Pidättekö koskaan 'Tänään en osta mitään' -päiviä?
Minä pidän, jos viikonloppuna on lähtenyt rahankäyttö ihan käsistä. Mulla on päiväbudjetti ja nytkin pitää alkuviikko kituutella sillä, mitä sattuu kaapeista löytymään.
Kommentit (18)
En tarkoituksellisesti, koska niitä tulee ihan huomaamattakin useampi viikossa.
Ei pidetä koska meillä on tapana käydä vain kerran viikossa kaupassa.Rahat eivät polttele taskussa eikä tuhlaamispakkoa ole.
En pidä. Ei mulla ole tarvetta ostella kokoajan jotain.
Ei ole tarvetta pitää tuollaista päivää. Ei tosin ole myöskään tarvetta joka päivä ostaa jotain.
Pikemminkin tavaraa on viimeaikoina lähtenyt ovesta ulos..
Kyllä.
Meillä rahaa käytetään muutenkin tosi vähän.
On käytössä 5 vkon ruokalista, käyn kaupassa yleensä kun joku listalla on tarjouksessa.
Esim riisiä ostetaan vasta kun kaapissa on vain yhteen kertaan, tosin ostan sitten 3 pakettia jne.
Kodin sisustusrahat tulevat jos myyn saatua, tarpeetonta tavaraa. Saamme paljon ystäviltä kirppistavaraa lahjoituksena tai teen palveluksia, esim pesen ikkunoita jne. Jos rahaa on budjetissa, voin ostaa vaikka uuden tyynyn. Yleensä rahaa on vain muutama euro.
Nyt on hulluilla päivillä tarjouksessa lanterna lamppu mutta rahaa on 36 euroa, sillä ei 220 e lamppua osteta.
Ei tarvitse, suurin osa viikosta on sellaisia päiviä.
Pitäskö apn hankkia apua rahan käytön opetteluun jos lähtee käsistä?
Normaali ihminen ei osta joka päivä jotain!
Me käydään 4-5pvä välein ruokakaupassa, muuten ostan vaatteita jne ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.
Tämän lisäksi 2-4vko välein yleensä pitää hevoselle käydä hakemassa rehuja/tarvikkeita maatalouskaupasta.
En minä mitään tuollaisia päiviä pidä, ihan normaalia se minulle on että ei joka päivä ostella. Pari kertaa viikossa ruokakaupassa ja muita juttuja ostetaan sitten tarpeen mukaan. Ei ole viikonloppuna tai muulloinkaan tullut koskaan törsättyä niin että kaduttaisi, säästäväisyys on minulla niin sisäänrakennettua.
Kuka edes jaksaa käydä kaupassa ostamassa jotain joka päivä? Jos ei nyt satu asumaan ruokakaupan yläkerrassa ja käyttä kauppaa ruokakaapin jatkeena, mutta siis kukaan, jolla on vähänkin matkaa kauppaan. (Asuttiin joskus ruokakauppaa vastapäätä, joten ei tarvinnut paljon kauppalistoja miettiä, mutta ei silti edes tuota tienylitystä viitsinyt yksittäisen puuttuvan tavaran vuoksi aina lähteä tekemään.)
No johan tässä taaskin on mennyt yli viikko ostamatta mitään, ei tarvitse erikseen pitää teemapäiviä.
Kyllä noita päiviä tulee ihan riittävästi ilman että asiakseen pitää sellaisia.
Helposti, tarkkaan tulkiten ne ovat viikonloppuisin. Meillä on lounasetu, joten joka työpäivä tulee ostettua lounas muttei välttämättä mtään muuta. Viiknloppuna ei sitten välttämättä tule ostettua yhtään mitään, jos viikonlopun ruoat on jo hankittu viikolla/ovat valmiina pakkasessa.
En pidä, niitä tulee pitämättäkin useampia viikossa. Ja sitten niinäkin päivinä kun ostan, se on yleensä "pelkkää" ruokaa.
Päiväbudjetti on hyvä myös parempituloisella. Olen saanut 1000€ kuukausittain säästöön jo pitemmän tovin. Ostan harvakseltaan tarpeeseen. Joskus harvoin menee yli.
Pidän, tälläkin hetkellä. Huomenna sit (lähinnä) ruokakauppaan. Kun olen työtön, niin raha on usein tiukoilla. Taloa, muun muassa, pitäis korjata, joten pitää laskea ostamiset tarkoin, jotta riittää näihin ylimääräisiin menoihin.
Mulla on joka viikko päiviä jolloin en osta mitään. Muina päivinä ostan ruokaa.