Miksi ihmeessä "paras ystäväni" ei voi kertoa, että miksi lopetti yhteydenpidon kuin seinään?
Oltiin siis parhaita ystäviä kuudennelta luokalta lähtien reilut 15 vuotta. Nähtiin ja viestiteltiin usein, kerrottiin toisillemme kaikki salaisuudet ja oltiin vuoronperään toistemme tukena elämiemme ylä- ja alamäissä.
No sitten oltiin sovittu, että tavataan kunnes "ystäväni" perui tapaamisen ja sanoi, että nähdäänkö sittenkin joku toinen päivä, ilmoitin, että totta kai sopii, ilmoittele kun sulle käy.
Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään. Olen laittanu viestiä, yrittänyt soittaa ja laittanut fb-viestiä, mutta hän ei vastaa mihinkää. En ole saanut mitään selitystä tälle. Aluksi olin todella surullinen pitkään, mutta nyt alkoi jo loukkaamaan, että miten voi tehdä noin?
Tuosta perumisesta nyt aikaa reilu vuosi ja olen kysellyt tasaisesti, että onko kaikki ok jne, viimeksi maanantaina kysyin ja hän on lukenut viestin, mutta yllättäen ei vastaa edelleenkään.
Facebookin perusteella elää varsin normaalia ja menevää elämää, hän näkee paljon muita ihmisiä ja reilu vuosi sitten hän hankki sellaisen rotukoiran ja alkoi pyöriä paljon niissä piireissä, eli tapaa kyllä muita ihmisiä ja elää näköjään varsin sosiaalista elämää.
Kummallakaan ei ole lapsia ym. eli ei ole mitään sellaisia suuria elämänmuutoksia, jotka olisi voineet vaikuttaa.
Oli pakko purkaa tämä jonnekkin :(
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa käytöstä kaveriltasi.
Toisaalta et voi häntä pakottaakaan
Ei tietenkään voi pakottaa, mutta miksi ihmeessä ei voi sanoa mitään syytä? tunnen itseni todella petetyksi, hän tietää minusta todella kipeitäkin asioita ja luotin häneen kaikessa ja sitten hän tekee näin. Olen mielestäni ansainnut jonkun syyn/selityksen edes. :( Ap
Luultavasti syy on sellainen, että sinulle tulisi siitä vielä pahempi mieli. On ajatellut, että parempi, ettet tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallakaan ei ole lapsia ym. eli ei ole mitään sellaisia suuria elämänmuutoksia, jotka olisi voineet vaikuttaa.
Kaverisi on masentunut ja toimintakyvytön mutta ei halua kertoa sinulle ja masentaa samalla sinuakin
Månsteri oli ERITTÄIN sinnikäs katsellessaan "ystävänsä" touhuja vuosia, kunnes eräänä kauniina päivänä månsteri tajusi, ettei tarvitse sellaista paskaa. Niin hän teki saman, minkä "ystävä" oli tehnyt monta kertaa hänelle. Koskaan ei månsteri selitellyt mitään, jätti vain yhtäkkiä vastaamatta ja sillä tiellä on edelleen. Parempi näin!
Oli ystäväsi niin kauan kuin tarvitsi seuraa. Nyt hänellä on muuta seuraa niin ei enää tarvitse sinua. Todella törkeää ja surullista, mutta on tosi paljon ihmisiä jotka käyttäytyvät näin. Ei mitään uutta auringon alla. Löydät kyllä parempia ystäviä! Tsemppiä
Itsekin olen kadonnut tuohon tyyliin. En vaan jaksanut kaveriani enää.. Ei tuntunut olevan juuri mitään yhteistä ja kahvittelut tuntuivat puolestani väkinäisiltä. Olen muutenkin erakkoluonne, eikä minulla ole ystäviä, enkä niitä kaipaakaan. Vähän eri tilanne siis kuin sinulla, jos kaverisi on muuten sosiaalinen tyyppi.
Vaikea sanoa. Minullakin oli pitkäaikainen ystävä (puhutaan siis +10 vuodesta), joka kävi kanssani usein harrastuksessani. Sitten alkoi tehdä ohareita tapaamisten suhteen ja lopulta sanoi ottavansa itse yhteyttä kun ehtii taas tulla. No, tuo tapahtui viime kesänä ja sen jälkeen olemme tavanneet ehkä pari kertaa ohimennen jossain esim. tupareissa joissa siis molemmat kutsuttuina.
En oikein tiedä miten suhtautuisin kun emme vuosiin oikein muutakaan yhdessä tehneet kuin tavanneet tuon harrastuksen merkeissä enkä siis itse nyt viitsi pyytää häntä enää mukaankaan kun se viime kesä oli noin outoa. Harrastan siis jatkossa ilman kaveria.
Olet vienyt hänen voimavarojaan ainaisella valittamisellasi.
Ehkä olet liian takertuva ja kaverisi haluaa omaa rauhaa?
Tuo "todella kipeät asiat" kuulostaa nyt siltä, että hän on varmaan lukenut jonkun artikkelin energiasyöpöistä tms. ja päättänyt sinun olevan sellainen. Konmarittanut elämänsä. Näitä on eikä kaikkien kohdalla edes auta, vaikka itse olisit aiemmin ollut se tuki heidän vaikeuksissaan. Eivät he pysty ajattelemaan sitä.
Tai sitten jompikumpi teistä on nyt hurahtanut uskoon. Joko hän itse tai sitten sinä olet hyvää hyvyyttäsi yrittänyt hänetkin pelastaa. Minulla esim.on uskovaisuutensa vuoksi äärimmäisen loukkaavasti käyttäytyvä sisko, joka ei ikinä ymmärrä, mitä vikaa hänen käytöksessään on. Jos olisi ystävä, niin olisin jo lopettanut kaiken yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
En ole, ei kumpikaan meistä ollut. Meillä oli todella hyvä, avoin ja lämmin ystävyys kaikki nämä vuodet kunnes tämä "ystävä" perui ja hänestä ei enää sen jälkeen kuulunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo "todella kipeät asiat" kuulostaa nyt siltä, että hän on varmaan lukenut jonkun artikkelin energiasyöpöistä tms. ja päättänyt sinun olevan sellainen. Konmarittanut elämänsä. Näitä on eikä kaikkien kohdalla edes auta, vaikka itse olisit aiemmin ollut se tuki heidän vaikeuksissaan. Eivät he pysty ajattelemaan sitä.
Tai sitten jompikumpi teistä on nyt hurahtanut uskoon. Joko hän itse tai sitten sinä olet hyvää hyvyyttäsi yrittänyt hänetkin pelastaa. Minulla esim.on uskovaisuutensa vuoksi äärimmäisen loukkaavasti käyttäytyvä sisko, joka ei ikinä ymmärrä, mitä vikaa hänen käytöksessään on. Jos olisi ystävä, niin olisin jo lopettanut kaiken yhteydenpidon.
Noita todella kipeitä asioita on kerrottu puolin ja toisin, teini-ajan mielialavaihteluiden jälkeen ollaan molemmat oltu tasapainoisia aikuisia, eli ei mitään toisen "kuormittamisia". Ap
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti syy on sellainen, että sinulle tulisi siitä vielä pahempi mieli. On ajatellut, että parempi, ettet tiedä.
Nää, eiköhän kyse ole nykyajan itsekkyydestä ja haluttomuudesta kohdata pahaa mieltä ja ristiriitoja. Mieluummin lakaistaan asiat maton alle.
Ap, otan osaa, mutta kyseinen ihminen on sen tason kusipää, että sieti mennäkin.
Itse en luottaisi kehenkään joka pyörii jossain facebookissa.
Joskus ihmissuhteet vain loppuvat, ehkä teillä ei ollut enää mitään annettavaa toisillenne eikä siis mitään varsinaista syytä lopettaa ystävyys. Eli ystävälläsi ei siis ole oikeastaan antaa mitään selitystä tälle niin on siis vaan päättänyt lopettaa yhteydenpidon.
Kaikille ihmisille ei valitettavasti voi sanoa suoraan syytä. On ihmisiä, joilla on oikeasti täysin vääristynyt minäkuva, eivätkä kykenisi käsittämään että omassa käytöksessä on jotakin vikaa, vaikka se heille sanottaisiin. Voi olla että niitä sanomisia myös vääristeltäisiin. Tällaisten ihmisten kohdalla on oikeasti vain paras liueta pois. Jollet ole tämän tyyppinen, niin sitten kaverisi oli vain törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Oli ystäväsi niin kauan kuin tarvitsi seuraa. Nyt hänellä on muuta seuraa niin ei enää tarvitse sinua. Todella törkeää ja surullista, mutta on tosi paljon ihmisiä jotka käyttäytyvät näin. Ei mitään uutta auringon alla. Löydät kyllä parempia ystäviä! Tsemppiä
Tämä on se yksi mahdollisuus. Elämänmuutos oli se rotukoira. Nyt ei tarvitse enää koiratonta vanhaa ystävää, kun on muitakin.
Minulle kävi niin, että tuin erästä opiskelutoveriani hänen vakavissa sairauksissaan ja jatkuvassa epävarmuudessaan. Sitten hän sai uusia, meitä liki puolet nuorempia ihmisiä ystävikseen käytyään vielä ammattikoulun. En sanonut mitään, kunnes uutenavuotena tämä ilmoitti ihan viime tipassa "bilettävänsäkin" mieluummin näiden kanssa kuin lähtevänsä itse aiemmin kyselemänsä mukaisesti minun kanssani. Tajusin siinä, että olinkin jo vajonnut varavaihtoehdoksi.
En jäänyt odottelemaan, miten homma jatkuu, vaan sen yksin viettämäni uudenvuoden aaton jälkeen ilmoitin, että keskityn nyt omaan elämääni sellaisten ihmisten kanssa, jotka kokevat itsekin olevansa minun ystäviäni ja kohtelevat minua sen mukaan. Mitään vastausta ei tullut enkä sitä kyllä kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta et voi häntä pakottaakaanEi tietenkään voi pakottaa, mutta miksi ihmeessä ei voi sanoa mitään syytä? tunnen itseni todella petetyksi, hän tietää minusta todella kipeitäkin asioita ja luotin häneen kaikessa ja sitten hän tekee näin. Olen mielestäni ansainnut jonkun syyn/selityksen edes. :( Ap
Hän ei ilmeisesti ajattele että ansaitsisit häneltä enää mitään. Hän varmaan keskittyy jo ihan uusiin asioihin. Ikävältä susta varmasti tuntuu mutta tuskin tulet enää mitään muuta häneltä saamaan, kuin pahaa mieltä. Vaikka ei hän varmaan sitä edes tarkoita. Hän ei vain mieti sinua enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, ei kumpikaan meistä ollut. Meillä oli todella hyvä, avoin ja lämmin ystävyys kaikki nämä vuodet kunnes tämä "ystävä" perui ja hänestä ei enää sen jälkeen kuulunut. Ap
Kuinka usein soititte lähetitte viestejä? Päivittäin?
Toisaalta et voi häntä pakottaakaan