Disneyn klassikkoleffat!
Kommentit (32)
Lumikki,Bambi,Aarreplaneetta ja Mulan.
Kaunotar ja Hirviö. Upea musiikki, dramaattinen miljöökuvaus ja ilmeikkäät hahmot.
Kaunotar ja Hirviö, niin kaunis tarina <3
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar ja Hirviö. Upea musiikki, dramaattinen miljöökuvaus ja ilmeikkäät hahmot.
Minä myös kallistun tähän lopulta, vaikka olen aina ollut pienen merenneidon fani. Vaikka siinä on paljon asioita jotka ei kestä lähempää tarkastelua, niin juurikin se upea visuaalisuus ja kaunis musiikki, sekä sisäinen kauneus jollain tavalla teemana.
Topi ja Tessu.
Se nyt leffassa menevä Kaunotar ja Hirviö oli muuten ihan loistava.
Oon jo jonkun aikaa koittanut miettiä mikä mun lemppari on ja se on kyllä älyttömän vaikeaa, niitä on niin paljon hyviä! Mutta nyt tulin viikonloppuna tulokseen että Pocahontas <3. Mutta kakkossijaan ei todellakaan ole pitkä matka ja sitä en edes osaa sanoo mikä olisi seuraavana listassa. Pocahontaksen lisäksi parhaita on Aladdin, Pieni merenneito, Leijonakuningas sekä Bernard ja Bianca. Ja kaikkihan ne on hyviä :D
Hassua että mulla ja mun tyttärellä ei mene lempparit ollenkaan yksiin. Mun tyttö (4v) tykkää puolestaan enemmän niistä vanhemmista: Lumikki, Ruusunen, Tuhkimo.. no Pieni merenneito on hänellä kans lemppareita. Ja toki nää uudet Frozen ja Kaksin karkuteillä. Hän on sellainen prinsessatyttö ettei tykkää oikeestaan mistään noista eläin-aiheisista (leijonakuningas nyt jotenkin menee). Pocahontastakin saan aina suostutella sen katsomaan koska Pocahontas ei ole prinsessa. Samoin Mulan.
Viidakkokirja, Aristokatit ja Kaunotar ja Kulkuri
Bambi on ehkä kaikkein paras ja Leijonakuningas kans. Sit niitä tosi hyviä on ihan sairaasti, esim Pocahontas, Aladdin, Kaunotar ja Hirviö, Notre Damen kellonsoittaja jne
pieni merenneito. jostain syystä alapäähän alkaa veri virrata, kun katselen arielia.
Kaunotar ja Hirviö - tää uus oli ihan mieletön, mutta niin se alkuperäinen piirrettykin, ollut aina mun suosikki. Laulut siinä on tosi hyviä ja ne värit, ne värit. Se 'be our guest' on ihanan psykedeelinen ja värikäs :D Tarina itessään on liikuttava myös ja itkuhan siinä tulee monta kertaa.
Leijonakuningas ollut mun toinen ikisuosikki, tykkään niistä eläinhahmoista niin paljon, että antasin mitä vaan jos pääsisin elään niitten kanssa Jylhäkalliolle :D Leijonakuningas 2 meni myös, vaikka tarina itessään siinä ei oo niin ihmeellinen, mutta ne uudet leijonahahmot korvas kaiken.
Prinsessa Ruusunen on kaikessa korniudessaan kans vaan ihan loistava, se Aurora on jotenkin niin liikuttava kun laulaa ja tanssahtelee unelmoidessaan ja onkin sitten ihan oikee prinsessa.
Tykkään aikalailla niistä kaikista, mutta ehdottomat lempparit on
Leijonakuningas
Aladdin
Pieni Merenneito
Näistä uusista esim Frozen ja Kaksin karkuteillä on myös tosi kivoja, mutta ylivoimainen suosikki on Moana!
2000-vuoden jälkeen ilmestyneitä en oikein ole nähnyt, mutta vanhemmista Tuhkimo ja Lumikki. Omistan ne molemmat dvd:nä. Tykkään kyllä melkein kaikista, mitä olen nähnyt.
Lumikki (1937) kertoo mielestäni kateudesta ja kateuden kohteen viattomuudesta ja tietämättömyydestä, ja on symbolinen. Lumikkihan on elokuvassa tietämätön äitipuolen vihasta ja suunnitelmista tuhota hänet – se tulee Lumikille yllätyksenä (metsästäjä paljastaa sen). Tarina on mielestäni allegorinen.
Tuhkimo (1950) kertoo sisäisestä moraalisesta taistelusta, jossa kateuden ja vihan kohde tiedostaa tilanteen, mutta ei anna periksi. Tarina on realistinen ja opettavainen.
Myös Kaunottaresta ja hirviöstä tykkäsin ja Notre Damen kellonsoittajasta.
Ehdottomasti lemppareita on Pocahontas ja Notre Damen Kellonsoittaja. Muita ihania on 101 Dalmatialaista, Aladdin, Leijonakuningas ja Pieni Merenneito. Näiden lisäksi yksi suosikeista on Anastasia, mutta se ei ole Disneyn.
Tykkään melkein kaikista, mutta ykköslemppari on varmaan Dumbo. Pidän tarinasta ja se pinkki elefanttikohtaus on hieno. Kaunotar ja Hirviö ja Aladdin ovat varmaan prinsessateemaisista suosikkejani etenkin laulujen takia. Fantasia on myös kaunista katseltavaa ja Leijonakuningas oli lapsuudessa se tärkein elokuva.