Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uu ramssansaa, kudikudi ramsanssaa - senkö leikkiminen auttaa työllistymään?

Vierailija
02.04.2017 |

Aloitin viime torstaina kuntouttavan työtoiminnan ja ryhmäyttävänä tutustumisleikkinä leikimme niin motoriikkaa kuin kielellistäkin ilmaisua kehtittävää piirileikkiä. Perjantaina en päässyt paikalle kun oli lääkärissä käynti. Jatkuuko sama leikki ja haaveiden kehän askartelu maanantaina kokopäiväisenä vai mikä on homman nimi? Puolen vuoden kakku lusittavana. Ei oo aikamiehen hommaa...

Ari 38v

Kommentit (509)

Vierailija
441/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin käyttämään huumeita noilla kursseilla. Ei sielä selvinpäin pystynyt olemaan.

Todella moni veti rauhoittavia naamaan että jaksoi.

Täytyy sanoa että minulle oli valehdeltu huumeista, mutta kuntouttavassa työtoiminnassa opin että ei ne alkoholia kummempia ole.

Vierailija
442/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko iltalehti/ -sanomat saanu taas juttuidean vauvapalsalta :D Oikein pääotsikoksi asti. Enpä ostanut lehteä lälläslää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien on nyt rohkaistava mielensä ja laitettava stoppi tälle nöyryytykselle. Kuvatkaa jokainen nämä pupukurssit sekä ladatkaa ne you tubeen. Tämä on ainoa keino saada työttömien nöyryytys loppumaan suomessa. Näkevät ulkomailla miten suomen " "hyvinvointivaltiossa" kohdellaan työttömiä.

Vierailija
444/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Aion kuvata/äänittää kaikki te-toimiston yhteydenotot.

Vierailija
445/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luin pikaisesti läpi noita THL:n kuntouttavan työtoiminnan ohjekirjan tekstejä. Siellä mainittiin kurssit osana toimintaa, muttei mitään muuta ohjeita annettu kurssien sisällöstä. Yleisohjeena mainittiin kuitenkin se että toiminnan pitää olla laadukasta.

Lisäksi mainittiin ettei toiminta saa loukata kenenkään uskonnollista tai eettistä vakaumusta.

Toinen asia joka tuotiin esiin monessa kohdassa oli että toiminnan pitää olla asiakaslähtöistä, palvella yksilöllisesti asiakasta (työtöntä).

Näin: "Kuntouttava työtoiminta on sovitettava henkilön työ- ja toimintakyvyn sekä osaamisen mukaan niin, että se parhaalla mahdollisella tavalla edistäisi hänen elämänhallintaansa ja toimintakykyään. Koska kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvien toimintakyky voi vaihdella suuresti, on tärkeää, että kuntouttava työtoiminta räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaan."

Tuon ylläolevan perusteella ottaisin kommentoijana 446 yhteyttä Typ-virkailijaan ja kyselisin siitä miten paniikkihäiriö ja agorafobia on yksilöllisesti otettu huomioon kun on lätkätty kurssille.  Viittaa THL:n antamiin ohjeisiin. Jos virkalijasta ei ole apua, ota yhteys tämän esimieheen. Nythän sinun suhteesi on todellakin toimittu täysin ohjeiden vastaisesti.

Vierailija
446/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos tällaisen toiminnan ympäriltä puhkaistaisiin kupla. Kaikenlaista konsulenttifirmaa pyörii ja rikastuu kurssituksilla. Moraalitonta, mutta tarpeeksi röyhkeät pärjäävät.

Vierailija
447/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos tällaisen toiminnan ympäriltä puhkaistaisiin kupla. Kaikenlaista konsulenttifirmaa pyörii ja rikastuu kurssituksilla. Moraalitonta, mutta tarpeeksi röyhkeät pärjäävät.

Minä olen rosoisen näköinen sänkiparta tyämiäs. Kirveellä veistetty mutta silloin aikoinaan työtön. Parhaimmat panot elämässäni sain kurssin vetäjältä takahuoneessa. Molemmat ihan kiimassa ja sain vielä perään monta tekstiviestiä vanhaan nokiaani että nähtäiskö.

Olin silloin suhteessa joten pupuleikit pidin minimissä. Nuori ja nättikin oli ja minä rosoisen sänkinen metsuri setämies joka lankesi mukaan leikkiin.

Elämäni kaunein muisto. Siitä sitten alkoi alamäki. Vaimo ja lapset lähti kun en kyennyt ylläpitämään perheen taloutta. Pistivät karenssiin kun mainitsin että virkailija käy työaikana röökillä tunnin aikana kahdesti. Ei tykännyt kun lihaksikas metsuri sanoi suorat sanat pullamössö pojulle.

Ja sehän kävi röökillä turvatyöpaikalla tunnin aikana kahdesti. Ei vaan koskaan ole töissä päässyt röökille muualla kuin ruokkiksella tai tauolla pomon kans jos polttaa.

Työkkärit pitäisi lakkauttaa sanon mä metsuri. Kaataa se paska pitäisi.

Vierailija
448/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sehän kävi röökillä turvatyöpaikalla tunnin aikana kahdesti. Ei vaan koskaan ole töissä päässyt röökille muualla kuin ruokkiksella tai tauolla pomon kans jos polttaa.

Työkkärit pitäisi lakkauttaa sanon mä metsuri. Kaataa se paska pitäisi.

Tämä. Tätähän näkee. Ei ne turvatyöpaikkalaiset koe työväkeen mitään. Taitavat perkeleet äänestää kokoomusta mutta ei se palkka ole jäävi heilläkään. Vaan työttömiksi pitäis pistää ja haistelemaan tutustumisleikeissä pupun persettä sanon minä.

Sellaisia epeleitä ne on sieläkin.

Vierailija
449/509 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion kuvata tulevan te-keskuksen "kurssin". Sekä nauhoitan kaikki te-toimistoista tulevat puhelut. Kiitos tästä ketjusta.

Vierailija
450/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau,, tästä keskustelusta hävis "hienosti " kommentteja

Vierailija
451/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat siellä eduskunnassakin vaikka leikkiä näitä ryhmäytymisleikkejä.

Hallituksen päätökset ovat sitä luokkaa monet, että ovat syntyneet ryhmäytymisleikkien tuloksena. 

Vierailija
452/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla on paniikkihäiriöstä diagnoosi jota voin vilauttaa jos joskus tuollaiselle kurssille yritetään työntää.

Minulla myös.

Ollut diagnoosit vuosia ja paperit niistä.

"Erittäin vaikea paniikkihäiriö & vaikea yleinen ahdistuneisuushäiriö".

Nämä olen näyttänyt työkkärissä usein ja EI auta mitään edes hyvien perustelujen kanssa. Kolmelle "väritä veneitä" kurssille ollaan pakotettu. Myös kuntouttavassa työtoiminnassa olin vuoden. Täysin turhaa nöyryytystä. Nyt sain päivämäärän mihin mennessä piti aloittaa joku itse löydetty työ. En löytänyt ajoissa ja nyt on karenssi! Ennen tätä olin vuosia isossa yrityksessä hyvässä asemassa.

Vierailija
453/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työllistymistäni edistämässä työnhakukurssilla jossa sauvakäveltiin. Eläkejärjestön "myyntiedustaja" piti puolenpäivän mittaisen yksinpuhelun siitä että pitää olla työelämässä ensin niin sitten eläkeiässä saa eläkettä. Ei kai?

Hyvä hänen 55 vuotiaan tädin se kertoa meille laman lapsille joilta jäi se ensimmäinen tärkein muutaman vuoden mittainen työkokemus saamatta 90-luvun alun suurlaman takia.

Osallistuin myös "Uusi Ura"-valmennukseen muutama vuosi myöhemmin ja siellä piti piirtää oma elämänjana. Piirsin ainakin 70-luvun leveälahkeiset housut ja puukengät, lapsuuden kotitalon ja kengät (pidän nahkakäsitöistä) mutta ne näytti enemmän tykkipenikseltä. Viimeinen piirustus koski sitä kurssitilannetta; kirkkovene! Paria kurssikaveria hymyilytti.

Meitä kyrsi oikein kunnolla kun kurssinvetäjä lähes saarnasi meille terveellisestä ruokavaliosta. Pahin karppausbuumi oli päällä ja kaikki vilja oli pannassa. Joku vuosi myöhemmin luin lehdestä artikkelin kuntouttavasta työtoiminnasta toisella paikkakunnalla että siellä olivat työttömät oppineet että porkkana on terveellistä! No syömme ensin porkkanaa niin jaksamme leikkiä pupua.

Vierailija
454/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukemisen jälkeen aion nauhoittaa kaikki te-keskuksen puhelimitse tulevat yhteydenotot sekä mahdolliset pupukurssit ja lataan ne you tubeen. Kiitos vinkeistä! Häpäisemällä julkisesti tämä uskomaton toiminta saadaan loppumaan.

Vierailija
455/509 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan idea on ihan hyvä. Eli tarkoituksena on kehittää pitkään työttömänä olleelle työnhakijalle niitä taitoja, joita työmaailmassa tarvitaan ja jotka ovat ehkä ruosteessa pitkän työttömyyden jälkeen.

Eli monilla on vaikeuksia päivärytmin ylläpidossa eli on jo ihan taito tulla paikalle ajoissa, päivävaatteisiin pukeutuneena, aamupala syötynä ja vielä niin, että suihkussakin olisi käyty edes samalla viikolla.

Sitten tulee nämä sosiaaliset taidot. Enää ei oikein ole työtehtäviä, joita voisi tehdä puhumatta sanaakaan. Joten edes alkeelliset keskustelutaidot on hallittava. Vielä positiivisempaa olisi, jos osaa/pystyy puhuessaan katsomaan keskustelukumppania ja vastaamaan kokonaisin lausein. Pitää myös pystyä olemaan muiden ihmisten kanssa samassa tilassa ahdistumatta. Toisaalta pitää myös osata antaa muille työrauha (vaikka kuinka olisi kiva höpöttää, kun kerrankin on seuraa).

Töissä tarvitaan myös työtehtävästä riippuen enemmän tai vähemmän peruskuntoa. Jos on viettänyt edelliset pari vuotta sohvanpohjalla, ainoana päivittäisenä liikuntana jääkaapin ja sohvan väli ja ainoana viikoittaisena peruskestävyyslenkkinä lähikaupassa käynti, niin 6h työvuoro kaupan kassalla voi tuntua fyysisesti raskaalta ja mihinkään rakennustöiden apupojan hommiin ei ole mitään asiaa ilman kuntoutumista.

Mutta pieleenhän tässä on menty, kun päivätolkulla leikitään päiväkodista tuttuja tutustumisleikkejä ja viikko- ja kuukausitolkulla askarrellaan.

Yksittäiset leikit on ihan hyvä tapa harjoitella omalta mukavuusalueelta pois tulemista ja askartelu on ihan hyvä tapa kerrata keskittymistä vaativan tehtävän tekemistä. Niiden rinnalle pitäisi sitten saada peruskuntoa kehittävää tekemistä/liikkumista. Ja oikeita työelämän sosiaalisia taitoja kehittävää tekemistä.

Arvaappas ihan "leikilläsi" mihin voit mukavuusalueesi työntää?

Juuri tuollaisella potaskan jauhamisella tätä totaalista idiotismia puolustellaan mitä tuossa kirjoitit.

Asiaa.

Tuo mukavuusalue-puhe on täyttä 'askaa.

Itse olen viettänyt suurimman osan elämästäni siellä mukavuusalueen ulkopuolella.

Nuo mukavuusalueelta jauhajat ilmeisesti eivät ja siksi yrittävät tykkiä muita mahdollisimman syvälle epämukavuuteen.

