Jos saisit valita haluamasi olkalaukun,
montako tuntia, päivää, viikkoa menisi ennenkuin pystyisit päättämään värin ja mallin?
-toista viikkoa mustan ja ruskean välillä pähkäillyt : O
Kommentit (10)
Nanosekunti menisi kun Birkiniä jonotan, mikä tahansa väri kelpaa. Mutta mustan ja ruskean välillä valitsisin mustan, vaikka molemmat klassisia värejä ovatkin. Musta kun on mielestäni helpoin yhdistellä.
Merkki, malli ja väri? 10sek menisi, koska olen himoinnu yhtä laukkua jo pitkään. Musta nahkainen Longchamp Pliage.
Teettäisin suutarilla. Luonnos on jo valmiina, suutari vielä harkinnan alla.
Jos on pakko valita kahdesta niin teen kuin viimeksi kenkäkaupassa - otin molemmat. Tietenkin laukun hinta vaikuttaa :)
Vierailija789 kirjoitti:
Nanosekunti menisi kun Birkiniä jonotan, mikä tahansa väri kelpaa. Mutta mustan ja ruskean välillä valitsisin mustan, vaikka molemmat klassisia värejä ovatkin. Musta kun on mielestäni helpoin yhdistellä.
Yäk! Hermes oli otsikoissa koska rääkkää julmalla tavalla eläimiä, kiskovat esimerkiksi eläviltä krokotiilinpoikasilta nahat päältä, usean kymppitonnin arvoisiin laukkuihinsa. Monet sivistyneet julkimot hankkiutuivat eroon Hermesin laukuistaan koska eivät halua tukea eläinrääkkäysmerkkiä, ja itse Jane Birkin sanoi että Hermesin pitää poistaa hänen nimi laukkumallin nimestä koska ei halua tulla yhdistetyksi eläinrääkkäykseen.
Sitäpaitsi eihän noita Hermesin tuotteita suosi enää muut kuin jotkut kouluttamattomat wt-Kardashianit. Victoria Beckhamikaan ei enää kehtaa kanniskella Birkineitään, lienee hankkiutunut niistä eroon jopa hänkin.
Mietin onko minulla sille laukulle käyttöä. Sitten mietin minkä värisiä minulla on ennestään, minkä värisiä kenkiä omistan eniten, ja minkä vaatteiden kanssa tulisin sitä käyttämään.
Loppujen lopuksi olen ostanut himoitsemistani laukuista vain noin 10%, ja olen ollut tyytyväinen että olen unohtanut matkan varrelta monta laukkuostosta jotka ovat olleet toivelistalla ja joita en olisi kuitenkaan käyttänyt koko rahan edestä.
Vierailija789 kirjoitti:
Ihan hyvä, mutta niitä ei enää jonoteta. Putiikissa käydään usein kyselemässä, laukkuja tulee milloin sattuu, myyjät eivät tiedä aikatauluja tai tulevia värejä, sieltä tulee mitä tulee ja ne menevät heti, vaikka olisivat erikoisempia, ei niitä tavis pääse valikoimaan. Jos pääsee myyjien kanssa hyviin väleihin, niin he saattavat jopa soittaa, että nyt on Birkineitä saatavilla.
Kolmisen vuotta etsinyt sopivaa punaista laukkua. Löytyy vadelman sävyä, karpaloa ja pinkkiä mutta ei PUNAISTA. Vaatimukset muuten keskikokoinen, napakkaa nahkaa, vetoketjulla suljettava. Saisi olla erikoisempikin malli. Merkillä ei väliä. Henry Bendel uptown satchel on päässyt lähimmäs sopivaa.
Nyt tuli uusi ongelma - ostin tummansinisen juhlamekon ja siihen kengät. Nyt sitten puuttuu iltalaukku. Äsken katsoin ja löysin Amazonista täydellisen laukun mutta sitä ei toimiteta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Putiikissa käydään usein kyselemässä, laukkuja tulee milloin sattuu, myyjät eivät tiedä aikatauluja tai tulevia värejä,
Varmaan rankkaa olla myyjä tuollaisessa liikkeessä. Siellä vaan juovat lähdevettä ja odottelevat, tuleeko myytävää :P.
Jos tarvitsisin uuden laukun, teettäisin sellaisen ruskeasta nahasta. Minulla on yksi kiva, täysin merkitön kangaslaukku, josta voisin ottaa nahkaisen version.
Ei tarvitse edes miettiä, se olisi musta, kangasta, pestävä, merkitön ja kestävää kangasta, oman mallin mukaan ompelijan tekemä.