Onko vanhempi vielä tarpeellinen vaikka,
lapet ovat isoja? Ja ei enää ole lisää lapsiakaan mahdollista saada perheeseen.
Kommentit (21)
Apua! Olenko minä kasvattanut lapseni jotekin väärin, kun he vielä saattavat kysyä jotakin ja todeta, että kiva kun on äiti jolta kysyä, vaikka ovat muutaneet kotoaan jo kolme vuotta sitten?
Eikö sinulle vanhemmat ole enää tärkeitä ja tarpeellisia?
N40
Etkö voi enää käyttää lapsiasi oman egon jatkeena ja päteä heidän avullaan? Kyllä sinä voi itseäsi vielä korostaa heidän ekonominurallaan, kuinka on yksin ja vain yksin sinun ansiotasi.
Puhun ala-astelaisista ja ylä-astelaisista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhun ala-astelaisista ja ylä-astelaisista. Ap
Hehän vasta vanhempia tarvitseekin, kun alle kouluikäisiä keskitytään lähinnä pitämään hengissä.
Mun mielestä tuon ikäisten kanssa ei ole enää lapsiperhe arkea ovat jo isoja.
Perhearki on pienten kanssa niin ihanaa. Aika tarpeeton tuossa kohtaa on.
On mulla ainakin tekemistä 7v. ja 10v kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Perhearki on pienten kanssa niin ihanaa. Aika tarpeeton tuossa kohtaa on.
No ei ole tarpeeton, ja mun mielestä on vaan hyvä kun on kunnolla omaa aikaa. On tässä elämässä muutakin kuin lapset.
Teini tarvitsee vielä tosi paljon. Oikein odotan että muuttaa kotoa, niin pääsen taas tekemään uraa.
Onhan nyt esim. 10v lapsen kanssakin vielä paljon hoitamista.
Meillä ala-aste ikäsiä ja mahdoton härdelli, kyllä pitää monin tavoin hoitaa.
Mä olin just 4v lääkärineuvolassa, ja kyllä poika pieneltä tuntuu.
Siis vaikka aika isoja kysymyksiä siellä esitetään.
Niin on vanhempi tarpeellinen vaikka lapsi jo isokin.
Koen edelleen äitini tarpeelliseksi, vaikka olenkin jo 34-vuotias ja minulla on "omaakin perhettä". Äitini ja isäni ovat kuitenkin aina minun äitini ja isäni, äärimmäisen rakkaita. Ihana jutella ja pyytää neuvoa. Aina saa mennä kotikotiin vanhempien luokse.
Minä ainakin koen olevani vielä hyvinkin tarpeellinen äitinä vaikka lapset ovat jo 15v. ja 20v.
Toki vanhemman lapsen elämässä olemme vain vähän niinkuin taustatukena.
Harkitsetko itsemurhaa vai mistä moinen kysymys?
Minkä ikäisistä ylipäänsä puhut? Iso voi olla alakoululainen tai kotoa jo poismuuttanut.