Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Erika2017 kirjoitti:
Erika2017 kirjoitti:
Kieltenopettaja, pätkätyöläinen. Rakastan työtäni ja olen siinä loistava. Suuri tragediani on, että työtä ei ole riittävästi ja toimeentulo on heikko.
Siis mistä helvetistä alapeukku tähän?? Haluaisin perustelut. Mahdatkohan ollenkaan ymmärtää, miten äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta tuntuu, kun teen työni viimeisen päälle, mutta silti oppitunteja on liian vähän ja itken kotona tuskaani.
Ei kai noista alapeukuista nyt tarvitse noin järkyttyä, osalla todennäköisesti tulee vahingossa puhelimella selatessa...
erittäin paljon tykkään, olen ompelija. Onnellisempi tosin olisin jos saisin tehdä mitä haluan... Eli tilaustöitä, nyt olen alaisena tylsissä ompelutöissä
Puutarhuri. Saan viettää aikaa vihreyden keskellä, kukkien tuoksussa, upottaa sormet multaan.. Eikä koskaan ole erityisen kiire minnekään.
Poliitikko saa puhua mitä sylki suuhun tuo ;)
Mukava lukea tätä ketjua, ihania ammatteja teillä! Itse olen juuri jäänyt työttömäksi 20 palvelusvuoden jälkeen. Uusi ammatti siis harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Seminologi
Asiaa! 👌
Etätyötä viestintäalalla! Ei pakollisia joka-aamuisia töihin lähtöjä ja työ on mielekästä ja hauskaa :)
Kääntäjä, tarkemmin sanoen av-kääntäjä. Sopivasti älyllistä haastetta ja luovuutta. Lisäbonuksena yrittäjyyden edut: ei tarvitse lähteä aamuisin minnekään kun työhuone on omassa kodissa, ja työmäärä ja -ajat ovat pitkälti itse päätettävissä. Toki tässäkin on omat tylsät rutiininsa, usein järjetön kiire ja turhan alhaiset taksat. Paljon saa painaa, ja silti jään jälkeen ikäryhmäni keskiansioista. Silti nuo hyvät puolet painavat sen verran enemmän, etten ole suunnitellut alan vaihtoa.
Olen työtön mutta ihania ammatteja teillä! :)
Olen pyörinyt vuosia IT-alalla erilaisissa tehtävissä (ohjelmistosuunnittelu, arkkitehtuuri, projektinjohto) ja kaikissa on ollut enemmän hyviä kuin huonoja puolia, mm. mielenkiintoiset ja älyllisesti haastavat asiat, jatkuva oppiminen, mahtavat työporukat. Ura on edennyt hyvää tahtia, nyt olen suuren kansainvälisen oganisaation palveluksessa ulkomailla, todellisessa unelmatyössäni.
Niin ja olen nainen, enkä ole kokenut sukupuoltani miksikään haitaksi tällä alalla.
Ensihoitaja ambulanssiyksikössä.
Lähihoitaja ikäihmisten kotihoidossa. Päivän liikunta-annoskin tulee jo helposti työn puolesta!