Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Disneyn klassikkoleffat!

Vierailija
03.04.2017 |

Mitkä on teiän lemppareita ja miksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aladdin on kanssa hieno ja mielenkiintoinen. Leijonakuninkaasta tykkään muuten, mutta elokuva on hieman tylsä, koska siinä on pelkästään eläinhahmoja.

Vierailija
22/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prins. Ruus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pocahontas

Vierailija
24/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki disney klassikot ovat hyviä :D Tosin en kykene katsomaan näitä uusiksi dubattuja ollenkaan... Se ei vain ole sama asia enää, kun tutut äänet ovat vaihtuneet aivan vieraiksi. 

Vierailija
25/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita disneyleffoja ovat kaikki 1900-luvulla tehdyt leffat. En tykkää väkisin tehdyistä jatko-osista. Tuhkimossakin peräti 2 jatko-osaa mikä on typerää.

Minusta tämä lasten hehkutus Frozen leffa oli mitäänsanomaton. Siitä ei todellakaan huokunut se Disneyn taianomaisuus. Jotenkin tekemällä tehty pliisu leffa, se Olaf lumiukko oli ihan söpö mutta siihen se sitten jäikin.

Vierailija
26/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulan on ihan ykköslemppari!! Perässä tulee Kaunotar ja hirviö, Pocahontas ja muut :)

Vierailija
27/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Hood, se oli mulla lapsena VHS:llä ja osaan sen vieläkin lähes ulkoa. Aristokatit on takuuvarma "en saa unta, laitan leffan pyörimään" valinta.

Kaikki on kyllä hyviä, mutta parhaita on vanhat suomeksi puhuttuna.

Vierailija
28/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaan niin ihana:

Vierailija
29/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

2000-vuoden jälkeen ilmestyneitä en oikein ole nähnyt, mutta vanhemmista Tuhkimo ja Lumikki. Omistan ne molemmat dvd:nä. Tykkään kyllä melkein kaikista, mitä olen nähnyt.

Lumikki (1937) kertoo mielestäni kateudesta ja kateuden kohteen viattomuudesta ja tietämättömyydestä, ja on symbolinen. Lumikkihan on elokuvassa tietämätön äitipuolen vihasta ja suunnitelmista tuhota hänet – se tulee Lumikille yllätyksenä (metsästäjä paljastaa sen). Tarina on mielestäni allegorinen.

Tuhkimo (1950) kertoo sisäisestä moraalisesta taistelusta, jossa kateuden ja vihan kohde tiedostaa tilanteen, mutta ei anna periksi. Tarina on realistinen ja opettavainen.

Myös Kaunottaresta ja hirviöstä tykkäsin ja Notre Damen kellonsoittajasta.

Lumikki, tuhkimo ja Prinsessa Ruusunen on kaikki samaa sarjaa, mies pelastaa ja nainen on heikko. Onpa hyviä roolimalleja lapsille, varsinkin tytöille.

Vierailija
30/32 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikin loppukohtauksen musiikki on uskomattoman kaunis

Vierailija
31/32 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo jonkun aikaa koittanut miettiä mikä mun lemppari on ja se on kyllä älyttömän vaikeaa, niitä on niin paljon hyviä! Mutta nyt tulin viikonloppuna tulokseen että Pocahontas <3. Mutta kakkossijaan ei todellakaan ole pitkä matka ja sitä en edes osaa sanoo mikä olisi seuraavana listassa. Pocahontaksen lisäksi parhaita on Aladdin, Pieni merenneito, Leijonakuningas sekä Bernard ja Bianca. Ja kaikkihan ne on hyviä :D 

Hassua että mulla ja mun tyttärellä ei mene lempparit ollenkaan yksiin. Mun tyttö (4v) tykkää puolestaan enemmän niistä vanhemmista: Lumikki, Ruusunen, Tuhkimo.. no Pieni merenneito on hänellä kans lemppareita. Ja toki nää uudet Frozen ja Kaksin karkuteillä. Hän on sellainen prinsessatyttö ettei tykkää oikeestaan mistään noista eläin-aiheisista (leijonakuningas nyt jotenkin menee). Pocahontastakin saan aina suostutella sen katsomaan koska Pocahontas ei ole prinsessa. Samoin Mulan. 

Meillä taas tyttären ehdoton suosikki on tuo Mulan. Tykkää (ja kauhistelee) koska Mulan uskalsi olla erilainen ts. pukeutua mieheksi ja lähteä sotaan. Tämä leffa herätti muutenkin tytössä paljon kysymyksiä liittyen tasa-arvoon (voiko tytöt pukeutua housuihin Kiinassa, pitääkö tehdä lapsia jne. Ollaan saatu tosi hyvät keskustelut asian tiimoilta).

Itse en osaa nimetä vain yhtä suosikkia. Kaunotar ja Hirviö, Pieni Merenneito, Aladdin ja Notre Dame kellonsoittaja ovat kuitenkin aina olleet lähellä sydäntä.

Vierailija
32/32 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulan :) Ensimmäinen elokuva jonka (salaa) näin ja joka osoitti että nainen ei ole sen huonompi kuin mieskään. Kasvoin hyvin uskonnollisessa yhteisössä ja jotkut muutamat prinsessahörhelö-elokuvat olivat sallittuja ja niistä en pitänyt koskaan. Odotan todella sitä live-action- Mulania!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi