Iholla 2017
Kommentit (1274)
Kaiken kaikkiaan kaudesta arvosana -7. Ensi kerralla tavismiehet ja -naiset kehiin, kiitos!
Mä tulkitsen sen, että Laura (ja Venla Kokkonen) ovat tuoneet esille painonsa kommentoinnin siksi, että ulkonäkö naisten kohdalla nostetaan aina niin hirveän tärkeäksi asiaksi. Siis eivät ole niinkään halunneet kommentoida noita henkilökohtaisempia kommentteja / loukkauksia, vaan halunneet herättää yhteiskunnallista keskustelua. Mitä väliä jonkun toisen painolla tai ulkonäöllä oikeasti on? Ja miksi nimeomaan naisen ylipaino suorastaan suututtaa ulkopuolisia?
Vierailija kirjoitti:
Mä tulkitsen sen, että Laura (ja Venla Kokkonen) ovat tuoneet esille painonsa kommentoinnin siksi, että ulkonäkö naisten kohdalla nostetaan aina niin hirveän tärkeäksi asiaksi. Siis eivät ole niinkään halunneet kommentoida noita henkilökohtaisempia kommentteja / loukkauksia, vaan halunneet herättää yhteiskunnallista keskustelua. Mitä väliä jonkun toisen painolla tai ulkonäöllä oikeasti on? Ja miksi nimeomaan naisen ylipaino suorastaan suututtaa ulkopuolisia?
Totta, tässä yksi asia jota olen pitänyt ihan ihme touhuna jo pienestä pitäen. En ymmärrä mitä ihmiset saavat irti toisten ulkonäön arvostelusta, ja varsinkin, kun se inho toisen ulkoista olemusta kohtaan yritetään verhota muka jotenkin huoleksi toisen terveydestä. Pyhpah, ei minua ainakaan kiinnosta miten joku tuikituntematon elämänsä elää, ja onko mahdollinen kuolinsyy aikanaan itsensä loppuun polttaminen liiallisella urheilulla tai näännyttämisellä, ylensyönti, tupakointi, alkoholimyrkytys... Eikä tasan tarkkaan kiinnosta minkä verran verovaroja menee minkäkin ihmisryhmän hoitamiseen. Joten puhukaahan ihmiset asioista niiden oikeilla nimillä, älkääkä yritelkö kaunistella mielipidettänne toisen ulkonäöstä muka terveyskysymykseksi!
Mutta tosiaan, tuohon miksi eritoten naisten ulkonäkö ja (erityisesti) paino tuntuu olevan koko kansan vapaasti kommentoitavissa en kyllä osaa antaa järkivastausta. Sillä ei se vain käy järkeen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin ja lehtijutusta minä ainakin ymmärsin, että kyse oli myös siitä että ulkonäön negatiivinen kommentointi on yleensä asiattominta.
Eikö todellakaan ole missään katsottavissa ekaa ja tokaa kautta??????
Onnea Krisse!
Hä. Nytkö se sitten loppui. Tykkäsin kaikista naisista tosi paljon. Kivoimpia jaksoja oli melkeinpä perhejaksot. Kiva oli myös Erikan ja sen pojan hassuttelu. Ystävät on niin tärkeitä.
Karisman hanuristi ei ollut nyt näissä vikoissa jaksoissa se tyttö.
Hyvä loppu sinänsä. Kaikkea hyvää toivon Lauran perheelle ja sinänsä jäi hyvät enteet sen suhteen.
Minusta Kristiina N ei ehkä kerro kaikkea sanoilla, mutta oli helppo tulkita muuten, eleitä ja ilmeitä. Minä tykkäsin hänestä. Jännä hurjapää 😊
Erikaan tykästyminen vei ehkä eniten aikaa, mutta kyllä sekin tapahtui sitten. Nyt ehkä lopullisesti, kun kuvasivat sen tanssijapojan ja hänen ystävyyttä
Iholla seuraaja kirjoitti:
Onnea Krisse!
Hä. Nytkö se sitten loppui. Tykkäsin kaikista naisista tosi paljon. Kivoimpia jaksoja oli melkeinpä perhejaksot. Kiva oli myös Erikan ja sen pojan hassuttelu. Ystävät on niin tärkeitä.
Karisman hanuristi ei ollut nyt näissä vikoissa jaksoissa se tyttö.
Mua jäi myös mietityttämään se hanuristityttö. Toivottavasti hänelle kuuluu hyvää.
Jaan Lauran miehen kanssa saman tuttavapiirin (mieheni kautta) ja valitettavasti olen välillä joutunut Lauran kanssa samoihin juhliin. Käsittämättömän huomionkipeä ihminen, jonka on pakko kokoajan olla äänessä ja esillä. Miehensä paljon maanläheisempi. Todella hauska livenä, vaikka tuntemattomia kohtaan kylmän oloinen varmaan ujouttaan. En ymmärrä, miksi ikinä ovat päätyneet yhteen. Toisaalta mieshän soitti bändissä, kun tapasivat. Laura varmaan lähti havittelemaan jotain rokkielämää, kuka tietää.
Mua harmittaa, että tämä loppui jo. Alussa en lämmennyt, mutta sitten tykästyinkin kaikkiin.. Olisin toivonut kauden kestävän yhtä kaymuan kuin aiemmatkin kaudet, eikös tämä ollut lyhyempi?
Vierailija kirjoitti:
Jaan Lauran miehen kanssa saman tuttavapiirin (mieheni kautta) ja valitettavasti olen välillä joutunut Lauran kanssa samoihin juhliin. Käsittämättömän huomionkipeä ihminen, jonka on pakko kokoajan olla äänessä ja esillä. Miehensä paljon maanläheisempi. Todella hauska livenä, vaikka tuntemattomia kohtaan kylmän oloinen varmaan ujouttaan. En ymmärrä, miksi ikinä ovat päätyneet yhteen. Toisaalta mieshän soitti bändissä, kun tapasivat. Laura varmaan lähti havittelemaan jotain rokkielämää, kuka tietää.
Kuulostat paskamaiselta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan en anna luonneanalyyseja toisista ihmisistä vauva-palstalle kirjoitetun parin rivin perusteella. Se vasta paskamaista olisi!
Minusta Kristiina Komulainen oli jotenkin ihan kuin lapsi joissakin jaksoissa. Aikuinen ihminen alkaa itkeä vollottaa sitä, kun ei pääse yhtenä päivänä ajamaan motocrossia??? Tuli ihan mieleen lapsi hänestä. Jotenkin muutenkin olin saanut hänestä paremman vaikutelman, kun hän oli Iholla- sarjassa. Hänessä ei ollut mitään mielenkiintoista tai kiinnostavaa.
Samoin Kristiina N, hänessäkään ei ollut mitään mielenkiintoista tai kiinnostavaa.
Laura, Erika ja Sini olivat kiinnostavia ja mielenkiintoista katsottavaa. Minusta Sini on todella symppis. Lauran elämä on mielenkiintoista, sitä jaksoi seurata illasta toiseen. Erika myös paransi julkisuus kuvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkonen nyt on täysi vitsi. Iholla kausi keskittyi hänen osaltaan varatun panona olemiseen (taisi olla punainen lanka hänen osaltaan silloin) ja biletykseen. Sitä kannattaa tosiaan miettiä, mitä itsestään julkisesti antaa jos ei kestä kritiikkiä.
Niin. Miksei Venla Kokkoselle tullut mieleenkään, että suurin osa ihmisistä pitää ei hyväksyttävänä käytöksenä sitä, jos on suhteessa varattuun mieheen? Jos ei olisi tiennyt miehen vaimosta/ perheestä/ tyttöystävästä, niin se olisi eri asia. Ihminen jolla ei itsellä ole perhettä ei voi ymmärtää, että jollekin perhe on kaikki. Ja sitä ei tule toinen nainen rikkomaan. Vika on tiestysti miehen, mutta fiksu nainen olisi jättänyt homman siihen, kun sai tietää miehen olevan varattu.
Ja jos hänellä on bilettävä elämäntyyli, niin se on. Mutta se kaikki tallentui kameralle.
Ei olis varaa tulla ulisemaan mistään, kun itse on kaiken aiheuttanut.
Minkä alan firma sinin äidillä on?
Vierailija kirjoitti:
Jumalavita, mikä mulkku. Toivon, ettei omata kaveripiiristä löydy tällaisia selän takana kaakattavia juorukelloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan en anna luonneanalyyseja toisista ihmisistä vauva-palstalle kirjoitetun parin rivin perusteella. Se vasta paskamaista olisi!
Tuossahan tuotiin esiin, että arvio perustui muutaman rivin kommenttiin.
Enpä tiedä, kumpi loppujen lopuksi on paskamaisempaa, anonyymi ilkeä kommentti tuttavasta vauva palstalle, vai toisen keskustelijan kommenttiin vastaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkonen nyt on täysi vitsi. Iholla kausi keskittyi hänen osaltaan varatun panona olemiseen (taisi olla punainen lanka hänen osaltaan silloin) ja biletykseen. Sitä kannattaa tosiaan miettiä, mitä itsestään julkisesti antaa jos ei kestä kritiikkiä.
Niin. Miksei Venla Kokkoselle tullut mieleenkään, että suurin osa ihmisistä pitää ei hyväksyttävänä käytöksenä sitä, jos on suhteessa varattuun mieheen? Jos ei olisi tiennyt miehen vaimosta/ perheestä/ tyttöystävästä, niin se olisi eri asia. Ihminen jolla ei itsellä ole perhettä ei voi ymmärtää, että jollekin perhe on kaikki. Ja sitä ei tule toinen nainen rikkomaan. Vika on tiestysti miehen, mutta fiksu nainen olisi jättänyt homman siihen, kun sai tietää miehen olevan varattu.
Ja jos hänellä on bilettävä elämäntyyli, niin se on. Mutta se kaikki tallentui kameralle.
Ei olis varaa tulla ulisemaan mistään, kun itse on kaiken aiheuttanut.
Mistä kuvittelet, että Venlalle ei tullut mieleen, että ihmiset eivät hyväksy suhdetta varattuun mieheen. Hänhän taisi puida sitä jopa kameralle.
No nyt on kausi katsottu loppuun, ja paremmalla ajalla saattaa tulla pidempääkin analyysiä/mielipidepostausta kaikista osallistujista, mutta haluaisin omalta osaltani ottaa vielä osaa tuohon Lauran ympärillä pyörivään painokeskusteluun (nyt kun sitä on puitu ihan lehdissäkin asti...).
Täällä on kommentoitu paljon sitä, miten Laura on tarttunut saamastaan "kritiikistä" ainoastaan niihin painokommentteihin.
Valitettavan usein ihminen, joka kokee oman painonsa ongelmaksi (vaikka ihan vain syvällä pinnan alla), saattaa käsittää kaikkien itseensä kohdistuvien negatiivisten kommenttien liittyvän painoonsa tavalla tai toisella. Onhan täällä muutamissa viesteissä Lauraa ihan suoraankin läskiksi haukuttu (ja mielestäni toisten ulkonäön kommentoijat saisivat kyllä mennä itseensä), mutta katsotaas muita kommentteja:
"Ällöttävää kuvata, kun puputtaa hotellin sängyllä pähkinöitä" muuttuu helposti kohteen mielessä muotoon "ällöttävä läski kuvaa kun porsastelee hotellihuoneessa".
"Jotenkin siivoton olemus, kulkeeko oikeasti päiväkaudet samoissa meikeissä pesemättä niitä pois?" puolestaan "ällöttävä siivoton porsas, naamakin likainen ja ihrainen, jos kasvojen hygienia on tuota luokkaa, niin miltähän mahtaa haista muuten, hikinen läski".
"Siivoaisi joskus" = "onko ihmekään, että elää moisessa sikolätissä kun on tuollainen läskiporsas, kyllähän sitä näkee ettei paljoa jaksa persettä sohvalta nostaa siivotakseen",
"Ei jakseta päivässä matkustaa paria tuntia työkaupungista kotiin lasten luo, mutta baarissa jaksetaan kuitenkin riekkua työtuttujen kanssa?" = "ällöttävä siiderivalas riekkuu jossain baareissa kuin sinkku olisi, turha sinun on sinne tuossa kunnossa mennä itseäsi esittelemään",
ja niin edelleen...
En ole tarkoittanut ylläolevia "korjauksia" haukkumasanoiksi Lauralle, vaan kirjoitin ne niin kuin itse nuo kommentit tulkitsisin näin huonoitsetuntoisena, jos ne olisi sanottu minusta. Ja vaikkei lähtisikään lukemaan ns. "rivien välistä", niin onhan täällä kyllä aika julmasanaisesti arvosteltu niin Lauraa kuin muitakin Iholla-tuttavuuksia (uusia ja vanhoja).