjaa. Mutta menee tämä näinkin.
Oletko pyytänyt miestä osallistumaan polkupyörän vertailuun tai pyytänyt katsomaan kanssasi elokuvaa tai jotain sarjaa? Oletko itse edes harkinnut kiinnostuvasi miehesi kiinnostuksen kohteesta? Eli ottavasi ohjainta käteen ja pelaavasi miehesi kanssa? Mikäli et niin miksi oletat miehen kiinnostuvan sun harrastuksistasi?
Minulle samanikäisenä naisena vastaava olisi tosi iso turn-off. Ja on ollut jo parikymppisestä saakka. Eri asia, jos joskus haluaa kokeilla huvikseen, mutta jos siitä tosissaan innostuu ja siihen rupeaa hirveästi menemään aikaa, niin tuntuisi kuin olisi teinin (lapsen) kanssa. Kiinnostavien miesten mielenkiinnon kohteet on älyllisempiä ja suuntautuu muualle kuin täysin fiktiiviseen maailmaan.
Pelaaminen on aivan normaalia ajanvietettä.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pelaa pleikkaa ja sinä istut av-palstalla. Rattoisaa.
Eikö! Surffailen myös muilla sivuilla; katselen lapsellemme polkupyörää eri liikkeiden sivuilta, luen lehteä, tsekkaan Wilmat, ja selailen toria ja huutista jos sattuisin löytämään uuteen kotiimme uuden ruokapöydän. Ennen nukkumaan menoa luen kirjaa. Mies pelaa pleikkaa.
'
Eli ympäri vuoden etsit pöytää ja pyörää? Wilmaviestejäkään ei tule läheskään joka päivä, todellakaan.
Fiksu ihminen menee esimerkiksi vapaapäivänään Fidan tai muuhun vastaavaan myymälään, itse löysin täyspuisen Askon jatkettavan ovaalinmallisen ruokapöydän Fidasta 80 eurolla ensimmäisellä käyntikerralla, hionta ja maalaus maksoi muutaman kympin. Tehty joskus 40-50 luvulla, eikä ole pelkoa että lastulevy lahoaa parissa vuodessa. Polkupyörien kuvien katselu netissä on turhaa, lapsen pitää itse päästä kokeilemaan pyörää liikkeessä. Järjenkäyttö on sallittua uhriutumisen sijasta.
Montako kymmentä tuntia olet tähän "metatyöhösi" yhteensä käyttänyt? Ilmoitatko mahdollisessa kyselyssä nämä kotitöihin kuluttamiisi tunteihin? ;)
Oletko sä tyhmä tai jotain? Sanoinko mä että mä etsin joka päivä vuoden ympäri sitä pöytää ja polkupyörää? Mä tein niin eilen. Tänään en tee, koska olen iltamyöhään asti töissä. Ja mä tsekkaan Wilmat joka päivä, oli siellä viestejä tai ei. Mä myös vapaapäivinäni kiertelen mahdollisuuksien mukaan kirppareilla, aina kun vaan ehdin. Olen tehnyt paljonkin löytöjä kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista. Myös torista ja huutiksesta. Sun ei tarvitse alkaa mua siinä asiassa neuvomaan, kiitos vaan. Mikä olisi sinun mielestä hyväksyttyä toimintaa minulle kun mies pelaa sitä pleikkaansa? Pitäisikö minun olla hengessä mukana ja katsella hänen pelaamistaan? Vai saanko kuluttaa aikani suffailemalla netissä? Joskus myös esim. neulon, käyn läpi valokuvia koneella ja tilailen niitä yms. (Telkkaria en katso, koska mies pelaa sitä pleikkaa.) Siltikin, mun mielestä aikuisen ihmisen pleikan pelaaminen on vaan lapsellista.
Mä 32 ja mies 37 pelataan pleikkaa joka ilta melkeen. Tai jotain muuta konsolia. Niitäkin meillä on kaikkia kaks niin ei tartte tapella.
Vierailija kirjoitti:
Minulle samanikäisenä naisena vastaava olisi tosi iso turn-off. Ja on ollut jo parikymppisestä saakka. Eri asia, jos joskus haluaa kokeilla huvikseen, mutta jos siitä tosissaan innostuu ja siihen rupeaa hirveästi menemään aikaa, niin tuntuisi kuin olisi teinin (lapsen) kanssa. Kiinnostavien miesten mielenkiinnon kohteet on älyllisempiä ja suuntautuu muualle kuin täysin fiktiiviseen maailmaan.
Kiinnostunut ei saa olla siis myöskään kirjallisuudesta, paitsi tietokirjoista ja elämänkerroista, tai tv-sarjoista ja elokuvista, paitsi dokumenteista? Vai päteekö tämä "täysin fiktiiviseen maailmaan" ainoastaan peleihin ja muuhun mistä sinä itse et pidä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pari viestiä ylempänä kuvailin mitä itse teen. Musta olisi kiva jos mies osallistuisi esim tuohon edellä mainitsemaani polkupyörän vertailuun. Ja jos vaikka voitais joku ilta yhdessä katsoa vaikka elokuvaa tai jotain sarjaa. Mutta menee tämä näinkin.
Oletko ehdottanut elokuvan tai sarjan katsomista? Oletko kysynyt miehen mielipidettä pyörän ostamisesta?
Harrastus se pelaaminen on siinä missä mikä tahansa muukin. Hyödyllisempää se ainakin on kuin penkkiurheilu, ravintolassa istuminen tai hömppäsarjojen seuraaminen tv:stä tai netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt mieheltä, voisiko hän osallistua tuohon polkupyöräjuttuun tai haluaisiko hän katsoa jonkun elokuvan kanssasi? Koska tuskin se osaa ajatuksia lukea. Tää voi tuntua mahdottomalta ajatukselta, mutta ehkä mieskin tykkäis jos kokeilisit pelata sen kanssa joku päivä :) Pelit on nykyään oikeasti viihdyttäviä, enkä näe mitä lapsellista siinä on.
T: nainen joka läpäs Pokemon Sunin viimeviikolla :)
Olen kysynyt, tietenkin. Yleensä vastaus on että "mä pelaan viel pari peliä". Siinä vaiheessa kun mun pitää jo mennä nukkumaan niin hän havahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas neljäkymppisenä naisena olen huomannut, että nimenomaan älykkäät ja älylliset miehet nauttivat näistä "lapsekkaista", fiktiiviseen maailmaan sijoittuvista ajanvietteistä: lautapeleistä, roolipeleistä, pleikasta, elokuvista, kirjoista. Jotenkin kummassa nuo miehet tuntuvat tietävän aika laajalti nyky-yhteiskunnankin toiminnasta.
Sitten toisentyyppisiä miehiä ovat nämä, jotka remontoivat ja käyvät kalalla, ja joita eivät älylliset mielenkiinnon kohteet niin kiinnosta. Hyviä miehiä varmasti nämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Täysin fiktiiviseen maailmaan? Kuten elokuviin, kaunokirjallisuuteen tai tv-sarjoihin? Minusta ihminen, jota ei kiinnosta kirjallisuus, taide tai laadukas viihde, on tylsä. Vai tarkoitatko, että puolisosi pitäisi iltaisin tehdä tiedettä, koodata tai vaikkapa kirjoittaa itse romaania?
Riippuu tietysti pelistä, mutta aika moni peli on nykyään hyvinkin syvällinen ja ajatuksia herättävä. Eivät tietenkään kaikki, mutta monet. Ei kannata katsoa pelkkää pintaa. Monien pelien kehittämiseen on panostettu kymmeniä tai jopa satoja miljoonia dollareita tai euroja. Raha ei takaa laatua, mutta antaa kyllä mahdollisuuden panostaa laatuun.
No onhan tuo nyt kieltämättä hyvin hyvin hyvin outoa, että aikuinen mies pelaa lasten leluilla! Zaatana, milloin ihmisistä tollasia vaaveja? Tämän palstan nimi on jo vauva, eikö se nyt luoja paratkoon riitä? !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pelaa pleikkaa ja sinä istut av-palstalla. Rattoisaa.
Eikö! Surffailen myös muilla sivuilla; katselen lapsellemme polkupyörää eri liikkeiden sivuilta, luen lehteä, tsekkaan Wilmat, ja selailen toria ja huutista jos sattuisin löytämään uuteen kotiimme uuden ruokapöydän. Ennen nukkumaan menoa luen kirjaa. Mies pelaa pleikkaa.
'
Eli ympäri vuoden etsit pöytää ja pyörää? Wilmaviestejäkään ei tule läheskään joka päivä, todellakaan.
Fiksu ihminen menee esimerkiksi vapaapäivänään Fidan tai muuhun vastaavaan myymälään, itse löysin täyspuisen Askon jatkettavan ovaalinmallisen ruokapöydän Fidasta 80 eurolla ensimmäisellä käyntikerralla, hionta ja maalaus maksoi muutaman kympin. Tehty joskus 40-50 luvulla, eikä ole pelkoa että lastulevy lahoaa parissa vuodessa. Polkupyörien kuvien katselu netissä on turhaa, lapsen pitää itse päästä kokeilemaan pyörää liikkeessä. Järjenkäyttö on sallittua uhriutumisen sijasta.
