Iholla 2017
Kommentit (1274)
Olis kyllä elämä raskasta, jos pitäis koko ajan analysoida itseään ja sitä kuinka muut näkee ja kokee itsensä. Vähemmästäkin hermo kiristyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurahan on toimittanut Saara Aalto -kirjan. hänellä on ollut Nyt-liitteessä hauskoja tv-kirjoituksia.
Kuten myös kirjan JVG:sta. Sekä sen Hanna Gullichsenin kustantaman Kaisa Joupin valokuvakirjan "tyhjä syli tekstit". Kaisa oli eilisessä jaksossa myös mukana näköjään.
On siis kirjoittanut nuo kirjat, ei toimittanut.
Kristiina selittää itseään koko ajan. Se on rasittavaa. Ei anna ihmisille aikaa eikä tilaa muodostaa mielikuvaa hänestä itse, vaan työntää ajatukset toisen suuhun.
Vai johtuuko nyt vaan siitä, että selittää sille Apu-lehden toimittajalle itseään ja olemistaan.
Huoh.
Tuo reissu on kyllä yks nolous. Kaikesta ihmiset itseään "myy". Apu-lehtihän ton varmaan sponssasi.
Jos tuo lautailija sanoo vielä kerran "rinne" tai "rinteeseen" niin en katso enää.
On jotenkin tosi tyhjä kausi tähän mennessä.
Katson silti. Ihmiset on mielenkiintoisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän sanoi ullakkoremontin kestäneen jo puolitoista vuotta? Ja siinä kohtauksessa kun etsi rappukäytävässä poraajaa niin mainitsi että on pyhä ja silti porataan. Kun joku kommentoi että ei kai ne viikonloppuna poraa ja joku että ei kai yksi remontti kovin kauaa kestä.
Asukkaat myös remppasivat asuntojaan, mutta tietysti pyhänä saa rempata, jos oot 5päivää töissä niin ei siinä kauheasti ehdi rempata, jos ei saisi pyhänä rempata. Tyyppi joka on aina kotona, niin joo varmaan ärsyttää, herätä joka aamu poraamiseen, mut sellaista se on kun kerrostalossa on remonttia. Meillä oli remontinaikana, ainakin sääntö ettei vkl saa tehdä kovia ääniä ja vko teki töitä 7-18. Mutta ei toi vkl kielto koske asukkaiden remontteja. :D ja ei kenelläkään ei oikeus puhelimeen tod.näk viattomalle huutaa, et seuraavalla kerralla on mora mukana :'D
Morasta taisi huutaa sille taloyhtiön rempaa tekevälle urakoitsijalle, joka asukkaiden ja taloyhtiön kanssa sovittuja sääntöjä rikkoi toistuvasti. Näin siis minä sen asian ymmärsin.
Jatkuva melu vaikuttaa ihmisen psyykeen. Käsittääkseni Kristiina viettää sapattivuotta, eli ei käy töissä (voin olla väärässä) ja on päivisin paljon kotona. Muistan, että kun muutama vuosi sitten duunipaikkani talossa oli ullakko-hissiremppa (kokonaiskesto yli 2 vuotta) tunsin melkein tulevan hulluksi, Kalliota piikattiin ja rakennusjätteen ja louhintajätteen lastaus esimerkiksi aiheutti niin kovaa melua, että puhelimessa ei pystynyt puhumaan, pahimpina hetkinä olisi tehnyt mieli pamauttaa jotain, ihan ketä vaan, kuonoon. En siis pamauttanut, mutta se melun aiheuttama aggressio pelotti itseänikin, vaikka illat ja yöt sai olla kotona hiljaisuudessa.
Joo mutta sä et silti uhkaile ketään moralla. Koskaan. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo lautailija sanoo vielä kerran "rinne" tai "rinteeseen" niin en katso enää.
Taitaa olla aika iso osa lumilautailijan elämää tuo "rinne"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika iso osa lumilautailijan elämää tuo "rinne"
Ihan ymmärrettävää toki.
Mutta on varmaan ihmisessä muutakin.
Mulla jäi ekasta kaudesta mieleen maria nordin, talonrakennusprojekti ja raivoava, pelottava kirvesmies joka näytti siltä että käy marian päälle kun tämä jostain asiasta sanoi, eikä edes pahasti, toivottavasti ukko sai potkut.
Voi olla että muistan väärin, mutta mun mielestä aikasemmilla kausilla on jokaisella henkilöllä ollut oma tarinanlinjansa, jota on sitten seurattu ohjelman ajan.
Nyt näytetään lyhyitä otantoja sieltä täältä, eikä mistään saa oikein otetta.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina selittää itseään koko ajan. Se on rasittavaa. Ei anna ihmisille aikaa eikä tilaa muodostaa mielikuvaa hänestä itse, vaan työntää ajatukset toisen suuhun.
Vai johtuuko nyt vaan siitä, että selittää sille Apu-lehden toimittajalle itseään ja olemistaan.
Huoh.
Tuo reissu on kyllä yks nolous. Kaikesta ihmiset itseään "myy". Apu-lehtihän ton varmaan sponssasi.
Ikään kuin Kristiina olisi miettinyt että mitäköhän tekisi, jotta saisi kuvattavaa. Mikä loisi mielikuvaa ihmisestä, joka tekee räväköitä irtiottoja arjesta?
Apu-diili on sitten sovitettu tähän.
Sellainen olo tulee.
En jaksanut enää Joensuun asemalle saapumisen jälkeen katsoa Kristiinan osuuksia vaan kelasin niiden ohitse. En tiedä onko rouva oikeasti noin rasittava ja itsekeskeinen vai onko tämä ohjelma editoitu niin, mutta halua katsoa enää häntä.
Jos Kristiinalla on sapattivuosi, hermostuu helposti melusta ja tietää rempan jatkuneen jo 1,5v (eikä ole vielä loppumassa), niin miksi jää sapattivuodeksi asumaan sinne rempan keskelle? Jos on oma asunto, olisi voinut alivuokrata sen ja muuttaa itse jonnekin rauhallisempaan kämppään viettämään retriittiään.
Mulle tulee lumilautailijatytön ulkonäöstä ja äänestä vähän mieleen Maria Nordin :) Tykkään siitä ainakin toistaiseksi, ei ole liian minä-keskeinen. Toivottavasti rannevamma parantuu pian ja ehtii keräämään pisteitä Euroopan kisoista.
Kristiina on kyllä vähän pelottava. Kuten itsekin sanoi toimittajalle, että jotkut pelkää hänen voimakasta katsettaan ja sitä hänestä huokuvaa intensiivisyyttä. En tuntisi oloani rennoksi hänen seurassa, koska vaikuttaa niin kireältä, räjähdysherkältä, itsetietoiselta, omapäiseltä ja kykenemättömältä kompromisseihin. Plus ääni on terävä ja kova. Puuttuu empaattisuus ja rentous.
Sarjassa toistuu aika paljon sana buugi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että muistan väärin, mutta mun mielestä aikasemmilla kausilla on jokaisella henkilöllä ollut oma tarinanlinjansa, jota on sitten seurattu ohjelman ajan.
Nyt näytetään lyhyitä otantoja sieltä täältä, eikä mistään saa oikein otetta.
No eihän nyt vielä parin jakson perusteella voi ollakaan havaittavissa mitään tarinalinjaa. Mä oon tykännyt tästä kaudesta tosi paljon. Henkilöt ovat yhtä ihanan ärsyttäviä kuin aiemmillakin kausilla.
Morasta taisi huutaa sille taloyhtiön rempaa tekevälle urakoitsijalle, joka asukkaiden ja taloyhtiön kanssa sovittuja sääntöjä rikkoi toistuvasti. Näin siis minä sen asian ymmärsin.
Jatkuva melu vaikuttaa ihmisen psyykeen. Käsittääkseni Kristiina viettää sapattivuotta, eli ei käy töissä (voin olla väärässä) ja on päivisin paljon kotona. Muistan, että kun muutama vuosi sitten duunipaikkani talossa oli ullakko-hissiremppa (kokonaiskesto yli 2 vuotta) tunsin melkein tulevan hulluksi, Kalliota piikattiin ja rakennusjätteen ja louhintajätteen lastaus esimerkiksi aiheutti niin kovaa melua, että puhelimessa ei pystynyt puhumaan, pahimpina hetkinä olisi tehnyt mieli pamauttaa jotain, ihan ketä vaan, kuonoon. En siis pamauttanut, mutta se melun aiheuttama aggressio pelotti itseänikin, vaikka illat ja yöt sai olla kotona hiljaisuudessa.