Mielipiteitä miehen käytöksestä
Olin eilen töissä klo 23. Lapset 13v ja 11v. olivat siis mieheni vastuulla. Hänellä oli lätkätreenit klo 17-18, jonka jälkeen saunailta. Minulle hän esitti että jää saunomaan hetkeksi mutta tulee kotiin 19.30-20. Sovimme yhdessä että lapset kyllä pärjäävät sen ajan keskenään, katsovat leffan ja sitten iskä jo tuleekin kotiin. Klo 21 mieheni soitti ja esitti ylpeänä että oli soittanut lapsilta jatkoaikaa, saaden 13v luvan tulla 21 jälkeen. Raivostuin tästäsivsn järjettömästi. Piippailin töistä tyttärelle ja kuultuani 21.30 ettei isä vieläkään oli kotona, soitin vihapuhelun miehelleni. Hän istui siellä puheensorinassa, mielestäni humalassakin, ja hyssytteli että joo joo, okei okei. 21.49 laitto tytär viestin että nyt isä tuli kotiin. Soitin uuden vihapuhelun jonka mies lopetti iskemällä luurin korvaan.
Mitä te ootte tästä mieltä? Olenko mä ylihysteerinen ja ylivälittävä vai mieheni itsekäs paska jolle kalja tärkeämpää kuin isyys?
Kommentit (132)
Yllättäen mies oli taas kerran oikeassa.
Tietysti sovitusta pitäisi pitää kiinni, mutta mies kuitenkin ilmeisesti sopi lasten kanssa/ilmoitti tulevansa myöhemmin, eikä hieman ennen klo 22 niin kovin myöhä ole kun lapset jo melko isoja. Minusta sinä vähän ylireagoit.
Mielipiteeni on, että en koskaan voisi olla tuommosen ukon kanssa ja tehdä vielä lapsia.
Musta mies olisi voinut viettää sen saunailtansa ihan ilman mitään soitteluita. Eikö koskaan saa muka olla edes yhtä iltaa kaverien kanssa?
Kiitos, halusin oikeasti rehellisiä mielipiteitä. Olen ylisuojeleva, mieheni päinvastainen, tuo haasteita tähän liittoon. Mieheni itsekkyys syö mua, itse Joustan, uhraudun ja ajattelen aina ensin lapsia. Välillä vähän haasteellista.
Miehellä siis todella usein väliä menoja. Tämä oli eka kerta kun lapset kotona etteivät hoidossa miehen menojen takia.
Mun mielestä pitää pitää kiinni sovitusta. Jos lapsille on sanottu että vanhemmat ovat kotona kello silloin ja silloin, niin silloin ollaan eikä soitella mitään jatkoaikoja kun huvittaakin jäädä mielummin jonnekin muualle. Nämä ovat tällaisia perusluottamusjuttuja ja olemalla paikalla silloin kun sanotaan viestitään myös lapselle, että sinun kanssa oleminen on tärkeämpää j akivempaa minulle kuin mikään muu. Myös puolison pitää pystyä luottamaan siihen, että jos toinen lupaa huolehtia lapsista klo xx eteenpäin niin se toimii myös niin perään soittelematta.
Samoin meillä on ton humalassa oleminen kanssa, lasten silmissä ei esiinnytä selkeästi humaltuneena.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitää pitää kiinni sovitusta. Jos lapsille on sanottu että vanhemmat ovat kotona kello silloin ja silloin, niin silloin ollaan eikä soitella mitään jatkoaikoja kun huvittaakin jäädä mielummin jonnekin muualle. Nämä ovat tällaisia perusluottamusjuttuja ja olemalla paikalla silloin kun sanotaan viestitään myös lapselle, että sinun kanssa oleminen on tärkeämpää j akivempaa minulle kuin mikään muu. Myös puolison pitää pystyä luottamaan siihen, että jos toinen lupaa huolehtia lapsista klo xx eteenpäin niin se toimii myös niin perään soittelematta.
Samoin meillä on ton humalassa oleminen kanssa, lasten silmissä ei esiinnytä selkeästi humaltuneena.
Toinen hysteerikko :)
Kiitos Nro 9! Näin mäkin sisimmässäni ajattelen. Vaan olen silti ylihysteerinen?
Olet ylihysteerinen mutta ei isäkään oikein vastuullinen ole. Hysteerisyytesi tuskin sitä miksikään muuttaa eikä sen paremmin tuo turvallista oloa lapsille.
Et ole ylihysteerinen, sopimus on sopimus ja ei ole kovin luottamusta herättävää lapsille että isä pyytää LAPSILTA lupaa ryypätä vähän pidempään.
Voi lapsiraukkoja :(
Vierailija kirjoitti:
Musta mies olisi voinut viettää sen saunailtansa ihan ilman mitään soitteluita. Eikö koskaan saa muka olla edes yhtä iltaa kaverien kanssa?
Saa, jos siitä sopii etukäteen ja homma on kaikille selvää. Nyt ei olleet näin sopineet ja mies kyllä mielestäni ei toiminut vastuullisesti.
siis missä se sauna on ollut jos mies 20 minuutissa kerkesi kotiin? Teidän pihalla?
Nyt hei ap kannattaisi vähän miettiä niitä lapsia. Jos he eivät vielä koskaan ole olleet iltaa keskenään kotona, niin nyt olisi jo korkea aika alkaa opetella. Hyvinhän tuo ilmeisesti sinun hysteerisiä vihapuheluitasi lukuunottamatta sujui. Luota hyvä ihminen vähän lapsiisi.
Ei hohhoijaa. Antaa lasten kans oppia olemaan yksin kotona. Tuon ikäisille se on varmaan jopa ihan nautinnollista olla kotona yksin(ilman et joku hysteerikko on paikalla).
Raivosit turhaan, tuon ikäisiä lapsia ja tarvitsevat valvontaa, eivätkö osaa itse ottaa iltapalaakaan? Tärkeintä on, että tietävät, missä vanhemmat on ja milloin tulevat, ja tarvittaessa saa jonkun kiinni.
Ainoa suuttumisen aihe tuossa oli se kohta, kun mies oli luvannut lapselle tulevansa johonkin aikaan eikö sitten tullutkaan. Jos se nyt noin tapahtui, luultavasti oli lapselle puhunut vähän ympäripyöreämmin.
Todella outoa taas oli se, että miehesi pyytää lapselta lupaa olla pidempään ulkona. Kuka teillä on aikuinen??? Ei lapsilta pyydetä joustoa kotiintuloaikoihin! Onko teillä roolit sekaisin? Oletko asettanut miehesi lapsen rooliin, sinä ainoa "järkevä" aikuinen joka määrää kaikesta? Eikä tuollainen raivoaminen ole myöskään tervettä. Mene hieman itseesi. Oletko kodin diktaattori? Pitääkö kaikkien, myös miehen, tanssia vain sinun pillisi mukaan, koska sinä "ajattelet lapsia" ja joustat ja uhraudut kaikessa? Kuulostat kotimarttyyrilta.
En tiedä missä saunailta jatkettiin, mutta äsken näin että auto ei ole pihassa. Treeneihin autolla lähti ja ilman tuli pois, kahdenkin kaljan jälkeen olisi vielä uskaltanut ajaa mutta eipä ole uskaltanut joten on ollut astetta kovemmassa humalassa. Alkaa raivo nousta uudelleen.
Sanomaa mitä mä teen?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä saunailta jatkettiin, mutta äsken näin että auto ei ole pihassa. Treeneihin autolla lähti ja ilman tuli pois, kahdenkin kaljan jälkeen olisi vielä uskaltanut ajaa mutta eipä ole uskaltanut joten on ollut astetta kovemmassa humalassa. Alkaa raivo nousta uudelleen.
Sanomaa mitä mä teen?
Rauhotu nyt urpo!!
Olet ylihysteerinen. Tuon ikäiset pärjäävät aivan hyvin illan keskenäänkin.