Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sf mitta jos maha jäänyt edellisestä raskaudesta suureksi??

Vierailija
02.04.2017 |

Siis olen uudelleen raskaana ja aloin jo pelätä mitä mahtaa sf-mitta sanoa tässä. Edellisestä lapsen syntymästä 1,5 vuotta ja mahani jäänyt suureksi (ilmeisesti minusta tuli keskivartalolihava) vaikka paino muuten samoissa kuin ennen enkä koe muuten olevani lihava. Mahani siis vain on todella suuri siis jo ennen toista raskautumista, ennen 1. raskautta maha oli ihan normaali. Niin, saisin nyt jo raskausviikolla 7 sf-mitaksi 16 mikä vastaisi viikon 18 yläkäyrän mittaa. Onko kellekään muulle käynyt näin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maha olisi jäänyt suureksi niin kyllä se kohtu on palautunut pieneksi ja kohdun mittaa sillä sf-mitalla mitataan...

Vierailija
2/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottaako se neuvolan täti siis missä menee kohtu, luulin että mittaa vain siihen mahan korkeimpaan kohtaan asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia vaimolla on vieläkin +75kg ja lapsi on jo 13v

Vierailija
4/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kohdun korkeus nyt 16?

Vierailija
5/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mittaan sf-mitan siten että häpyluun yläosasta mahan korkeimpaan kohtaan niin tulee 16 cm. Itse mittaillen... Tätä mahaa olen hävennyt kyllä jo pitkään, kun se ei vaan kadonnut raskauden jälkeen mihinkään vaikka yritin ruokavaliot ja liikunnan tehostamiset. Nyt liikun ja syön normaalisti ja maha on ja pysyy. (Tai siis kohta alkaa kasvaa raskauden myötä ja pelkään että millaiseksi..)

ap

6/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin... se sf-mitta ei tosiaankaan ole mahan korkeimman kohdan mitta vaan symfyysi-fundus (eli häpyluun ja kohdunpohjan välinen) mitta. Rv 7 sun kohdunpohja on vielä luisen lantion sisällä eikä sitä pysty vatsan päältä mitenkään tuntemaan. Eli älä

mittaa, siitä ei ole mitään hyötyä.

Kohdunpohja nousee muistaakseni vasta joskus rv 12 jälkeen lantioluiden yläpuolelle niin että sitä yleensä voi mitata. Sun itse tekemä mittaus ei myöskään ole luotettava koska et kuitenkaan ole vatsalihakset rentona niin että löytäisit sen oikean mittauskohdan.

Eli kertaan vielä että ei siinä mahan kokoa mitata vaan kohdunpohjan korkeutta suhteessa sun häpyluuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi