Suomen sukupuolijakauma on pahasti vääristynyt
Suomen sukupuolijakauma on vääristyneempi kuin Kiinassa ainakin sinkkujen osalta.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005147448.html
>Suomessa oli vuonna 2015 yhteensä 159 532 yksin asuvaa 16–35-vuotiasta miestä ja samanikäisiä yksin asuvia naisia oli 119 067.
>miehiä on nuorissa ikäluokissa yksinkertaisesti naisia enemmän.
Kaiken lisäksi yksinasuvista monet ovat parisuhteessa. Jos oletetaan, että noin puolet yksinasuvista naisista on parisuhteessa, niin silloin sinkkumiehiä suhteessa sinkkunaisiin on 168:100. Sitten kun vielä muistetaan, että vastaanottokeskuksissa asuu kymmeniä tuhansia sanotaan nyt vaikka 30 000 miestä, jotka eivät näy yksinasuvissa, niin suhdeluku kasvaa jo 218:100.
Eli siis miehiä on yli kaksi kertaa enemmän kuin naisia. Toisin sanoen miehen on käytännössä mahdotonta saada naista ja naisen on taas mahdotonta jäädä ilman miestä. Tämän huomaa naisten käytöksestäkin kun miehiä kohdellaan kuin jotain eläimiä joilla ei ole mitään ihmisarvoa, koska uuden saa niin helposti. Sen huomaa tämän foorumin keskusteluistakin.
Myös miesten käytöksestä huomaa tilanteen, kun monet miehet eivät enää edes halua mennä töihin.
http://yle.fi/uutiset/3-9528608
Mitä sillä rahalla tekee, kun ei voi saada naista?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäistyisitte miehet. Älkää olko niin hvtin riippuvaisia toisista ihmisistä, siis lähinnä naisista. Se on ahdistavaa, surullista. Ei kukaan välitä riippakivistä, takiaisista, sellaisista tyypeistä, joille se elämä pitäisi elää eteen, joita pitäisi koko ajan viihdyttää ja rauhoitella, ettei vain pelota. Sellainen säästetään yleensä lapsia varten ja siitä vaiheesta ne lapset kasvavat vähitellen ulos. Siis ilmeisesti naiset kasvavat, miehet ei.
Toisaalta: jos ainoa syy elämiselle on pillu, niin tulevaisuus saattaa olla teidänlaisillenne valoisampi - kyllä pian kyberpillua on jo tarjolla.
Ottaa nuorena kyllä itsetunnon päälle kun haluja seurusteluun ja seksiin olisi mutta rumuuden takia ei naisille kelpaa vaikka mielenkiintoinen ja mukava olen. Olo on todella turhautunut kokoajan kun tietää että itsessä on jotain korjaamatonta vikaa
Uskon, että ottaa. Mutta sitä en usko, että sun suurin ongelma on rumuus tai että sitä suurta ongelmaa ei voisi korjata. Mene terapiaan, opettele arvostamaan ja rakastamaan itseäsi ja sen jälkeen ota vastuu omasta onnellisuudestasi, koska kukaan muu ei sitä voi sun puolesta tehdä. Ei siinä auta itku, tiedän kokemuksesta. Itsesäälissä rypemisellä ja uhriutumisella et saavuta mitään. Elämä on monella tapaa epäreilua, eri tavoin meille kaikille, ja se vain pitää hyväksyä ja sitten tehdä voitavansa asoita parantaakseen. Ja tähän vastaus ei sitten ole mitään tyyliin "no mut kun ne komeetkin miehet..." tai "epistä, miks noi mut en mä" tai "epistä, kun naisilla on niin helppoa". Tuo on juuri sitä uhriutumista, mikä EI AUTA.
Lisään vielä, että vastaus ei myöskään ole se, että vaadit muita (naisia, toisia miehiä...) muuttumaan. Tai voit vaatia, mutta eivät ne muut sillä muutu, joten turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä välillä todella suruissani siitä, että vain löytänyt poikakaveria itselleni. Olin (ja olen edelleen) hitusen ylipainoinen ja ajattelin, että olin maailman inhottavin ja rumin ihminen. Sitten kuitenkin päätin, että saatana minun elämäni ei ole jostain miehestä kiinni. Elämässäni oli kuitenkin tekemistä, opiskelin, keksin harrastuksia, ryhdyin tekemään ainejärjestötyötä ja liityin paikalliseen kerhoon, jossa tapasin uusia ihmisiä. Pystyin elämään täyttä elämää ilman miestäkin. Ja nyt 32-vuotiaana tiedän, että pystyisin edelleenkin elämään aivan tyytyväisenä. Ei se seurustelukumppani ole mikään kanava, jonka kautta sitä omaa elämää voi elää. Minun kohdalleni sattui se mies eteen pari kuukautta ennen kuin täytin 30 vuotta, ja siitä asti ollaan eletty sekä omia elämiämme että yhteistä elämää.
Tässä on tärkeä pointti. Itseään arvostava ihminen joka löytää tarkoituksensa itsestään kykenee hyvään parisuhteeseen. Ne jotka etsivät suhdetta suhteen takia eikä ole jonkun kanssa siksi että haluavat juuri hänet ovat eksyksissä. Kaikille ei ole unelmaparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kykene saamaan Suomessa itselleen kumppania, ei sellaista ansaitsekaan.
Miksi yhteiskunnan pitäisi kiinnittää näihin iniseviin luusereihin mitään huomiota? Tärkeintä on, että parempi aines elää onnellista elämää. Ennemmin rahaa ja resursseja pitäisi kohdistaa esim. naisten suuriin tasa-arvo-ongelmiin, kuten pienempi palkka, epäsuhta johtopositioissa ja täysin käsistä riistäytynyt misogynia.
Vai, että misogyniä Suomessa vuonna 2017. Älä viitsi naurattaa. Tässä maassa on yksi tasa-arvo-ongelma selvästi yli muiden ja se on miesten asevelvollisuus. Jos täällä joku on riistäytynyt käsistä, niin feminismi.
Käsittääkseni aika moni feministi vastustaa asevelvollisuutta. Ainakin feministisimmät puolueet taitavat vastustaa, esim. vihreät.
Pelkkää sanahelinää, kun ei tehdä mitään konkreettista asevelvollisuuden poistamiseksi. Suurimman tasa-arvo-ongelman poistaminen tulisi olla suurin tavoite tasa-arvoa ajavan järjetön ohjelmassa, mutta nyt se lausutaan lähinnä vain sivulauseessa ja keskitytään naisten ongelmiin. Oletko esimerkiksi koskaan nähnyt virheillä vaaliteemana asevelvollisuuden poistamista?
Miksi et lähtenyt kunnallisvaaleihin tuolla teemalla? Voit myös itse vaikuttaa. Ymmärrät kai miten vähän feministit pystyvät mitään muuttamaan kaltaisesi vastustajien takia.
Meinaatko, että jos feministinen puolue olisi isompi puolue, niin he jotenkin mystisesti alkaisivat ajamaan asiaa, joka on tähän asti kiinnostanut heitä vähemmän kuin burkankäyttö uimahallissa.
En ole kiinnostunut politiikasta, koska se on pelleilyä, enkä jaksa tuhlata elämääni maailman parantamiseen tuossa mittakaavassa. Kuitenkin yritän netin kautta toisinaan vaikuttaa mielipiteisiin aiheeseen liittyen ja olen ollut yhteydessä muutamaan poliitikkoon silloin, kun kuvittelin vielä, että poliitikot ovat aidosti kiinnostuneita asioiden parempaan suuntaan saattamisesta.
He ajaisivat asiaa siinä missä kaikilla puolueilla on useampi pyrkimys. Jos pidät tätä suurena epäkohtana varmasti äänestät niitä jotka siihen haluavat puuttua kerta et itse halua lähteä vaikuttamaan suuremmassa mittakaavassa.
Puutteessa olevalle on aina tarjontaa liian vähän. Toisaalta meillä yltäkylläisyydessä paneskelivillakin elämä ja seisokit loppuu aikanaan. Maailma tasoittaa erot, kaikki kuolee. Nauttikaa!
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä vikisijöitä, mitä he tekevät tilanteen parantamiseksi muuta kun määkivät päivät pitkät?
IRL aina sanotaan näille valittajille, että TEE ASIALLE JOTAIN ÄLÄKÄ VALITA SIINÄ, SAATANA.
Siinä vinkki teillekin ihme ruikuttajille. TEHKÄÄ ELÄMÄNNE ETEEN JOTAIN ÄLKÄÄKÄ VALITTAKO! VAI
ODOTATTEKO ETTÄ ÄITI TUO SEN PANOPUUNKIN KOTIINNE ASTI KUN ITSE MAKAATTE TUHRUISISSA KALSAREISSA VAUVA-PALSTALLA VALITTAMASSA?!
No minkäs teet kun ei saa ulkonäköä paremmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä vikisijöitä, mitä he tekevät tilanteen parantamiseksi muuta kun määkivät päivät pitkät?
IRL aina sanotaan näille valittajille, että TEE ASIALLE JOTAIN ÄLÄKÄ VALITA SIINÄ, SAATANA.
Siinä vinkki teillekin ihme ruikuttajille. TEHKÄÄ ELÄMÄNNE ETEEN JOTAIN ÄLKÄÄKÄ VALITTAKO! VAI
ODOTATTEKO ETTÄ ÄITI TUO SEN PANOPUUNKIN KOTIINNE ASTI KUN ITSE MAKAATTE TUHRUISISSA KALSAREISSA VAUVA-PALSTALLA VALITTAMASSA?!
No minkäs teet kun ei saa ulkonäköä paremmaksi
Ei ulkonäöllä ole väliä. Itse olen ihan ok näköinen nainen mutta en saa miestä. Miehet kyllä katsovat ja lähestyvätkin, mutta olen hyvin ujo, joten ei mistään koskaan mitään tule. Ei miehillä ole kärsivällisyyttä odottaa. Ihmisen luonne ja sosiaalisuus ja ulospäin suuntautuminen ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan parisuhteessa elävät miehet elävät pitempään ja ovat onnellisempia.
ikisinkku n29
Niin. Aina näihin epämääräisiin tutkimuksiin vedotaan mutta koskaan en näe linkkiä sellaiseen tutkimukseen, jossa verrokkiryhmät on vakioitu tarpeeksi - esim koulutettu sinkkumies vs perheellinen sinkkumies, kouluttamaton sinkkumies vs kouluttamaton perheellinen, (pitkäaikais)työtön sinkkumies vs työtön perheellinen.
Koska naisille ei persaukinen mies vaan kelpaa, heitä on vastentahtoisissa sinkuissa enemmän kuin esim keskiluokkaisissa perheellisissä miehissä. Sitten vedetään hyvinkin lyhyitä johtopäätöksiä "sinkkumies on onnettomampi kuin perheellinen mies" - entäs jos vastassa onkin varakas sinkkumies jolla on varaa valita seuransa vs perheellinen keskiluokkainen sinkkumies, kumpikohan on onnettomampi?
Vain pieni osa turvapaikanhakijamiehistä tulee menemään naimisiin ja perustamaan perheen kantasuomalaisen naisen kanssa. Meillä on ollut somaliväestöäkin jo niin kauan, että vauvoina maahan tulleetkin ovat jo pariutumisiässä. Hyvin harvoin somalimieskään on naimisissa kantasuomalaisen naisen kanssa. Jos he eivät löydä puolisoa Suomesta, he hakevat puolisonsa Somaliasta. Kulttuuriero suomalaisnaisen kanssa on aivan liian suuri. Siten aloittajan laskelma on tuolta osin hieman väärä.
Mikään ei estä aloittajaakaan laajentamasta puolisonhakualuettaan kotimaan rajojen ulkopuolelle. Jos Suomesta ei löydy sopivaa puolisoa, etsi kauempaa. Moni suomalaisnainenkin on löytänyt puolisonsa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Britanniasta, Saksasta, Italiasta, Kreikasta, Espanjasta, Yhdysvalloista, Japanista jne. Ja samaa ovat tehneet myös monet suomalaismiehetkin eli vaimo on kotoisin jostain muualta kuin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeinen lause särähti korvaan. Eikö teillä miesten elämässä todellakaan ole mikään muu tärkeää kuin naisen saaminen? Olen itse sinkkunainen ja mielessä pyörii aivan muut asiat kun miehen etsiminen.
Ei.
"A woman's test in life, is material. A man's test in life, is a woman".
-
Miksi miehet ovat näin heikkoja? Kysyn tosissani. Sinun mielestäsi on eläimellistä kohtelua ettet ole saanut naista? Mietipä uudelleen mitä on eläimellinen kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeinen lause särähti korvaan. Eikö teillä miesten elämässä todellakaan ole mikään muu tärkeää kuin naisen saaminen? Olen itse sinkkunainen ja mielessä pyörii aivan muut asiat kun miehen etsiminen.
Ai että särähti korvaan oikein? Anteeksi suuresti. Voisi olla jotain muutakin mielessä jos naisen saaminen ei olisi niin jumalaton työ. Voin kyllä sanoa että itse en enää laita tikkua ristiin sen eteen, vajaa vuosikymmen riitti. Seksiä saa rahalla ja ilman kaikkea sitä kuonaa mitä parisuhteessa tulee mukana.
Eli sun näkökanta on, että naisten puute nimenomaan kannustaa miehiä käymään töissä ja hankkimaan rahaa?
Tai sitten vaipua epätoivoon, ja antaa olla, eli syrjäytyä. Mutta juu, naiset on se syy, miksi miehet tekevät enemmän töitä kuin naiset, ottavat enemmän riskejä kuin naiset, ja siksi tienaavat enemmän. Miesten on pakko, jos haluavat laatunaisen. Poikkeuksia tietysti löytyy, koska joku täällä kuitenkin ottaisi itsensä esimerkiksi väittääkseen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että särähti korvaan oikein? Anteeksi suuresti. Voisi olla jotain muutakin mielessä jos naisen saaminen ei olisi niin jumalaton työ. Voin kyllä sanoa että itse en enää laita tikkua ristiin sen eteen, vajaa vuosikymmen riitti. Seksiä saa rahalla ja ilman kaikkea sitä kuonaa mitä parisuhteessa tulee mukana.
Eli sun näkökanta on, että naisten puute nimenomaan kannustaa miehiä käymään töissä ja hankkimaan rahaa?
Tai sitten vaipua epätoivoon, ja antaa olla, eli syrjäytyä. Mutta juu, naiset on se syy, miksi miehet tekevät enemmän töitä kuin naiset, ottavat enemmän riskejä kuin naiset, ja siksi tienaavat enemmän. Miesten on pakko, jos haluavat laatunaisen. Poikkeuksia tietysti löytyy, koska joku täällä kuitenkin ottaisi itsensä esimerkiksi väittääkseen vastaan.
Millainen on laatunainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen joka on suuremassa suosiossa parisuhteeseen miesten keskuudessa, kuin huonolaatuisempi nainen. Yksityiskohdat on off topic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kykene saamaan Suomessa itselleen kumppania, ei sellaista ansaitsekaan.
Miksi yhteiskunnan pitäisi kiinnittää näihin iniseviin luusereihin mitään huomiota? Tärkeintä on, että parempi aines elää onnellista elämää. Ennemmin rahaa ja resursseja pitäisi kohdistaa esim. naisten suuriin tasa-arvo-ongelmiin, kuten pienempi palkka, epäsuhta johtopositioissa ja täysin käsistä riistäytynyt misogynia.
Vai, että misogyniä Suomessa vuonna 2017. Älä viitsi naurattaa. Tässä maassa on yksi tasa-arvo-ongelma selvästi yli muiden ja se on miesten asevelvollisuus. Jos täällä joku on riistäytynyt käsistä, niin feminismi.
Käsittääkseni aika moni feministi vastustaa asevelvollisuutta. Ainakin feministisimmät puolueet taitavat vastustaa, esim. vihreät.
Pelkkää sanahelinää, kun ei tehdä mitään konkreettista asevelvollisuuden poistamiseksi. Suurimman tasa-arvo-ongelman poistaminen tulisi olla suurin tavoite tasa-arvoa ajavan järjetön ohjelmassa, mutta nyt se lausutaan lähinnä vain sivulauseessa ja keskitytään naisten ongelmiin. Oletko esimerkiksi koskaan nähnyt virheillä vaaliteemana asevelvollisuuden poistamista?
Miksi et lähtenyt kunnallisvaaleihin tuolla teemalla? Voit myös itse vaikuttaa. Ymmärrät kai miten vähän feministit pystyvät mitään muuttamaan kaltaisesi vastustajien takia.
Meinaatko, että jos feministinen puolue olisi isompi puolue, niin he jotenkin mystisesti alkaisivat ajamaan asiaa, joka on tähän asti kiinnostanut heitä vähemmän kuin burkankäyttö uimahallissa.
En ole kiinnostunut politiikasta, koska se on pelleilyä, enkä jaksa tuhlata elämääni maailman parantamiseen tuossa mittakaavassa. Kuitenkin yritän netin kautta toisinaan vaikuttaa mielipiteisiin aiheeseen liittyen ja olen ollut yhteydessä muutamaan poliitikkoon silloin, kun kuvittelin vielä, että poliitikot ovat aidosti kiinnostuneita asioiden parempaan suuntaan saattamisesta.
He ajaisivat asiaa siinä missä kaikilla puolueilla on useampi pyrkimys. Jos pidät tätä suurena epäkohtana varmasti äänestät niitä jotka siihen haluavat puuttua kerta et itse halua lähteä vaikuttamaan suuremmassa mittakaavassa.
Asevelvollisuuden poistaminen ei ole feministisen puolueen pyrkimys. Heillä on ensisijaisena pyrkimyksenä sellaisia asioita, joita minä en kannata. Siksi en todellakaan äänestä feminististä puoluetta. Jos miehetkin perustaisivat sovinistisen puolueen, niin sitä voisin ehkä kannattaa, vaikka olenkin tasa-arvon kannalla, enkä sovinismin kannalla (termi sisältää myös feminismin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen joka on suuremassa suosiossa parisuhteeseen miesten keskuudessa, kuin huonolaatuisempi nainen. Yksityiskohdat on off topic.
Miten se on off topic kun keskustelussa tuodaan esille yksityiskohtia joita naiset hakee miehessä?
Et vain halua tuoda esille sitä että myös miehet valikoivat kumppanin.
Joten toisin sanoa puhut kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni osa turvapaikanhakijamiehistä tulee menemään naimisiin ja perustamaan perheen kantasuomalaisen naisen kanssa. Meillä on ollut somaliväestöäkin jo niin kauan, että vauvoina maahan tulleetkin ovat jo pariutumisiässä. Hyvin harvoin somalimieskään on naimisissa kantasuomalaisen naisen kanssa. Jos he eivät löydä puolisoa Suomesta, he hakevat puolisonsa Somaliasta. Kulttuuriero suomalaisnaisen kanssa on aivan liian suuri. Siten aloittajan laskelma on tuolta osin hieman väärä.
Mikään ei estä aloittajaakaan laajentamasta puolisonhakualuettaan kotimaan rajojen ulkopuolelle. Jos Suomesta ei löydy sopivaa puolisoa, etsi kauempaa. Moni suomalaisnainenkin on löytänyt puolisonsa Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Britanniasta, Saksasta, Italiasta, Kreikasta, Espanjasta, Yhdysvalloista, Japanista jne. Ja samaa ovat tehneet myös monet suomalaismiehetkin eli vaimo on kotoisin jostain muualta kuin Suomesta.
Tule takaisin 2010-luvulle. Ei nykyään harrasteta juurikaan mitää avioliittoja. Lyhyet irtosuhteet ovat päivän sana ja tiedät varmasti keiden kanssa suomalaisnaiset niitä harrastavat ja keiden kanssa eivät.
Jos suomalainen mies ottaa ulkomaalaisen naisen, niin syytetään ihmiskaupasta. Eikä sitä naista sieltä ulkomailtakaan niin vain haeta. Monissa muissakin maissa on sama tilanne kuin Suomessa tai vielä pahempi. Muutenkin ulkomaalaisen naisen kanssa parisuhde on vaikea kulttuurierojen takia, niin kuin itsekkin sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ainakin mun kohdalta. Toki varmaan muutenkin näin tekisin, mutta mahdollinen naisen saaminen motivoi lisää. Töissä on ihan kivaa ja rahatta olisi kurjaa, mutta eivät nuo auta yksinäisyyteen
eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat näin heikkoja? Kysyn tosissani. Sinun mielestäsi on eläimellistä kohtelua ettet ole saanut naista? Mietipä uudelleen mitä on eläimellinen kohtelu.
Tarkoitin tätä
http://www.hs.fi/mielipide/art-2000002879517.html
Tuon huomaa täällä vauva-foorumillakin. Aika monet keskustelut ovat jotain tällaista "mies sitä, mies tätä, ärsyttävin tapa jolla mies pyytää seksiä" jne...
Totta. Koska eroneet miehet asuu yksin ja eronneet naiset asuu lapsien kanssa