Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90kg nainen on hoikka - miksi käsitykset koosta ovat omituisia?

Vierailija
01.04.2017 |

Onko nykyisen ylipainon yleisyyden aikakaudella ihmisten käsitykset muuttuneet aivan virheellisiksi vai onko lihava alkanut näyttää normaalilta ja tukeva hoikalta kun ylipainoa on enemmistöllä? Työkaveri kertoi jostakin tuttavanaisestaan, joka oli hänestä ensinnäkin "tosi pitkä" (170cm, onpa pitkä......) ja sitä hän ihmetteli, miksi niin hoikka ihminen on ryhtynyt pudottamaan painoaan ja liikkumaan, kun hän on 90kg "ja eihän tuollainen paino ole noin pitkällä mitään, hoikka on kuin mikä". Ja siis vasta nyt liikuntaa alkanyt harrastaa, joten oletettavasti kyseessä ei ole kehonrakentaja.

Onhan tuo nyt selkeästi ylipainon puolella ja vaikka olisi kuinka rotevarakenteinen, hoikalta ei näytä sitten millään. Ja kukin olkoon minkä kokoinen haluaa, siitä ei ole kyse, mutta tosissaan alkaa tuntua että ns. normaali paino/normaalikokoinen keho alkaa olla jotakin, mitä ei enää tunnisteta. Osa ihailee vain kuivaa kuntosalitreenattua silareilla "normaalina" ja muut ovat "löysiä läskejä" ja osalle selkeästi ylipainoinen on "hoikka" ja oikeasti hoikka tai treenattu onkin "anorektikko".

Onko kaikesta ns. tavallisesta ja normaalista tullut nykyään epätoivottua vai vievätkö ääripäät kaiken huomion niin että tavallista ja normaalia ei enää huomata?

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90kg ja 170cm on tosi läski, ei voi mitään. Ei hoikka. Painoindeksimittarillakin mitattuna huolestuttavan ylipainoinen.

Terveisin 170cm 73kg nainen joka yrittää laihduttaa

Ite taas omaan terveen rasvaprosentin vaikka olen 170cm ja 78kg. Ei tarvetta laihduttaa.

Yritätkö tappaa meidät nauruun? 

Joo, onpas tosi naurettavaa. Tai sitten ihmisillä on vaan erilaisia ruuminrakenteita eikä kaikki todellakaan ole lihavia tuolla painolla ja pituudella. Toki 170cm/90kg kuulostaa jo aika paljolta ja vaikea uskoa, että olisi oikeasti tuolloin hoikka, mutta ei välttämättä kuitenkaan valtava.

Itse olen 163cm/69kg, käytän yleensä kokoa 38-40/M ja olen ihan normaalipainoisen näköinen. Kun painoin 77kg, olin pullea, mutta en lihava. 63-kiloisena olin hoikka, kokoa 36, paitsi leveiden hartioiden takia yläosista joskus 38. Enkä varmasti ahda itseäni liian pieniin vaatteisiin, joskus jopa liian isoihin, jotka oli sopivia 5 kiloa painavampana.

Kiesus mitä itsepetosta. Olet lihava, 90kg hoikkaa naista ei ole olemassa, oli sitten kuinka pitkä tahansa.

Minä en siis paina 90kg ja sanoin, ettei 90kg painava nainen varmasti ole hoikka. Mutta en minä 163cm/69kg mitoilla kyllä lihava ole :D Korkeintaan vähän pullea, tosin omasta mielestäni en sitäkään enää. 75-kiloisena kyllä olin. Ei minua haittaisi laihtua vielä n. 5kg, mutta en välttämättä näe sille tarvetta. Liikuntaa olisi varmasti hyvä vielä lisätä ja syödä terveellisemmin.

Vierailija
82/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 178 cm ja 85 kg ja olen hoikka. Lääkärit ihmettelevät aina painoa kysyttyään, että mihin sen painoni piilotan. Ei ole ikinä kehotettu laihduttamaan. Jotkut pitävät minua jopa laihana, vaikka vyötärönympäryksessä olisi kyllä varaa laihduttaa. Ihmettelen kyllä itsekin painoani, mahdun kuitenkin hyvin kokoon 40-42.

Et ole todellakaan mikään hoikka. MInä olen 178 cm ja 62 kg. Minä olen hoikka. Kokoni on 36-38. Sinä olet tukeva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa keskustelua. Kuinka vaikea on ymmärtää, että ihmisiä on erikokoisia ja samanpituiset ja samanpainoisetkin voivat näyttää ihan erilaisilta riippuen siitä, millainen ryhti on, miten paljon on lihasta, minkä muotoinen vartalo on jne. 170 cm / 90 kg ei tosiaaan ole hoikka kilojen tai painoindeksin perusteella, ja tuskin erityisen hoikka ulkonäöltäkään, mutta jos on aina harrastanut esim. liikuntaa, käyttää imartelevia vaatteita, on ryhdikäs jne. voi hyvinkin näyttää paljon "hoikemmalta" mitä on. Paljon riippuu siitäkin minne kilot kertyy. 

Tässä muutama 170 cm pitkä ja 90 kg painava nainen Mybodygallerysta: 

http://www.mybodygallery.com/photos-52703-body-shape.htm?StartAt=19#.WN…

http://www.mybodygallery.com/photos-48557-body-shape.htm?StartAt=6#.WN-…

http://www.mybodygallery.com/photos-30883-body-shape.htm?StartAt=72#.WN…

Oikeanlaisella pukeutumisella voivat varmasti näyttää hyvinkin hoikilta, toisaalta taas huonolla tuurilla tuollaisilla mitoilla voi näyttää todella isolta myös.

Yksikään noista naisista ei ole lähelläkään hoikkaa. En tosin ole lainkaan varma siitä, että tuo viimeisen naisen mitat ovat oikein. Näyttää ennemminkin 80kg painavalta. 

Vierailija
84/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90kg ja 170cm on tosi läski, ei voi mitään. Ei hoikka. Painoindeksimittarillakin mitattuna huolestuttavan ylipainoinen.

Ite taas omaan terveen rasvaprosentin vaikka olen 170cm ja 78kg. Ei tarvetta laihduttaa.

Joo, onpas tosi naurettavaa. Tai sitten ihmisillä on vaan erilaisia ruuminrakenteita eikä kaikki todellakaan ole lihavia tuolla painolla ja pituudella. Toki 170cm/90kg kuulostaa jo aika paljolta ja vaikea uskoa, että olisi oikeasti tuolloin hoikka, mutta ei välttämättä kuitenkaan valtava.

Itse olen 163cm/69kg, käytän yleensä kokoa 38-40/M ja olen ihan normaalipainoisen näköinen. Kun painoin 77kg, olin pullea, mutta en lihava. 63-kiloisena olin hoikka, kokoa 36, paitsi leveiden hartioiden takia yläosista joskus 38. Enkä varmasti ahda itseäni liian pieniin vaatteisiin, joskus jopa liian isoihin, jotka oli sopivia 5 kiloa painavampana.

Kiesus mitä itsepetosta. Olet lihava, 90kg hoikkaa naista ei ole olemassa, oli sitten kuinka pitkä tahansa.

Minä en siis paina 90kg ja sanoin, ettei 90kg painava nainen varmasti ole hoikka. Mutta en minä 163cm/69kg mitoilla kyllä lihava ole :D Korkeintaan vähän pullea, tosin omasta mielestäni en sitäkään enää. 75-kiloisena kyllä olin. Ei minua haittaisi laihtua vielä n. 5kg, mutta en välttämättä näe sille tarvetta. Liikuntaa olisi varmasti hyvä vielä lisätä ja syödä terveellisemmin.

Tyttöystäväni on 168/49 näin vertailukohtana. 

Vierailija
85/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 178 cm ja 85 kg ja olen hoikka. Lääkärit ihmettelevät aina painoa kysyttyään, että mihin sen painoni piilotan. Ei ole ikinä kehotettu laihduttamaan. Jotkut pitävät minua jopa laihana, vaikka vyötärönympäryksessä olisi kyllä varaa laihduttaa. Ihmettelen kyllä itsekin painoani, mahdun kuitenkin hyvin kokoon 40-42.

Et ole todellakaan mikään hoikka. MInä olen 178 cm ja 62 kg. Minä olen hoikka. Kokoni on 36-38. Sinä olet tukeva.

Uskon kuitenkin ennemmin terveysalan ammattilaisia ja ystäviäni kuin sinua. Emme ole koskaan kuitenkaan tavanneet. 178 cm ja kokoon 36 mahtuva on mallikokoinen ja mallit ovat tunnetusti reippaasti alipainoisia. Jos olet alle 20 v, niin ihan mahdollista kuitenkin. Itse olen 47 vuotias enkä todellakaan ole lähellekään tukeva.

Vierailija
86/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170cm ja 53kg. Eli minulla on varaa lihoa 37kg ja pysyn silti hoikkana! Siis vau!

Vierailija
87/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no en ole huomannut...

Normaalipainoinen, entinen sairaalloisen ylipainoinen, jota edelleen haukutaan läskiksi.

Vierailija
88/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö muka läski? En ole, olen 174 cm ja painan 89 kiloa alasti, en näytä paksulta. Treenaan 3-4 kertaa viikossa painoilla ja jumppaan 2-3 kertaa viikossa, pyöräilen tai kävelen tunnin tai kaksi viikossa, tunnin kerrallaan, teen 80 vatsalihasliikettä yhtä kyytiä, en koe olevani läskimooses, olen joskus painanut 53 kiloa ja olin luuviulu, myös silloin kun painoin 70 kiloa olin todella laihan näköinen. Mutta näen päivittäin kyllä paksuja naisia, nuoriakin ja säälin heitä. Minua oikein oksettaa katsella kun nauraa röhötetään suureen ääneen ja ollaan niin paksuja.

Vierailija
89/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kuitenkin ennemmin terveysalan ammattilaisia ja ystäviäni kuin sinua. Emme ole koskaan kuitenkaan tavanneet. 178 cm ja kokoon 36 mahtuva on mallikokoinen ja mallit ovat tunnetusti reippaasti alipainoisia. Jos olet alle 20 v, niin ihan mahdollista kuitenkin. Itse olen 47 vuotias enkä todellakaan ole lähellekään tukeva.

Minä olen 170/53 ja vaatekoko xs, s, 34. Eiköhän tämä kuvasta ennemmin hoikkaa vartaloa kuin 85kg painava henkilö, vaikka olisikin 8cm pituutta enemmän?

Vierailija
90/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 170/90 on lihava ihan sama miltä suunnalta katsoo. Tietenkin ruumiinrakenne vaikuttaa mutta esimerkiksi minä olen vähän päälle 170 cm ja painan 69 kg eli bmi normaalin rajoissa, mutta näyttääkseni HOIKALTA pitäisi painoa tiputtaa noin 10 kg.

Vierailija
91/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serena Williams, se tennisnainen..ei kyllä uskoisi ihan heti, että painaa 97 kiloa..taitaa olla aika pitkäkin ja isot lihakset. Onkohan hän läski.

Vierailija
92/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on varmasti todella hoikka. Moni olisi jopa liian laiha noilla mitoilla. Itse ainakin olisin 50-kiloisena jo todella laiha, vaikka olen 5cm lyhyempi. Ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita eikä painon perusteella voi sanoa, näyttääkö joku sopusuhtaiselta. Esim. serkkuni on 160cm pitkä ja näyttää pullealta jo 60-kiloisena, kun taas kaverini on 159cm/60kg ja näyttää hoikalta.

Vierailija
93/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painavat luut kirjoitti:

Serena Williams, se tennisnainen..ei kyllä uskoisi ihan heti, että painaa 97 kiloa..taitaa olla aika pitkäkin ja isot lihakset. Onkohan hän läski.

Nyt tuli kyllä niin emävalhe, että ei ole tosikaan. Serena Williams painaa 70 kiloa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Serena_Williams

Vierailija
94/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ruumiinrakenne tyttöystävälläsi on? Koska itse olen 165/50 mutta silti olen laiha. Minulla on tiimalasi vartalo, ja kireiden paitojen pitäisi olla koka xxs että vyötärön kohdalla ei olisi löysä. Myös tuntemattomat ihmiset ovat kommentoineet minulle että pitäisi lihottaa. En sitten tiedä että onko minulla paino tisseissä ja perseessä, kun ne ovat siihen katsottuna kuinka laiha olen niin "isommat" vaikka eihän ne isot ole :D Housujen taas pitäisi olla kokoa s/36 että mahtuvat perseestä, mutta jäävät sitten jaloista löysäksi. Korkea vyötäröiset housut ovat vieläkin vaikeampia. Hankalaa on välillä löytää sopivia vaatteita.

Vierailija
95/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painavat luut kirjoitti:

Bodarit ei ole hoikkia, vaikka rasva olisi 5%. He ovat lihaksikkaita.

Vierailija
96/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumbe. Ei riittänyt että läskit varastivat "kurvikas" termin itselleen, nyt kutsuvat itseään hoikaksi!

Vierailija
97/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myöskin 47-vuotias. En ole malli, enkä nuori, vaan hoikka. Usko, mitä uskot, olet tanakka.

Vierailija
98/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lihava ei nykyään ole enää lihava, vaan kurvikas.... Sellainen 150kg kurvikas keijukainen.

No lihavat ovat lähes poikkeuksetta myös kurvikkaita, ruikuilta niitä muotoja harvemmin lyötyy ellei ala leikellä itseään.

Hah, itse olen "ruikku" 52kg ja mitat on 87-61-94, lihastakin on jonkin verran. Sixpackiä ei ole mutta kyllä vatsalihakset siltä vähän paistaa ja käsivarsissani on myös lihasta niinkuin myös perseessä, eli muotoja löytyy. Toisaalta tissit on ehkä vähän pienet, mutta onneksi nyt on pyllyjen aikakausi.

Vierailija
99/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne oikeasti kurvikkaat kutsuvat itseään hoikiksi ja kurvikkaiksi tai sitten normaalipainoisiksi ja kurvikkaiksi. Jos kuvaus on pelkästään kurvikas, niin tietää kyllä minkä kokoinen ihminen sieltä löytyy.

Vierailija
100/173 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90kg ja hoikka, no jos pituus on 250cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi