Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu mitä paskoja ammatteja kaikilla
Sinähän se päivänsäde olet. :)
Kerro nyt sitten, mikä ammatti ei olisi "paska". Vai ovatko ihan kaikki ammatit samaa sontaa?No en ole edellinen, mutta kyllä minuakin huvittaa, kun kaikki selittävät miten monipuolista ja vaihtelevaa ja ja ja haastavaa työ on. Vaikka olisivat lakasukoneen kuljettajia. No, hyvä kun olette onnellisia.
Mistäs sinä tiiät mitä lakasukuljettajan duuniin käytännössä kuuluu? Jos jotain oon elämäni aikana oppinut niin sen, ettei kenenkään ammattia pidä mennä ikinä arvostelemaan. Vaik jokin homma näyttää yksinkertaselta niin ulkopuolinen ei tiedä mitä työnkuvaan oikeesti sisältyy.
On tosi turhauttavaa kuunnella miten "helppoo pensselin heilutteluu kaiket päivät" oma raksamaalarin hommakin muiden mielestä on, kun eivät tiedä yhtään mitä kaikkee töissä käytännössä tehään. Ja kun tätä kautta on tutustunu moniin, moniin eri ammatteihin niin on oppinu, et ammattilainen saa oman työnsä näyttämään helpolta, mut se onkin ammattilainen. Lisäks töihin kuuluu kaikkee sellasta mitä ei muut pääse näkemään, joten IKINÄ ei pitäis väheksyä kenenkään toisen työtä tai sanoa, et "tuohan nyt on ihan helppoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylitarkastaja. Työ on kiinnostavaa ja sopivan haastavaa, työkaverit kivoja, töihin on aina mukava mennä.
Siinä ainakin ammattiryhmä jolta ei täällä byrokratian kehdossa suojavirat lopu! Mukavaa, että teillä töissä tästä nautitaan oikein porukalla :D
Mistä tekin alapeukuttajat tiedätte tämän ylitarkastajan työnkuvan ja onko suojavirka vai ei. Itse tunnen yhden ja pitkää päivää tekee, vastuuta on.
Peukku tälle. Minä myös tunnen yhden ylitarkastajan. Vastuullista ja vaativaa työtä tekee. Olisiko kritisoijien mielestä parempi, ettei karjatilojen, perhekotien tai vaikka vanhusten ja vammaisten palvelutalojen toimintaa valvottaisi mitenkään? Tämä tuttuni tekee pistokäyntejä, katsoo, että paikalla ovat ne työntekijät, joiden työvuorolistan mukaan pitäisi olla, ja että ne työtehtävät on tehty, mitkä kuuluukin. Varsinkin pienet yksityiset palveluntarjoajat saattavat tehdä räikeitä laiminlyöntejä säästääkseen kuluissa. Työvuorolistan mukaan vuorossa pitäisi olla kolme pätevää työntekijää, mutta paikalla onkin yksi kielitaidoton harjoittelija.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistösihteeri isännöintitoimistossa.
Päivät kuluvat ihan supernopeasti kun on tekemistä, tylsiä hetkiä ei ole yhtään. Joka päivä on oikeasti kiva mennä töihin - toki siihen vaikuttaa myös todella mukava työporukka, mutta pidän kyllä omasta toimenkuvastanikin.
Mitä kiinteistösihteeri tekee? Miten eroaa esim toimistosihteerin toimenkuvasta?
Kemian tohtori, laboratoriopäällikkönä teollisuudessa.
Hammashoitaja, yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Toki on mullakin päiviä/hetkiä, jolloin työ (tai työkaverit, tai asiakkaat) ärsyttää, mutta suurimman osan ajasta tykkään työstäni, eikä aamuisin v*tuta mennä töihin :D
Sisältöjohtaja start-upissa. Mukava yhdistelmä johtamista, strategiaa, rekrytointia ja itse tekemistä. Mukavat työkaverit, osaavat alaiset ja kohtuullinen korvaus. Mahdollisuus oppia jatkuvasti uutta sisällöntuotannon alalta. Olen löytänyt unelmaduunini näin hitusen alle nelikymppisenä.
Sama, biologi. Tosin en tutkijana vaan valtiolla, mutta ilolla töihin joka aamu nyt jo 9 vuoden ajan!