Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Invataksinkuljettaja, tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä ja ajaa autoa. Harmi tosiaankin kun ei tiedä reilun vuoden päästä onko enää työpaikkaa.
Ohjelmoija, tai siis ennen työttömyyttä. Kiva työ, koska vaikka suurin osa hommasta on rutiinia, niin joskus pitää älyllisesti ponnistellakin.
Tutkija. Työtä on PALJON ja tässä ei ikinä tunne olevansa valmis tai erityisen hyvä. Silti en osaisi kuvitella tekeväni muutakaan tyydyttääkseni syvää uteliasuuttani maailmaa kohtaan. Lisäksi mahtava tutkimusryhmä tekee ison osan siihen, että oikeasti ikinä ei harmita mennä töihin. Ja jos liikaa harmittaa, jään kotiin - vapaat työajat ovat luksusta.
Ihana ketju!
Kuinka mukava joskus lukea elämäänsä tyytyväisten ihmisten kirjoittamia positiivisia asioita. Ja kuinka paljon erilaisia, kiinnostavia töitä me tehdäänkin! :)
Lastenhoitaja päiväkodissa pienten ryhmässä. Tykkään ihan hulluna mun työstä ja työkaverit on huippuja. Palkka on paska ja työ raskasta, mutta nautin silti jokaisesta työpäivästä :)
Kätilö, naistentautien poliklinikka. Ilo saada hoitaa eri ikäisiä naisia.
Sisustuskirvesmies.
On aina mahtavaa kun saa tehtyä vaikka saunan valmiiksi tai asennettua keittiökalusteet paikoilleen. Työ on raskasta, koko päivä liikkeessä ja usein hankalia työasentoja ja raskaita nostoja tai siirtoja. Eläke häämöttää kuitenkin n. 17 v päässä.
Kerrossiivooja. Fyysisesti rankkaa, mutta ihanan konkreettista ja selkeää hommaa, itsenäistä. En oikein keksi muuta vastaavaa joka sopisi luonteelleni, tykkään tekemisen meiningistä ja siitä ettei kuitenkaan tarvitse puhua kellekään paitsi moikata joskus hotellin asiakkaita. :D Voisin tehdä tätä työnkuvan puolesta aina mutta palkan takia mietin muuta tulevaisuudelle.
Puheterapeutti yksityisellä puolella. Työ on ajoittain kyllä hyvin raskasta, mutta nautin siitä silti. Plussaa myös siitä, että pystyy vaikuttamaan omiin työaikoihin ja -määriin, minkä myötä jää enemmän vapaa-aikaa ja mahdollisuuksia pitää itsestään ja jaksamisestaan huolta.
Sairaanhoitaja leikkaussalissa. Tykkään osallistua leikkauksiin, paljon teknistä työtä ja saa tehdä omilla käsillä. Työ monipuolista muutenkin, saa olla myös muilla työpisteillä osaston sisällä.
Tj it alalla. Hyvä puoli on se et saa aina halutessaan koodata kun on aikaa :)
Minä olen kokki ja ihan tytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään kirjanpitäjää vielä. Eikä varmaan tulekaan.
Täällä yksi. Olen ollut useammassa työpaikassa ja välillä vihannut tätä työtä. Nyt on kuitenkin hyvä työnantaja, kivat työkaverit, palkka kohdillaan ja se itse työkin mukavaa.
Maksullinen nainen :)
Teidän ukot nai meikäläistä....osa on hyviä, osa kehnoja.
Mutta hummus ei maistu...