Minkälainen ihminen humaltuu kahdesta lasista viiniä?
Itse vedän monta shottia viinaa eikä siltikään meinaa nousta päähän. Samalla jotkut juo illan aikana 3 senttiä punaviintä ja konttaa lattialla
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Kommentit (46)
Kyllä mä olen humaltunut usein kahdesta lasillisesta. Tosin lasi oli puolen litran tuoppi josta join kotiviiniä vuosia sitten kun vielä tein kotiviiniä. Ne kaksi tuopposta vinkkua oli sopivat pohjat ennen baareja.
Ainakin minä. Juon melko harvoin ja silloinkin yleensä vain pari siideriä ja olen erittäin iloisessa, jollen jopa holtittomassa hiprakassa ja esim. muutamasta tuopista parin tunnin sisään olen todennäköisesti vessassa oksentelemassa. Hoikka olen, mutta varmasti tuo toleranssin olemattomuus on ykkössyy "taloudelliselle viinapäälle".
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ja matala toleranssi, koska ei makaa kaikkia päiviä kotona kittaamassa keskiolutta. Todennäköisesti työssäkäyvä.
Varmaan näin joo. Mulle on vähän tota vyötäröä kertyny päivittäisen tissuttelun takia. En oo töissäkään ollu neljään vuoteen
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Minulle riittää kaksi lasia. Toleranssi on vähentynyt sitten nuoruusvuosien, vaikka elopaino ei ainakaan vähene. Muutkin miehet ovat luottamuksellisesti tunnustaneet saman, kun ovat huomanneet, etteivät ole ainoita.
En ole hoikka, mutta humallun silti parista lasista. Yksi syy on se, etten ole suurkuluttaja, toinen syy on se, että minulle humalan raja ei ole örvellys, vaan se, että huomaan alkoholin vaikutuksen. Ja haluan pitää oman rajani alhaalla.
No minun kaveri humaltuu jo kunnolla yhestä siideristä. Hän on tosi pienikokoinen, 150cm ja toosi laiha. Jos hän juo niin ostaa 6-päkin siideriä tai lonkkua ja on sen jälkee iha tillintallin. Ymmärrän sen hänen pienen koon vuoksi.
Me juodaan miehen kanssa punaviiniä litra yhteensä iltaisin, ei joka ilta! Mies humaltuu siitä, minä olen kymmenen kg lihavampi. On siis ihan kännissä?
Yli vuoden vanhaa lapsentahtisesti imettävä väsynyt äiti-ihminen jonka lapsi on ensimmäisiä kertoja isovanhemmilla yökylässä. Saattaa jopa sammua.
Esimerkiksi sellainen ihminen joka ei ole aiemmin juonut alkoholia tai on juonut sitä hyvin vähän.
Esimerkiksi minä. Olen 17v (lokakuussa 18) ja äidin luvalla ja kanssa maistoin pari lasia viiniä (ehkä 30cl) ja nousi päähän muutamassa minuutissa. Tuli semmoisia jänniä ilmanpainevaihteluita päähän, sitä tunnetta on tosi vaikea kuvailla. Nettitestin ( :D) mukaan olisi ollut vähän vajaa promille veressä. Oli eka kerta kun join itseni pieneen hiprakkaan, aiemmin olen vain siemaissut yhden pienen tipan.
Minä 33v, neljän lapsen äiti. Siksi en tykkää juoda edes ruuan kanssa yhtä lasia viiniä lasten seurassa. Joskus voin rankan päivän päätteeksi juoda yhden lasin viiniä telkkua katsellessani, jotta rentoutuisin ja uni tulisi nopeemmin. Mut sillonkin vaan yksi lasi vaikka tekis mieli toista. Jos juon kaks niin aamulla tuntuu päänsärkyä ja väsymystä ja ärtyneisyyttä. En näe mitään syytä miks mun elämä ois jotenkin huonompaa siks etten juo kallista alkoholia enempää. Säästyypä nekin rahat johonkin kivaan lasten kanssa.
Minä en myöskään ymmärrä tuota. En juo edes viikoittain mitään, mutta sitten kun juon, tulen humalaan vasta pullollisen jälkeen. Sitäkin tapahtuu harvoin, koska ei maistu.
Minä, ylipainoinen nainen, joka saattoi opiskeluaikaan juoda joskus parikin krt vko. Ei haitannut mitään, kun ei koskaan tullut krapulaa. Olin kaveripiirini vitsi, jonka nopealle humaltumiselle aina naurettiin.
Nyt olen vielä vähän ylipainoisempi perheenäiti ja juon ehkä 2-4 krt vuodessa, sietokyky on tippunut vieläkin alemmas.
Mutta yleensä tiedän rajani, joten se jää sille opiskeluaikoinakin huvittaneelle puheliaan ja herkästi nauravan asteelle se humala. Ja tulee halvaksi
Kohtuukäyttäjä tulee viinilasillisesta pieneen sievään ja kahdesta humalaan.
Itselleni tämä kohtuukäyttöisyys ei ole ollut ongelma, koska juon hitaasti. Kaveriporukan tapaamisessa ryystän sitä samaa olutta kaksi tuntia. Se on ihan minun normaali vauhti, joskus olen huvikseni kellosta tämän katsonut. Toiset kiskovat samassa ajassa helposti kaksi tai jopa kolme olutta. Ja näin humallumme kaikki samaan tahtiin :-)
Viinissä on optimaalinen alkoholipitoisuus humaltumiseen. Se on juuri sopiva että maksa alkaa polttamaan sitä heti.
Semmoinen alkoholin suurkuluttaja joka on juonut maksansa paskaksi humaltuu kun maksa ei enää polta edellisen illan promilleja ja uutta päälle kun ei uskalla lopettaa 🥴😵
Humallun jo yhdestä lasista vähän vaikka olen isokokoinen mies. Juon alkoholia ehkä kahdesti kuussa yhden ravintola-annoksen verran.
Vierailija kirjoitti:
Normaali alkoholiongelmaton.
Tai sitten toisin päin. Hän on ehkä juonut jo ennen paikalle saapumista, koska pelkää, että perillä saa juotavaa "liian vähän". Ymmärrätkö? Henkilö haluaa näyttää ulospäin, että juo vain vähän. Tuttu kuvio.
Niin... Mikä vika siinä jos vahvasta viinistä känniin tulee...
Jos aloittaja voi juoda vaikka pullollisen tuntematta olevansa humalassa, kertoo se lähinnä sen, että aloittajalla sietokyky kasvanut runsaan käytön myötä, eli ALKOHOLISTI.
Minä varmaan, koska en yleensä juo
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi se on muille ongelma kun en juo kuin sieni. No voin kertoa, että juuri sen vuoksi en voi juoda paljon, kun humallun pienestä. Ja yhtä pienestä määrästä saan myös valtavan krapulan. Siispä on aika helppo valita.