Peräpukamat pilaa mun elämän!
Onnea teille, joilla ei ole tällaista vaivaa riesanaan. Jatkuva kipu takapuolessa kohta viidettä kuukautta. Parisuhde kärsinyt kun seksiä ei ole voinut harrastaa kuukausiin, määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu enää, kun olen ollut vaivan vuoksi viikkoja sairaslomalla. Lääkärit eivät tee yhtään mitään, käskevät vain elämään vaivan kanssa. Sisäisiä pukamia on hirtetty, mutta ulkopuolella törröttäville törkeän kipeille pallukoille ei kuulema voi tehdä mitään. Vahvat kipulääkkeet käytössä kun buranat ja muut tavalliset ei auta. Voiteet ja supot kokeiltu kaikki reseptillä saatavia myöten.
Mitä mä teen? Tietääkö joku jotain spesialistilääkäriä? Onko jollain muullakin ollut vaiva näin pahana? Olen nuori nainen ja terveelliset elämäntavat, ei ylipainoa eikä ummetusta. Pelkään, että poikaystäväkin jättää, kun en kehtaa näyttää alakertaani hänelle enää ollenkaan.
Kommentit (92)
Voi hitsin vitsi tätä palstaa! Kirjoitin tänne eilen illalla pitkän sepustuksen omasta kokemuksestani ja myös kokemuksesta kovettuneen (hyytymä) peräpukaman kanssa, mutta kirjoittamisessa meni sen verran aikaa, että kello kerkesi kääntyä yli 23! Ärsyttävää, ehkä yritän kerätä itseni kirjoittamaan sen vielä tänään uudestaan, hyvissä ajoin ennen iltaa.
Kumilenkkihirtto maksaa yksityisellä parisen sataa.
Sheriproctin ohjeissa lukee, ettei saisi käyttää viikkoa kauempaa koska kuivattaa. Siitähän seuraa varsinainen noidankehä sitten kun limakalvot kuivuvat ja pukamat vaivaavat. Eikö ole vastaavaa kortisonitonta valmistetta?
Siis onko peräpukamat ihan todellinen juttu, onko niitä oikeasti olemassa? Vai onko ne vain jotain legendaa? Onko joillain ihmisillä ihan oikeasti pyllyssään jotain sellasia hommeleita? Joten hommeleita pyllyssä? Täh?
No, joka tapauksessa, hanki Squatty Potty! Se auttaa tosi paljon vessassa käymiseen myös terveillä ihmisillä, ihan kaikilla ihmisillä, suoli tyhjenee paremmin. Ja väitetään että sen avulla saattaa myös peräpukamat vähentyä.
Mikä siinä ruisleivässä mahtaa olla, että pahentaa tilannetta? Kuituja patistetaan syömään mutta olen huomannut selvän yhteyden pukamiin rukiin syömisen jälkeen. Jäätelöllä sama vaikutus mutta sen ymmärrän paremmin.
Mulla eka paha peräpukamat tuli viime vuonna. Makasin talvilomaviikolla viisi päivää, kun mitään muuta ei voi tehdä. Kipulääkkeillä, pesulla ja levolla sain tilanteen siihen kuntoon, että pääsin tyynyjen ja kipulääkkeiden avulla töihin. Se, mikä on auttanut parhaiten, on lautasellinen kaurapuuroa jokaikinen aamu. Jos se jää välistä, asia kostautuu parin päivän päästä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
Se kipu! Se on yksi pahimmista kivuista mitä olen kokenut! On kuin puukkoa vääntäisi per*eessä, ja kipu säteilee koko lantion alueelle. Vertaisin voimakkaaseen synnytyskipuun lähinnä. Miksi muka ei voi leikata? Kummallista jos on sanottu ettei mitään voi tehdä! Leikkauksella noi hoidetaan! Ensiapuna istut vadissa missä on lämmintä vettä. Pitkään. Usein. Ja käytät apteekista ilman reseptiä saatavaa voidetta tiuhaan. Töissä nyt ei tietenkään voi käydä, kun ei pysty oikein missään asennossa olemaan, ja koko ajan sattuu ihan saat*nasti!
Vierailija kirjoitti:
Se kipu! Se on yksi pahimmista kivuista mitä olen kokenut! On kuin puukkoa vääntäisi per*eessä, ja kipu säteilee koko lantion alueelle. Vertaisin voimakkaaseen synnytyskipuun lähinnä. Miksi muka ei voi leikata? Kummallista jos on sanottu ettei mitään voi tehdä! Leikkauksella noi hoidetaan! Ensiapuna istut vadissa missä on lämmintä vettä. Pitkään. Usein. Ja käytät apteekista ilman reseptiä saatavaa voidetta tiuhaan. Töissä nyt ei tietenkään voi käydä, kun ei pysty oikein missään asennossa olemaan, ja koko ajan sattuu ihan saat*nasti!
Kuulostaa tuskalliselta. Onko sinulla sisäisiä, ulkoisia tai molempia?
En viitsi kahlata kaikkia vastauksia läpi. Sanonpa vain sen, että rasvojen kanssa läträäminen on yhtä tyhjän kanssa, jos pukamat ovat pahat. Niiden takia on myös turha kärsiä, koska on olemassa leikkaushoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli molempia. Hoidettiin osin hirttämällä, ja osin leikkaamalla. Luulen että on tullut uusia tuon jälkeen (tuosta on jo vuosia aikaa), mutta nyt on toistaiseksi pysynyt kurissa liikunnan ja kuitupitoisen ruokavalion avulla. Välillä kyllä jomottaa tutun tuntuisesti, mutta niin paljon lievempänä kuin viimeksi, että tän kanssa vielä voi elää.
Liikaa istumista? No, liikunta auttaa! Terkkari-lekurit eivät ryhdy hoitamaan tuota vaivaa. Kiitä onneasi, hintille tuo vasta olisi vakava paikka!🤭
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamat pilaa mun elämän!
Korrekti termi on "kansanedustajat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli molempia. Hoidettiin osin hirttämällä, ja osin leikkaamalla. Luulen että on tullut uusia tuon jälkeen (tuosta on jo vuosia aikaa), mutta nyt on toistaiseksi pysynyt kurissa liikunnan ja kuitupitoisen ruokavalion avulla. Välillä kyllä jomottaa tutun tuntuisesti, mutta niin paljon lievempänä kuin viimeksi, että tän kanssa vielä voi elää.
Toivotaan, että pysyvät kurissa.
Mehiläisessä ainakin suoritetaan nk Milliganin leikkauksia eli peräpukamien poistoja kokonaisuudessaan. Ulkoiset peräpukamat voidaan hoitaa laserlaitteella.
Toimenpide voidaan tehdä paikallispuudutuksessa tai nukutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisessä ainakin suoritetaan nk Milliganin leikkauksia eli peräpukamien poistoja kokonaisuudessaan. Ulkoiset peräpukamat voidaan hoitaa laserlaitteella.
Toimenpide voidaan tehdä paikallispuudutuksessa tai nukutuksessa.
Minkä hintaisia nuo toimenpiteet ovat?
Vinkki pukamien kanssa taistelleelta. Kun on tukala olo pukamien takia, masturboinnista saa hetken helpotuksen. Olen järkeillyt että tieto alapään tapahtumista menee samaa piuhaa pitkin ja tukaluus ei pääse läpi kun piuha on jo varattuna 🤪.
Oliko noista yksityisillä tehtävistä toimenpiteistä tarkempaa tietoa? Hirtot, leikkaukset sun muut?
Vierailija kirjoitti:
Oliko noista yksityisillä tehtävistä toimenpiteistä tarkempaa tietoa? Hirtot, leikkaukset sun muut?
Siis hintatietoa.
Joku aikaisempi kirjoittaja väheksyi lääkärin ohjetta salvoista ja puikoista. MUtta juttu on usein niin, ettei leikkaukseen ryhdytä ennenkuin otilas on kokeillut kotiohjeet.
MInulla Sheriproct-salva ja voide pienensi pukamia niin, että sain pukattua ne takaisin ja toistin ohjetta usein vuosien aikana.
Myöhemmin sitten asia toistui vuosien päästä ja ei enää auttanut, joten hirtettiin julkisella. Mutta toimenpiteisiin ei heti lähdetä.
Tosin tässä kirjoittajan tapauksessa ihmettelen..miten ne ovat päässeet niin isoiksi.Sairasloma? Entä mitä hoito-ohjeita sait?
Lääkärille esitetyt vaatimukset, niinkuin joku ehdotti, ei auta, jos eu ole toteuttanut annettuja ohjeita.
Päivystyksessä 4 lääkäriä ihmetteli? MItä ohjeita sait?