Montako kymmentä tuntia olet tähän "metatyöhösi" yhteensä käyttänyt? Ilmoitatko mahdollisessa kyselyssä nämä kotitöihin kuluttamiisi tunteihin? ;)
Oletko sä tyhmä tai jotain? Sanoinko mä että mä etsin joka päivä vuoden ympäri sitä pöytää ja polkupyörää? Mä tein niin eilen. Tänään en tee, koska olen iltamyöhään asti töissä. Ja mä tsekkaan Wilmat joka päivä, oli siellä viestejä tai ei. Mä myös vapaapäivinäni kiertelen mahdollisuuksien mukaan kirppareilla, aina kun vaan ehdin. Olen tehnyt paljonkin löytöjä kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista. Myös torista ja huutiksesta. Sun ei tarvitse alkaa mua siinä asiassa neuvomaan, kiitos vaan. Mikä olisi sinun mielestä hyväksyttyä toimintaa minulle kun mies pelaa sitä pleikkaansa? Pitäisikö minun olla hengessä mukana ja katsella hänen pelaamistaan? Vai saanko kuluttaa aikani suffailemalla netissä? Joskus myös esim. neulon, käyn läpi valokuvia koneella ja tilailen niitä yms. (Telkkaria en katso, koska mies pelaa sitä pleikkaa.) Siltikin, mun mielestä aikuisen ihmisen pleikan pelaaminen on vaan lapsellista.
Kukaanhan ei ole kieltänyt sinua käyttämästä aikaasi haluamallasi tavalla, ei edes miehesi. Toisaalta sinä pidät miehesi peliharrastusta lapsellisena. Eikö hänellä kuitenkin ole oikeus käyttää aikaansa haluamallaan tavalla. Sinä haluat shoppailla kirppareilla, miehesi haluaa pelata.
Sivumennen sanoen minun vaimoni 48-vuotias mies pelaa sekä tietokoneella että konsoleilla. Ja jopa kännykällä, välillä yhdessä vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan oikeasti yrittänyt ajatella tätä asiaa avarakatseisesti, mutta silti mä olen sitä mieltä että se on lapsellista. Mun päähän ei vaan mahdu että miten aikuinen voi olla tuosta kiinnostunut.
Nämä on näitä elämän suuria mysteerejä. Minäkään en avarakatseisena ja maailmoilla asuneena miehenä voi millään tavoin käsittää, miksi aikuiset naiset hyysäävät kolmansien maiden laittomasti maahantulleita eri kulttuurin edustajia ja vähättelevät rajusti kaikkea heihin liittyvää negatiivista. Mies ja Nainen ovat siinäkin mielessä erilaisia, että he eivät vaan pysty ymmärtämään toisia kaikissa asioissa...
Ja sä oot av:llä, tasapeli! ;-)
Ei vaan. Jos se on sen tapa rentoutua? Parempi kuin että esim. ryyppäisi. Tuon ikäisille noi pelit oli tärkeitä lapsena ja nuorena ja voi olla sitä edelleen. Maailma muuttuu. Kohta vanhainkodeissakin soi rock ja siellä pelataan pleikkaa. Anna pelata rauhassa, jos teillä kuitenkin on myös yhteistä aikaa sopivasti? Tee sä sillä välin jotain omaa rentouttavaa juttuasi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt kieltämättä hyvin hyvin hyvin outoa, että aikuinen mies pelaa lasten leluilla! Zaatana, milloin ihmisistä tollasia vaaveja? Tämän palstan nimi on jo vauva, eikö se nyt luoja paratkoon riitä? !
Juurikin näin! Kerrankin jollain on jämäkkä ote asioihin! Sitä ei usein nähdä täällä, vaan ihmiset ovat tuuliviirejä.
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta. Jotain jääkiekkopeliä. En voi sille mitään, mutta mun mielestä se vaan on lapsellista. Ei kai tuon ikäisten enää normaalisti "kuuluisi" tuommoisesta innostua.
Mitä mieltä te olette?
mä olen 45 vuotias ja pelaan verkossa paria suosittua fps peliä ja kerkon tämä "häpeilemättä" kaikille ,ja mikään tässä maailmassa ei estä pelaamistani,yks paska hailee mitä ketäkin on mieltä ,kysytäänpä AP että mitä sen miehen pitäis tehdä?juoruilla kukkahattu tätien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä te olette?
Onneksi sinä aikuisempana tulet tänne itkemään miehesi käytöksestä ja sen jälkeen menet tv:n eteen katsomaan hömppää joka ei ole lainkaan lapesllista.
'