Vierailija
456/509 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.mtv.fi

/uutiset/kotimaa/artikkeli/katso-koko-lista-nain-kansanedustajat-tienasivat-kymppitonnista-yli-800-000-euroon/5530218

Tarja Filatov (SDP) 108526,77

Vierailija
457/509 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut 4kk kestävällä kurssilla, joista kaksi oli palkatonta harjoittelua ja kaksi "teoriaa". Varsinaista asiaa riitti ehkä viikoksi, loppu oli melko joutavaa höpöhöpöä. Teimme kyllä cv:n ja jonkun harjoitushakemuksen, joskin kyllä joka ikinen työtön on hakemuksia tehnyt ennenkin. Lisäksi kaikki hankki sen harjoittelupaikan ihan itse, ihan itse osattiin hakea, hee hee.

Muu aika oli hengailua ja jotain puuhastelua, me saatiin mm. tehtäväkirjat missä pohdittiin eri ominaisuuksia, heikkouksia ja vahvuuksia kuin yläasteella opon tunnilla aikanaan, kuten joku muukin aiemmin jo mainitsi. Kävimme muistaakseni yritysvierailuilla. Silloin se ei nöyryyttänyt kun en vielä ymmärtänyt (olin nippanappa 20v) mutta nyt kun ajattelee niin olihan se aika alentavaa, että me koko lauma mentiin työttömän statuksella ihmettelemään kun joku tekee töitä.

Toki leikittiin jotain, mutta ei onneksi mitään piirileikkejä. Heti alkuun ekana päivänä tutustumisringissä piti kaikkien toki kertoa nimi, koulutus, työkokemus tai sen puute ja muutenkin paljastaa itsestään määrätyt asiat x ja y, ja nämä asiat oli niin henkilökohtaisia että en olisi oikeastaan halunnut niitä kertoa, mutta en halunnut hankalan mainetta.

Jos tämäkin asia olisi tehty tehokkaasti, niin kurssi olisi kestänyt 2kk ja 1-2 viikkoa 4 kk sijaan, kun olisi jätetty se joutava hengailu ja höpötys pois ja kerrattu vaan hakemuksen teko, tehty cv, pidetty luento ammattiliitoista ja etsitty se palkaton harjoittelupaikka ja menty sinne.

Ja sit toinen asia joka on tässä ketjussa noussut esille. Siis olettaako joku oikeasti että työtön ei osaa peseytyä, pyykätä, siivota, kuntoilla? Taantuuko esim 17v töissä ollut mutta yyteissä pois potkittu ennen niin kunnon ihminen ja veronmaksaja työttömyyden myötä elämäntaidottomaksi luuseriksi? Niinkö?

Ne ketkä eivät elämäntaitoja osaa, ovat kyllä ihan muun avun tarpeessa kuin ponileikkien. Kyllä näitä elämäntaidottomiakin on, mutta TODELLA törkeää olettamista että ihan kaikki työttömät, kun suurin osa heistä on kuitenkin ihan normitaidoilla varustettua porukkaa.. Meidän kaupungissa on suuri firma joka joutui hankaluuksiin ja potki varmaan puolet henkilökunnasta pois, nämä kaikki varmaan muuttui yhdessä yössä elämäntaidottomiksi luusereiksi jotka ei enää osaa pestä hampaitakaan oma-aloitteisesti?

Vierailija
458/509 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tän ketjun, kun tätähän on nyt aktiivimallin mukana luvassa jopa aiempaa enemmän. Pupuleikkikonsulteille koittaa kohta kulta-ajat.

Vierailija
459/509 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla jotain rankempaa juttu kuin pelkkää pupuleikkiä?

Vierailija
460/509 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukemisen jälkeen aion nauhoittaa kaikki te-keskuksen puhelimitse tulevat yhteydenotot sekä mahdolliset pupukurssit ja lataan ne you tubeen. Kiitos vinkeistä! Häpäisemällä julkisesti tämä uskomaton toiminta saadaan loppumaan.

Valitettavasti ministeri Mykkänen sai tästä kuningasidean. Pakotetaan työttömät osallistumaan pupujen pussaamiseen, niin kokoomuslaiset firmat tienaavat helppoa rahaa. Kuinkahan suuri omistusosuus mahtaa ministerillä olla poni- ja pupuleikkiyrityksistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä