Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koet omien vanhempiesi satuttaneen itsetuntoasi kun olit lapsipsi?

Vierailija
01.04.2017 |

Itse olen vm -69 ja isäni antoi selkään koko lapsuus ja teini-iän ajan, mutta pahimmat raumat sain äidiltäni, joka on kehunut minua mm näin: sinusta ei tule koskaan mitään, karvaperse, voi kun olisit kuin toi sari (130- kiloinen luokkakaverini)jne..

Aikuisena isän remmillä hakkaamiset ei tunnukaan pahalta vaan äidin sanat. Isä on aina ollut kuitenkin kiltti ja olen miettinyt että oliko silloin vaan tapana antaa remmiä.

Totuus on kuitenkin se, että itsetuntoa ei koskaan kehittynyt ja olin aina kateellinen luokkakavereille, joilla oli kannustava ja hyvä perhe. Mun vanhemmat ovat edelleen yhdessä silti. En kyllä silti pidä sitä minään meriittinä, koska hylkäsivät meidät lapset aikoinaan ja panostivat vain taloonsa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen äiti hajosi ja hallitsi neljää lasta. Minä sain niskaani isommat sisarukset joille minä olin se "äidin lempilapsi". He sitten kaadivat kaiken pahan niskaani eikä siltä narsistiltakaan oikeaa rakkautta saanut.

Vierailija
2/3 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä haukkui ulkonäköäni alakoulusta alkaen, ja oli väkivaltainen. Äiti oli liian pelokas (tosin ymmärrettävistä syistä), opin häneltä anteeksipyytelevän käytöksen, josta pyrin eroon vieläkin. Isän aiheuttamista traumoista tuskin koskaan pääsen eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti haukkui mua lihavaksi koko kouluajan ja pakotti juomaan jotain ihme laihdutusteetä. Vertaili mua kanssa luokkakavereihin että olisit enemmän niin kuin "Anna". Ja olin siis normaalipainoinen, ehkä jopa enemmän laiha kuin lihava.