Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka realistinen käsitys sinulla opiskeluaikana oli omasta työllistymisestä opintojen jälkeen?

Vierailija
02.04.2017 |

Otsikko.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realistinen, koska alani on ainakin toistaiseksi idioottivarma työllistäjä ja työpaikkansa saa valita japalkastakin neuvotella. En tosin ajatellut työllisyysnäkökulmaa hakiessani opiskelemaan, koska ei silloin reilu 10v sitten "kukaan" ollut työtön. Jälkeenpäin olen ollut mielissäni, että vahingossa valitsin tämän alan.

Lääkäri?

Puheterapeutti. Lääkärien tilanne taitaa olla vielä parempi.

Vierailija
22/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin opiskelemaan alaa, joka jo koulussa kiinnosti ja pääsykoevaatimuksissa oli lukion kurssien oppimäärä parilla kirjalla täydennettynä. Humanisti. Opinto-oppaat hehkuttivat julkisen sektorin ja järjestöjen asiantuntija- ja johtotehtävistä ja laitoksella puhuttiin suurten ikäluokkien eläköitymisestä, jolloin työpaikat saa valita, mitään erikoistumista ei painotettu. Sain hyvän valtionhallinnosta hyvän harjoittelupaikankin. Pankkimaailma vielä rekrytoi johtajakoulutettavia ihan 1990-luvun alussa yliopistotutkinnon suorittaneista. Piti vielä vääntää se gradu. Valmistuin sitten keskelle suurinta lamaa hömppämaisteriksi. Kun töitä ei sitten löytynyt, parin vuoden viiveellä - järkevämpiin verrattuna - suoritin opetusharjoittelun ja nyt olen yrittänyt reilut parikymmentä vuotta sivistää tätä motivoitumatonta, mutta laiskaa ja kovapäistä kansaa pakollisesta oppiaineessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin työllistymistä erittäin epätodennäköisenä, koska jokakeväinen kesätyöhaku oli aina yhtä tuloksetonta. No niinhän sitä sanotaan, että työnhakija ei tarvitse kuin yhden tärpin niistä satojen hakemusten joukosta ja näin sitten minullekin kävi ja vakitöissä oltu valmistumisesta saakka.

Vierailija
24/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvitellut mitään, ei ole helpoin tutkinto työllistyä. Olin koko opiskeluajan töissä, ensin hanttihommissa kaupassa, sitten yliopistolla tutkimusapulaisena, vikan vuoden yksityisessä firmassa ja sille tielle jäin. Ne, jotka vain opiskelivat, ovat työllistyneet huonosti.

Vierailija
25/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuvitellut mitään, ei ole helpoin tutkinto työllistyä. Olin koko opiskeluajan töissä, ensin hanttihommissa kaupassa, sitten yliopistolla tutkimusapulaisena, vikan vuoden yksityisessä firmassa ja sille tielle jäin. Ne, jotka vain opiskelivat, ovat työllistyneet huonosti.

Meinaat, että ne, jotka eivät saa töitä, työllistyvät huonosti? On se jännä :D

Vierailija
26/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että ne, jotka eivät saa töitä, työllistyvät huonosti? On se jännä :D

Pöh. Monet vaan opiskelevat, eivätkä mietikään hakevansa osa-aikatyötä rinnalle. Sitä tarkoitan. Yleensä opiskelija kyllä löytää tuntitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi