Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaako teitäkin, miten palstan velat (vapaaehtoisesti lapsettomat) vakuuttelevat että inhoaisivat lapsen kanssa elämämistä? Heiltä unohtuu se, että kyseessä on OMA lapsi

Vierailija
02.04.2017 |

eikä mikä tahansa "kakara". On aivan eri asia jakaa elämänsä pienen omaa lihaa ja verta olevan ihmisen kuin täydellisen muukalaisen kanssa. Mikä on motiivi esittää lapsiperhe-elämä kammottavana kärsimysnäytelmänä?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena aloittajan kysymykseen: ei huvita.

Vierailija
62/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa lähinnä "velan" pyöriminen VAUVA-palstalla. Kenelle ne yrittää todistella jotain? Ei mene läpi. Nää on niitä jotka ei lapsia ole saanut tai uskaltanut hankkia, ei ole kumppania löytynyt ja/tai joilla aina on mielen perukoilla se pieni epävarmuus että pitäisikö sittenkin/ olisiko pitänyt...

Ystävä hyvä, me olemme nyt AIHE VAPAA palstalla. Täällä on myös tuo Vauvat ja taaperot - palsta erikseen. Siellä en käy, koska en ole kiinnostunut vauvoista ja taaperoista. En myöskään käy Vauvakuume - palstalla tai Raskaus ja synnytys - palstalla. Seksi-palstalla käyn satunnaisesti, mutta enimmäkseen olen täällä vapaavalintaisten aiheiden palstalla.

Jos sinä haluat keskustella pelkästään vauvoista ja lapsista toisten vanhempien kanssa, niin miksi ihmeessä et mene keskustelemaan noille lukuisille muille palstoille, jotka nimenomaan sitä varten on olemassa? Miksi tulet Aihe vapaalle valittamaan siitä, että aihe on vapaa ja kaikki keskustelijat eivät ole "lapsellisia"?

- vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo etukäteen tietää olevansa sopimaton vanhemmaksi, eikö ole parempi jättää ne tekemättä kokonaan? Tympeä yhteiskunta kun puuttuu jälkikäteiseen eliminointiin vankeustuomiolla.

Tottakai on parempi, mutta miksi väittää tietävänsä etukäteen miten tuntisi omaa lastaan kohtaan tai millaista se olisi, kun ei sitä voi tietää. Parempi olla ottamatta riskiä tietysti, mutta ei sitä silti voi tietää ennenkuin oman lapsen saa.

Vierailija
64/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jo etukäteen tietää olevansa sopimaton vanhemmaksi, eikö ole parempi jättää ne tekemättä kokonaan? Tympeä yhteiskunta kun puuttuu jälkikäteiseen eliminointiin vankeustuomiolla.

Tottakai on parempi, mutta miksi väittää tietävänsä etukäteen miten tuntisi omaa lastaan kohtaan tai millaista se olisi, kun ei sitä voi tietää. Parempi olla ottamatta riskiä tietysti, mutta ei sitä silti voi tietää ennenkuin oman lapsen saa.

Mites tämä Oulussa muuan vuosi takaperin vauvojaan pakastellut äiti-ihminen, tiesiköhän sekään millaista sen Oman Lapsen kanssa on. Eikun niin, sillähän oli jopa yksi eloon jäänyt lapsi.

Vierailija
65/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä mua huvittaa on ajatus ap:sta katsomassa aamulla peiliin ja ajattelemassa olevansa fiksumpi ja syvällisempi kuin velat.

Vierailija
66/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä Oulussa muuan vuosi takaperin vauvojaan pakastellut äiti-ihminen, tiesiköhän sekään millaista sen Oman Lapsen kanssa on. Eikun niin, sillähän oli jopa yksi eloon jäänyt lapsi.

Mielestäsi kenet tahansa, saati sitten omat lapsensa tappanut ihminen ei ole mielenterveysongelmainen?

Vierailija
67/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa lähinnä "velan" pyöriminen VAUVA-palstalla. Kenelle ne yrittää todistella jotain? Ei mene läpi. Nää on niitä jotka ei lapsia ole saanut tai uskaltanut hankkia, ei ole kumppania löytynyt ja/tai joilla aina on mielen perukoilla se pieni epävarmuus että pitäisikö sittenkin/ olisiko pitänyt...

Ystävä hyvä, me olemme nyt AIHE VAPAA palstalla. Täällä on myös tuo Vauvat ja taaperot - palsta erikseen. Siellä en käy, koska en ole kiinnostunut vauvoista ja taaperoista. En myöskään käy Vauvakuume - palstalla tai Raskaus ja synnytys - palstalla. Seksi-palstalla käyn satunnaisesti, mutta enimmäkseen olen täällä vapaavalintaisten aiheiden palstalla.

Jos sinä haluat keskustella pelkästään vauvoista ja lapsista toisten vanhempien kanssa, niin miksi ihmeessä et mene keskustelemaan noille lukuisille muille palstoille, jotka nimenomaan sitä varten on olemassa? Miksi tulet Aihe vapaalle valittamaan siitä, että aihe on vapaa ja kaikki keskustelijat eivät ole "lapsellisia"?

- vela

Miellän aihe vapaan vanhempien omaksi aihe vapaa palstaksi. Onhan meilläkin lasten lisäksi muutakin elämää. Haloo. Ei minua haittaa sekään jos täällä pyörii lapsettomia. Jos vaan osaavat käyttäytyä. Tästä kun on tullut sellainen "vihaan lapsia-palsta", se on melko koomista koska kyse on kuitenkin vauvalehden palstasta vaikka miten asiaa vääntelisitte. Kaikki juttuotsikotkin tuossa alhaalla keskittyy lapsiin, vauvoihin ja perheisiin. 

Aihe vapaa palstoja on netti pullollaan, ei vauvapalsta ole todellakaan ainoa. Mutta tietysti täällä on paras sauma päästä nokkimaan vanhempia mitä inhottavimmilla viesteillä. 

Vierailija
68/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kunnioitan suuresti jos ihmisellö on itsekuria olla monistamatta itseään, meitä on liikaa.

Vierailija
69/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat eivät vaan voi ymmärtää mitä se on kun on oma lapsi. Minunkin eräs lapseton ystäväni voivottelee miten minulla menee niin paljon rahaa esim lasten vaatteisiin.. Hän ei ymmärrä että minä nautin siitä kun ostan lapselleni jotain kivaa ja hän tulee siitä onnelliseksi. Ennemmin ostan lapselle kuin itselleni :)

Lapsettomien EI tarvitse ymmärtää mitä se on kun on oma lapsi. Ei nyt eikä  tulevaisuudessa.

Vierailija
70/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat eivät vaan voi ymmärtää mitä se on kun on oma lapsi. Minunkin eräs lapseton ystäväni voivottelee miten minulla menee niin paljon rahaa esim lasten vaatteisiin.. Hän ei ymmärrä että minä nautin siitä kun ostan lapselleni jotain kivaa ja hän tulee siitä onnelliseksi. Ennemmin ostan lapselle kuin itselleni :)

Lapsettomien EI tarvitse ymmärtää mitä se on kun on oma lapsi. Ei nyt eikä  tulevaisuudessa.

Ei, mutta ei silloin kannata selittääkkään miten kyllä tietää, kun ei kerran tiedä.

Vierailija
71/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suoraan sanottuna kammottaa tuollainen ajattelu,  etenkin ihmisten kohdalla, jotka tietävät etukäteen etteivät tulisi pitämään lapsista ja/tai siihen liittyvästä arjesta. Olen lukenut ja kuullut tosi monia tarinoita, missä ollaan juuri tuollaisen ajattelun (ja mahdollisen kumppanin painostuksen) takia hankittu se lapsi, ja sitten podetaan seuraavat 20 vuotta huonoa omaatuntoa, kun sitä maagista tunnetta EI VAAN TULE. Vaikka kuinka haluaisi. Lapsesta huolehditaan kun pakko on, ja toki siihen on kiintyneempi kuin naapurin lapsiin, kun sen on alusta asti kasvattanut, mutta takaraivossa sykkii silti ajatus, ettei olisi pitänyt hankkia sitä, ja mielummin viettää aikaa jonkun muun seurassa tai yksin. Luuletteko, ettei lapsi vaistoa sitä syvän kiintymyksen puutetta kun kasvaa tuollaisen vanhemman kanssa?

En todellakaan haluaisi ottaa sitä riskiä vain siksi, että ajattelisin idioottimiaisesti tähdet silmissä, että MINUN lihaa ja vertani olisi jotenkin aivan eri asia kuin se, miten suhtaudun kaikkiin muihin lapsiin ja ajatuksiin lapsiperhe-arjesta. Uskomattoman naiivia ja tuhoisaa ajattelua.

Vierailija
72/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, jos ihminen tietää, mitä ja haluaa ja mitä ei. On juuri oikein ja järkevää olla tekemättä lapsia, jos ei niitä oikeasti halua. Antakaa lapsettomien olla rauhassa ja kunnioittakaa heidän päätöstään. Ja vastaus kysymykseesi, ei huvita, koska ei ole ollenkaan varmaa, että he pitäisivät omastakaan lapsesta.

Vierailija
73/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan nyt esimerkiksi fiktiivisen kirjan, mutta..  "Poikani Kevin"-kirjassa nainen ei ole varma haluaako lasta, suostuu  lopulta miehensä mieliksi, ei pysty kiintymään poikaan ja lopulta tästä tulee äitiään vihaava kouluampuja. 

Vaikka kirja on kirjoittajan mielikuvitusta, en voi edes kuvitella millaista lapsella on vaistota että äiti teeskentelee eikä halua olla hänen lähellään! 

Vierailija
74/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ei silloin kannata selittääkkään miten kyllä tietää, kun ei kerran tiedä.

No, minulle on selvää, että olen onnellisempi vapaassa yhteiskunnassa kuin sharia-lain alaisuudessa, vaikka en ole jälkimmäistä omakohtaisesti kokenut. Tämä johtuu omasta persoonallisuudestani ja omista arvoistani. Ihan samasta syystä tiedän, että olen onnellisempi lapsettomana kuin vanhempana. Joillekuille tämä asia on varmaan epäselvempi, ja he eivät oikeasti tiedäkään, miten vaaka kallistuisi, mutta minä en tähän porukkaan kuulu. Olen juuri sellainen tyyppi, joka katuisi lasten hankkimista, ja tiedän sen itsestäni jo etukäteen.

Vierailija
75/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vela

Miellän aihe vapaan vanhempien omaksi aihe vapaa palstaksi. Onhan meilläkin lasten lisäksi muutakin elämää. Haloo. Ei minua haittaa sekään jos täällä pyörii lapsettomia. Jos vaan osaavat käyttäytyä. Tästä kun on tullut sellainen "vihaan lapsia-palsta", se on melko koomista koska kyse on kuitenkin vauvalehden palstasta vaikka miten asiaa vääntelisitte. Kaikki juttuotsikotkin tuossa alhaalla keskittyy lapsiin, vauvoihin ja perheisiin. 

Aihe vapaa palstoja on netti pullollaan, ei vauvapalsta ole todellakaan ainoa. Mutta tietysti täällä on paras sauma päästä nokkimaan vanhempia mitä inhottavimmilla viesteillä. 

Minä en miellä tätä palstaa vanhempien omaksi aihe vapaaksi, koska täällä keskustellaan niin paljon sellaisista asioista, jotka eivät liity vanhemmuuteen eivätkä edellytä vanhemmuutta, jotta niihin voi osallistua. Olen vela, mutta en sekaannu koskaan lapsiperhe-elämää käsitteleviin keskusteluihin. En vihaa lapsia enkä käytä asiatonta kieltä. En liioin ole tullut tänne todistelemaan mitään. Käyn täällä siksi, että täällä puhutaan niin monista asioista ja palsta on niin aktiivinen ja vilkas, että keskustelu on mielekästä.

Olen pahoillani, että palstalla on ihmisiä, myös veloja, jotka eivät osaa käyttäytyä asiallisesti. Mutta kun sinä ihmettelit, että miksi velat täällä käyvät, niin yllä omat perusteluni.

Kun näitä aihe vapaa - palstoja kerran on netti pullollaan muillakin kuin lapsiperhelehtien sivustoilla, niin kertoisitko ystävällisesti muutaman yhtä vilkkaan kuin tämä? En ole itse sellaista vielä löytänyt. Suomi24:llä en viihdy palstojen huonon käytettävyyden vuoksi. Siellä palstat ovat mielestäni myös turhankin kiinni yhdessä aihepiirissä. Ylilaudalla ei järkevästä keskustelusta voi edes haaveilla ja muut löytämäni foorumit ovat sitten sen verran hiljaisia, että keskustelua ei juuri synny.

- vela

Vierailija
76/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei huvita, mielikuvat aloittajasta huvittavat paljon enemmän

Vierailija
77/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan nyt esimerkiksi fiktiivisen kirjan, mutta..  "Poikani Kevin"-kirjassa nainen ei ole varma haluaako lasta, suostuu  lopulta miehensä mieliksi, ei pysty kiintymään poikaan ja lopulta tästä tulee äitiään vihaava kouluampuja. 

Vaikka kirja on kirjoittajan mielikuvitusta, en voi edes kuvitella millaista lapsella on vaistota että äiti teeskentelee eikä halua olla hänen lähellään! 

Eihän se äitiään vihannut vaan kunnioitti sitä. Isäänsä se vihasi vaikka isä rakasti lastaan.

Vierailija
78/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 99%on tehnyt ison virheen tehdessäön niitä se on selvä.

Vai mitä esim sanot vanhemmista jotka lasten ollessa siinä iässä että järki ei pakota vielä päätä, usutetaan omalta tontilta pois vaikka omalla tontilla ollessaan kuuluu jatkuva, varo pensaita jne, mutta heidän usutetasn pois toiveena että rikkovat jonkun toisen kodin ja yksityisyyden ja kotirauhan reviiriä, ja tätä samaa jatketaan vuosia ja värvätään muitakin.

Hyvin hyvin sairast tekevät lapsia. Ihailen valtavasti niitä jotka ovat selkörankaisia eivätkä anna lisääntymisvietille pikkusormea

Vierailija
79/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai mitä esim sanot vanhemmista jotka lasten ollessa siinä iässä että järki ei pakota vielä päätä, usutetaan omalta tontilta pois vaikka omalla tontilla ollessaan kuuluu jatkuva, varo pensaita jne, mutta heidän usutetasn pois toiveena että rikkovat jonkun toisen kodin ja yksityisyyden ja kotirauhan reviiriä, ja tätä samaa jatketaan vuosia ja värvätään muitakin.

Hyvin hyvin sairast tekevät lapsia. Ihailen valtavasti niitä jotka ovat selkörankaisia eivätkä anna lisääntymisvietille pikkusormea

Lääkkeet? 

Vierailija
80/153 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet? 

En tiedä, käyttävätkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä