Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Erika2017 kirjoitti:
Kieltenopettaja, pätkätyöläinen. Rakastan työtäni ja olen siinä loistava. Suuri tragediani on, että työtä ei ole riittävästi ja toimeentulo on heikko.
Siis mistä helvetistä alapeukku tähän?? Haluaisin perustelut. Mahdatkohan ollenkaan ymmärtää, miten äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta tuntuu, kun teen työni viimeisen päälle, mutta silti oppitunteja on liian vähän ja itken kotona tuskaani.
Vierailija kirjoitti:
Ylitarkastaja. Työ on kiinnostavaa ja sopivan haastavaa, työkaverit kivoja, töihin on aina mukava mennä.
Siinä ainakin ammattiryhmä jolta ei täällä byrokratian kehdossa suojavirat lopu! Mukavaa, että teillä töissä tästä nautitaan oikein porukalla :D
Kehitysinsinööri. Itsenäistä, luovaa ja hyväpalkkaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä lastensuojelussa. Onhan tässä raskaitakin päiviä mutta mä tykkään mun työstä.
Joku antaa tälle alapeukkuja?! Miksi on huono tykätä työstään ja kyseinen ihminen tekee erittäin tärkeää työtä.
Lähihoitaja kotihoidossa. Pääsääntöisesti teen paljon haavanhoitoja ja tietysti perushoitoa lisäksi. Tykkään työstäni. Kiirettä on välillä, mutta itse tykkään kiireestä. Työaika kuluu siivillä. Työkaverit mukavia.
Nuorisotyönohjaaja
Tykkään tehdä töitä nuorten kanssa, vaikka olisivat haastavia, mutta en pidä aina työssä tapaamistani aikuisista.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihmispylly alapeukuttaa sitä, että joku pitää työstään?! Mulla napsahti nyt, mutta eihän tuota ilkeämpää olekaan! Ei tässä kysytty sitä, että tykkäätkö tai arvostatko sinä jonkun muun työtä.
On aivan ihana lukea kerrankin kun ihmiset kehuvat työtään ja tuntevat ammattiylpeyttä.
Samaa manasin minäkin, kunnes muistin että onhan sitä tullut itsekin vahinkoalapeukutettua täällä pari kertaa tässä kun skrollailee puhelimella viestejä alaspäin. Vaikka onhan niitä mulkkujakin kyllä maailma pullollaan, valitettavasti >:(
Ihana ketju joka tapauksessa!
Kirjanpitäjä. Ja kyllä, tykkään oikeasti ja olen tässä hyvä. Olen koulussakin ollut pilkunviilaaja ja löydän koko tilikauden kirjanpidosta parin sentin virheet. :D Ainoa miinus pieni palkka ja istuminen!
Laivalla olen. Sekalaisia työtehtäviä, enkä ole vakituinen, mutta rakastan sitä vaihtelevuutta! :)
Kokki isossa keittiössä, valmistamme 14 000 annosta päivässä :)
Merimies. Työskentelen rahtilaivan 2. perämiehenä ja nautin työstäni.
Monipuolinen ja haastava ala jossa pääsee näkemään mielenkiintoisia paikkoja ja luonnonilmiöitä sekä tapaamaan persoonallisia ihmisiä. Ruoka on hyvää ja on aika luksusta istahtaa kolmesti päivässä valmiiseen pöytään. Pidän kyllä kokkaamisesta itsekin mutta kotona ei siltikään tule syötyä näin terveellisesti ja monipuolisesti. Palkka on oman mittapuuni mukaan hyvä ja lomat ovat pitkiä.
Toki löytyy myös huonoja puolia, mutta miltäpä alalta ei löytyisi. Stressi, univelka, mahdolliset tapaturmat, pitkät ajat poissa kotoa ja erossa läheisistä. Laivalla ollessa on tavallaan vapaaehtoisesti vankeudessa, eikä tämä ala todellakaan kaikille sovi. Nykymerenkulku on hektistä ja rankkaa työtä, aina on kiire ja satamissa ei useinkaan ehdi maihin.
Kokonaisuutena kuitenkin todella hieno ala ja koen olevani etuoikeutettu saadessani tehdä tätä hommaa.
Tyhjäntoimittaja